[ 1
]
|
giron
|
Posted: 2017-02-12 12:10:22
|
Became a member: 2010-04-10
Forum posts: 394
|
Vore det inte dax att avskaffa dessa?
För eller emot?
|
|
Reply
|
|
mike10
|
Posted: 2017-02-12 12:59:47
|
Became a member: 2015-03-30
Forum posts: 157
|
absolut enligt mig totalt meningslösa lopp ta bort dom tack!
|
|
Reply
|
|
daddyy
|
Posted: 2017-02-12 13:02:35
|
Became a member: 2010-06-27
Forum posts: 230
|
Ta bort dem
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2017-02-12 13:22:32
|
Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2048
|
Skulle ju kunna vara meningsfullt om det motiverades lite kring för- och nackdelar med dessa lopp.
Vad är det som är så negativt med dessa lopp att de bör tas bort? / Vilka negativa konsekvenser har dessa lopp?
Vem/vilka "drabbas" av att dessa lopp finns?
Vilken skillnad gör det att de finns?
Varför blir spelet bättre när man tar bort b-loppen?
Varför är det bra att de finns?
Vem har glädje av att loppen finns?
Bör en sådan här programmering prioriteras?
Etc etc.
|
|
Reply
|
|
Gerrard
|
Posted: 2017-02-12 13:44:23  Skulle ju kunna vara meningsfullt om det motiverades lite kring för- och nackdelar med dessa lopp.
Vad är det som är så negativt med dessa lopp att de bör tas bort? / Vilka negativa konsekvenser har dessa lopp?
Vem/vilka "drabbas" av att dessa lopp finns?
Vilken skillnad gör det att de finns?
Varför blir spelet bättre när man tar bort b-loppen?
Varför är det bra att de finns?
Vem har glädje av att loppen finns?
Bör en sådan här programmering prioriteras?
Etc etc.
Answer to: "Skulle ju kunna vara meningsfullt om det motiverades lite kring för- och n"
|
Became a member: 2015-12-29
Forum posts: 678
|
Personligen så kommer jag aldrig anmäla en häst till ett B-Lopp med 2000 till vinnaren.
För min egen del spelar det ingen roll som helst om dem är kvar, påverkar inte mig på något vis.
Uppenbarligen finns det ju stall som anmäler dit eftersom loppen körs med hästar i dem. Kanske så att dessa stall ser mer mening med loppen.
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2017-02-12 14:10:45
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
Jag anmäler endast till b-lopp första veckan på etappen om söndagen ligger den 4:e och då brukar jag åka till Finland med mina 3åringar. Har tröttnat på på att inte komma med i alfaloppen första veckan.
Istället brukar mina 3åringar gå defensiva b-lopp mot sig själva och brukar då blir de enda som har poäng till till de tidiga 3åringsloppen på onsdagen och får då de bästa kuskarna.
B-lopp kunde ha en poäng om man fick poäng för placering .
För min del spelar det ingen roll b-loppen om de är kvar eller ej.
|
|
Reply
|
|
mike10
|
Posted: 2017-02-12 14:38:41
|
Became a member: 2015-03-30
Forum posts: 157
|
så här är mina motiveringar Yermac
Vem/vilka drabbas= Nya stall som kanske inte riktigt greppat att poängen är något av det viktigaste i detta spelet och därmed kör bort poäng för att få en seger till stallet! (jag vet vissa stall kanske inte är intresserade av att köra in pengar osv) men ekonomin är viktig inte minst i början av karriären på TZ
Skillnaden om dom skulle försvinna= för mig personligen är att slippa få upp dessa b-lopp i propparna varje gång man ska anmäla en kuse till något lopp! ganska irriterande tycker jag...
varför spelet skulle bli bättre= lättare att bläddra bland propparna och vi får bort meningslösa lopp från spelet!
Varför är det bra att dom finns!= jag kan inte se några större fördelar med b-loppen (dock har ju ddmannen hittat en bra grej där med 3 åringarna tidigt på etappen). Det som skulle göra b-loppen meningsfulla enligt mig är om platserna 1 till 3 ger bonus startpoäng tex så här 1a=30P 2a=20P 3a0 10P då kan b-loppen bli meningsfulla
vem har glädje av loppen= som dom är utformade just nu har jag svårt att se att så många stall har någon glädje av b-loppen
Bör en sådan här programmering prioriteras?= Ja det tycker jag absolut!
ps hoppas det var okej att jag tog dina frågeställningar rätt av Yermac
|
|
Reply
|
|
stallchalle
|
Posted: 2017-02-13 08:50:17  så här är mina motiveringar Yermac
Vem/vilka drabbas= Nya stall som kanske inte riktigt greppat att poängen är något av det viktigaste i detta spelet och därmed kör bort poäng för att få en seger till stallet! (jag vet vissa stall kanske inte är intresserade av att köra in pengar osv) men ekonomin är viktig inte minst i början av karriären på TZ
Skillnaden om dom skulle försvinna= för mig personligen är att slippa få upp dessa b-lopp i propparna varje gång man ska anmäla en kuse till något lopp! ganska irriterande tycker jag...
varför spelet skulle bli bättre= lättare att bläddra bland propparna och vi får bort meningslösa lopp från spelet!
Varför är det bra att dom finns!= jag kan inte se några större fördelar med b-loppen (dock har ju ddmannen hittat en bra grej där med 3 åringarna tidigt på etappen). Det som skulle göra b-loppen meningsfulla enligt mig är om platserna 1 till 3 ger bonus startpoäng tex så här 1a=30P 2a=20P 3a0 10P då kan b-loppen bli meningsfulla
vem har glädje av loppen= som dom är utformade just nu har jag svårt att se att så många stall har någon glädje av b-loppen
Bör en sådan här programmering prioriteras?= Ja det tycker jag absolut!
ps hoppas det var okej att jag tog dina frågeställningar rätt av Yermac
Answer to: "så här är mina motiveringar Yermac
Vem/vilka drabbas= Nya stall som k"
|
Became a member: 2011-06-27
Forum posts: 35
|
Här kommer vi ju tillbaka till min fundering om poäng för placering som jag postade för ett tag sedan. Skulle vi införa poäng per placering i loppen så skulle B-lopp fylla en funktion. Om inte så ser inte jag heller några som helst fördelar med B-lopp eftersom allt handlar om startpoäng
|
|
Reply
|
|
backagard
|
Posted: 2017-02-13 12:06:05
|
Became a member: 2015-03-29
Forum posts: 496
|
Ta bort dem eller höj prispengarna i dem.
|
|
Reply
|
|
sokret88
|
Posted: 2017-02-14 06:20:53
|
Became a member: 2014-06-29
Forum posts: 392
|