[ 1
]
|
Narkissos1
|
Posted: 2017-12-19 15:36:10
|
Became a member: 2016-01-06
Forum posts: 150
|
För mig är det 2 st som ser ok ut
|
|
Reply
|
|
Jamarn
|
Posted: 2017-12-19 17:01:02
|
Became a member: 2012-02-03
Forum posts: 87
|
Ett som blir riktigt vass till första starten(4-7 eller 4-8)
Tre till som går att spara på varav en spurt 0 men som vi inte har några förhoppningar på.
Två till slakteriet utan att passera start
|
|
Reply
|
|
sokret88
|
Posted: 2017-12-19 17:45:51
|
Became a member: 2014-06-29
Forum posts: 392
|
3 stycken som jag ska spara och alla 3 är spurtnollor, en av dom kanske kan bli något. Betäckte mitt elitsto Elegant Pixie med Nuncio och hoppades på något alldeles extra men det blev bara kattskit med den. Brukar vara kull nummer två som är något att ha så håller tummarna för bättre föl.
|
|
Reply
|
|
Rogerb
|
Posted: 2017-12-19 20:02:00
|
Became a member: 2017-11-26
Forum posts: 28
|
Har köst att många reklamerar sina hästar om dom har 0 i spurt är det bra eller dåligt eller vad menas med detta ?
|
|
Reply
|
|
Narkissos1
|
Posted: 2017-12-19 23:21:08  Har köst att många reklamerar sina hästar om dom har 0 i spurt är det bra eller dåligt eller vad menas med detta ?
Answer to: "Har köst att många reklamerar sina hästar om dom har 0 i spurt är det b"
|
Became a member: 2016-01-06
Forum posts: 150
|
Största chansen att ha en topphäst är om den hästen är spurt nolla.. Så tipset alla ger dig här är att försöka hitta sådana.
|
|
Reply
|
|
Jamarn
|
Posted: 2017-12-19 23:40:35 Edited(1): 2017-12-19 23:41:48
|
|
Oskäligt många topphästar i spelet har haft 0 som värde på spurt.det verkar som om det gör att kusen kan spurta lite hur som och verkar vara en fördel då de verkar ha en förkärlek till att sätta nosen först. Det går dock att vinna med 1,2,3 och 4 i spurt. Dock är det helt onödigt att träna. Har provat och det gav ingenting extra med 10 i spurtvärde.
|
|
Reply
|
|
sokret88
|
Posted: 2017-12-19 23:58:00
|
Became a member: 2014-06-29
Forum posts: 392
|
Alla mina hästar i stallet har 0 på spurt och jag märker tydligt att det är det ända att satsa på. Hade hästar med ett och två som spurt värde men dom hade inte den riktiga vinnarskallen så nu är bara 0 spurtare välkomna i mitt stall. Ser man på alla topp hästar som vinner klass 1 loppen så är 99% 0 spurtare och även min Elegant Pixie som tjänat 6 667 450 kr är 0 spurtare!
|
|
Reply
|
|
Jamarn
|
Posted: 2017-12-20 13:45:15  Alla mina hästar i stallet har 0 på spurt och jag märker tydligt att det är det ända att satsa på. Hade hästar med ett och två som spurt värde men dom hade inte den riktiga vinnarskallen så nu är bara 0 spurtare välkomna i mitt stall. Ser man på alla topp hästar som vinner klass 1 loppen så är 99% 0 spurtare och även min Elegant Pixie som tjänat 6 667 450 kr är 0 spurtare!
Answer to: "Alla mina hästar i stallet har 0 på spurt och jag märker tydligt att det"
|
|
Det stämmer inte riktigt att fördelningen är så. Kikar du på topplistan så finns det många hästar på topp 50 genom tiderna inte haft "nollan". Det är ffa Cherry som var en föregångare med det där med spurtnolla och som haft stora framgångar och det ligger ju uppenbart något i det. Men nu har det gått någon slags inflation i det och alla ska bara ha spurtnollor vilket ju gör att det är inte så konstigt om dessa vinner mycket lopp då alla andra ligger i köttdisken, andra hästar kan också vinna stora segrar och för ett mindre stall så är en bra kuse alltid en bra kuse så skeppa inte iväg dom för att som inte har spurt nolla. Dom kan bli jäkligt segerrika och inkomstbringande ändå.
|
|
Reply
|
|
Rogerb
|
Posted: 2017-12-20 20:08:54  Det stämmer inte riktigt att fördelningen är så. Kikar du på topplistan så finns det många hästar på topp 50 genom tiderna inte haft "nollan". Det är ffa Cherry som var en föregångare med det där med spurtnolla och som haft stora framgångar och det ligger ju uppenbart något i det. Men nu har det gått någon slags inflation i det och alla ska bara ha spurtnollor vilket ju gör att det är inte så konstigt om dessa vinner mycket lopp då alla andra ligger i köttdisken, andra hästar kan också vinna stora segrar och för ett mindre stall så är en bra kuse alltid en bra kuse så skeppa inte iväg dom för att som inte har spurt nolla. Dom kan bli jäkligt segerrika och inkomstbringande ändå.
Answer to: "Det stämmer inte riktigt att fördelningen är så. Kikar du på topplista"
|
|
Bra där
|
|
Reply
|
|
Rogerb
|
Posted: 2017-12-20 20:32:54
|
|
hej har en fråga hur får man bort andras stallnamn under min hästs namn brukar stå när jag tittar på min häst i startlistan på hästar som jag köpt ? tacksam för svar
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2017-12-20 21:37:22  hej har en fråga hur får man bort andras stallnamn under min hästs namn brukar stå när jag tittar på min häst i startlistan på hästar som jag köpt ? tacksam för svar
Answer to: "hej har en fråga hur får man bort andras stallnamn under min hästs namn "
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Är inte säker på att jag förstår vad du menar, men om det är uppfödarens stallnamn (eller rättare sagt, stallet varifrån avelshingsten och fölmärren kommer) så går det inte att "få bort". Ser ingen anledning till varför det inte skulle ha sin plats där heller.
Förresten, ställ gärna frågor över saker du undrar, men i stället för att använda trådar som handlar om helt annat kanske du kan starta nya trådar som handlar om det ämne du undrar över.
|
|
Reply
|
|
Rogerb
|
Posted: 2017-12-21 08:25:26  Är inte säker på att jag förstår vad du menar, men om det är uppfödarens stallnamn (eller rättare sagt, stallet varifrån avelshingsten och fölmärren kommer) så går det inte att "få bort". Ser ingen anledning till varför det inte skulle ha sin plats där heller.
Förresten, ställ gärna frågor över saker du undrar, men i stället för att använda trådar som handlar om helt annat kanske du kan starta nya trådar som handlar om det ämne du undrar över.
Answer to: "Är inte säker på att jag förstår vad du menar, men om det är uppföda"
|
|
Nej menade inte det du sa menade när man tex har startlistan fördig så brukar de stå stallnamn och sånt under sin hästs namn
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2017-12-21 08:51:02  Nej menade inte det du sa menade när man tex har startlistan fördig så brukar de stå stallnamn och sånt under sin hästs namn
Answer to: "Nej menade inte det du sa menade när man tex har startlistan fördig så b"
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Du får nog ta en skärmdump och peka ut vad du menar om det ska bli begripligt.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|