Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Upplägg

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Gerrard Posted: 2016-10-20 15:20:27
426
Stall Ameste
Jägersro

Became a member: 2015-12-29
Forum posts: 678
Har ett dilemma dom jag tänkte lufta här med mer erfarna spelare. Har länge haft en halvtaskig ekonomi och därför har vi stått utan träningsanläggning. Nu har vi sålt av en drös nya unghästar för bra pengar och bankkontot visar äntligen över 2 miljoner igen!

Jag är fundersam på om det blir dags att hålla i detta en etapp och sen köra på en träningsanläggning. Eller om jag skall investera i ett flygplan och få lägre resekostnader. Dock får nog bygget att träningsanläggningen läggas på framtiden då. Jag har varit med i DGP 2 gånger och Hambletobian 1 gång + ett Race du France. Inte värsta långa resor alltså.
Reply
Poffpuff Posted: 2016-10-20 17:12:25 Answer to: "Har ett dilemma dom jag tänkte lufta här med mer erfarna spelare."
811
Mackenhof
Dannero

Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
Köp träningsanläggning. Vänta med flyget.
Reply
Vieri88 Posted: 2016-10-20 19:22:31
46
Stall Möchty
Solvalla

Became a member: 2015-10-12
Forum posts: 35
Vänta med båda och försök få ordning på ekonomin är mitt råd. Köp in ett par hyggliga 5åringar som inte har jätte många sp. Starta i söndagsloppen tills det lyckats samla på sig en del sp. Sälj för en hygglig vinst. Det är ett idiotsäkert sätt för att bättra på sin ekonomi.

Tycker annars träningsanläggning är bättre än flyg. Köp flyg när du inte vet vad du ska göra av dina pengar
Reply
larockma Posted: 2016-10-20 22:32:20

Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
Träningsanläggning
Reply
hogan Posted: 2016-10-21 05:38:35

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Det inte hästen får ut direkt pga ingen träningsanläggning, dåliga tränare, sämre mat osv,
finnsredan i hästen som potencial, det är egentligen bara om man vill ha ut de bli siffrorna snabbare,
om det gör hästen så mkt bättre vt inte jag, jag tror ingen vet utan det är en smaksak,
finns inga belägg, sen är vissa intresserade o få bra träningsvärden mm.

Jag vet dom som kört utan ngt alls, han va rädd om pengarna istället, det stämmer det Vieri säger
att det är bättre o köpa dessa när man har så mkt pengar på kontot, att man ej vet vad man ska
göra av dom, jag har varit med länge och vunnit 2 gånger men har inget flygplan ännu och kommer
nog aldrig köpa..
Som sagt, de bli finns i grunden på hästen, så man kan istället ge den rutin. För den är A o O
Reply
backagard Posted: 2016-10-21 07:40:00

Became a member: 2015-03-29
Forum posts: 496
Jag röstar på träningsanläggningen! Kör hårt!
Reply
[ 1 ]