[ 1
]
|
From
|
Posted: 2017-12-21 19:24:16
|
Became a member: 2015-09-19
Forum posts: 22
|
Jag väljer att sluta spela. Tröttnat på att ständigt förlora mot mycket sämre hästar. Förstår verkligen inte att loppmotorn inte premierar hästar med kvalitet.
Det verkar dessutom som att spurtnoll-buggen finns på riktigt och då är det ingen idé längre.
Mina hästar med framtid är utlagda på auktion.
|
|
Reply
|
|
Narkissos1
|
Posted: 2017-12-21 23:46:12
|
Became a member: 2016-01-06
Forum posts: 150
|
Varför ta saker på sånt stort allvar? Det är ju inte direkt med livet som insats detta. Ta några dagar och se om suget kommer tillbaka.
|
|
Reply
|
|
styxon
|
Posted: 2017-12-22 08:08:18
|
Became a member: 2008-12-09
Forum posts: 98
|
Jag har varit med i många år men det är väl inte förrän i år som jag har börjat fatta något av spelet. Jag var med på Sulky och tillhörde en av de bästa där och hade troligtvis spelets bästa häst när det plötsligt lades ner. Jag tycker att TZ har blivit roligare ju mer jag har fattat av spelet och jag anpassar mig till efter hur spelet fungerar och tar det inte ett dugg på allvar även om jag fr.o.m. ungefär snart förhoppningsvis kommer att stiga i rankinglistorna. Loppmotorn är som den är och det här med spurtnollor (som jag fattade alldeles nyligen) är faktiskt ganska klurig när man tänker på det och jag köper hur just den delen av spelet fungerar.
|
|
Reply
|
|
backagard
|
Posted: 2017-12-22 17:17:44
|
Became a member: 2015-03-29
Forum posts: 496
|
Personligen tycker jag att loppmotorn är fantastisk. Mer lik verkligheten än t.ex. Sulky där man kunde sikta på ett lopp i typ 2 säsonger och bara träna eller hålla uppe egenskaperna till hisnande.
Eller att en unghäst vann 15 första starterna, men sen fick vänta att tävla tills den var typ 8-9 år då den var chanslös mot äldre hästar då de tränat mer. Stannade maxvärdet på "lysande" var den också skrapad och färdig för slakt...
TZ är ju mer likt verkligheten där en 5-åring kan slå en äldre kuse. Se bara på TZ-Open som ideligen levererar skrällar och hästar som inte vunnit mycket stålar tidigare kan gå långt.
Om det bara handlat om att bästa hästen vinner kommer det bli elitistiskt och den med bäst hästar/avelsbank och mest pengar kommer vinna etapp efter etapp. Nybörjare vore chanslösa på sikt.
Sen tar detta spelet mer tid. Träning varje kväll och missar man en inställning inför lopp kan man vara stekt. För att inte tala om när personalen missar att ordna kuskarna i anmälningarna...
Jag kan dock se mig själv tröttna på detta spelet på sikt, men det beror mer på spelledningens frånvaro och om spelet tappar lopp och engagemang. Jag har redan tröttnat på spelet i perioder, men det är mest för att stallet då radar upp galopper och underprestationer (i mina subjektiva ögon...).
Spurtnollor är också överlägsna om någon fortfarande tvivlar. Jag tror knappt något stall vunnit etappseger utan majoritet av spurtnollor i stallet. De som lyckas vinna mycket deg utan spurtnolla är undantag - för de kan absolut lyckas! - men generellt är min upplevelse att spurtnollor är bra mycket vanligare som miljonärer än andra.
|
|
Reply
|
|
Extas
|
Posted: 2017-12-24 14:24:18  Varför ta saker på sånt stort allvar? Det är ju inte direkt med livet som insats detta. Ta några dagar och se om suget kommer tillbaka.
Answer to: "Varför ta saker på sånt stort allvar? Det är ju inte direkt med livet s"
|
Became a member: 2017-02-17
Forum posts: 68
|
|
|
Reply
|
|
Extas
|
Posted: 2017-12-24 14:25:45
|
Became a member: 2017-02-17
Forum posts: 68
|
Håller i princip med alla föregående talarna.
|
|
Reply
|
|
sokret88
|
Posted: 2017-12-27 19:58:06 Edited(1): 2017-12-27 19:58:22
|
Became a member: 2014-06-29
Forum posts: 392
|
Jag tycker att den på pappret bästa hästen i loppet vinner ganska ofta, sen att det blir en hel del skrällar i loppen är ju bra då det blir lite balans i spelet. Jag vet att det är surt när man tror att man ska vinna loppet dansandes och sen slutar bland dom sista, men det händer alla men visst är det surt. Jag gillar verkligen detta spel men slarvar en del och glömmer att ställa in körorder och skoval, men alla spelar ju på samma villkor och vill man ligga bra på rankningen så kräver det ganska mycket engagemang och intresse. Ge inte upp, helt plötsligt så vänder det och du får en massa framgångar istället!
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|