Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Klottret vecka 26

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Yermac Posted: 2016-06-27 01:08:09
1129
Nessla
Eskilstuna

Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2048
Detta är en klotterplankstråd. Tveka inte - skriv!

Nesslas klotter:

¤¤ Fina insatser men segrarna uteblir = Nessla i ett nötskal.

¤¤ Blir svårt att hålla placeringen inom topp 30 etappen ut.

¤¤ Har dålig koll, men förmodligen många fina hästar som gör sin sista vecka i karriären...

¤¤ ...Süssigkeiten känns väl ändå värd ett omnämnande.... 128! starter... 27 segrar och ~2.2 millar inkört.
Hade varit kul att se henne testas i aveln med någon fin hingst.
...
...
Varför inte Eburhard?

¤¤ Mozart Hof ska nämnas också. Klart godkänd karriär och jag förstår att stallchefen gillar denna.

¤¤ Nessla har svårt att utmana Stall kråkis - men däri ligger Nesslas målsättning. Störst på Axevalla vore stort. Grattis kråkjävel!

¤¤ Boffen sköter sin träning på egen hand... på Bahamas.
...bra "sandbanor" där.
Se upp! När han kommer till start.

¤¤ Helt oväntat galopp (och DSQag) av Ubel Larockma i senaste starten. Han som är säkerheten själv.
Nåväl, han kommer igen.
Gör sista etappen i regi Nessla.
Kan komma att säljas tidigare, men planen är att han säljs i början på september.

¤¤ Har missat all efterrapportering från sverigelägret (Hamrén, Zlatan, Guidetti, Isaksson, Kim & gänget...)
Har jag missat något? Eller har det varit ovanligt tyst?

¤¤ Kan fin-/supertoppstammade Léa ta sin fjärde raka?
Kan bli svårt. Klart kapabelt motstånd trots att de bara är två till antalet.
Håll tummarna!

¤¤ England ur EU... Jahopp, vilka blir det härnäst? Finns det odds?

¤¤ Spännande med upplösningen av etappen - håller Champ undan eller får vi en ny segrare?

¤¤ ...Han lär i varje fall få det svårare till nästa etapp.

¤¤ Svammel.

¤¤ Tveka inte - skriv!

¤¤ God natt alla zonare!
Reply
Poffpuff Posted: 2016-06-28 23:07:46 Answer to: "Detta är en klotterplankstråd. Tveka inte - skriv! N"
811
Mackenhof
Dannero

Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
Mozart hälsar och tackar för berömmet. Han laddar nu för sin sista start i karriären och är riktigt sugen på att klättra över den respektingivande gränsen på två meloner insprunget. Dock krävs det seger för att lyckas.

Vill minnas att någon på detta forum taxerade hans (vid tre års ålder) chans att springa in totalt en miljon som hyfsade. Kommer inte ihåg vem det var, men hoppas att det inte gjorde något att det blev det dubbla...

Det är inte svårt att se att Dietrich Hof kommer vara den som tar över stafettpinnen som stallets stjärna. Men så är hon ju efter Mozart också (lite lagom inavlad, ähum).

Förresten är det intressant att följa matchningen för stall Nessla. Ruggig platsprocent.

À propos EM så är det väl Lagerbäckur för hela slanten nu. Hamrén är och förblir lika ointressant som han varit tidigare.

Det finns odds på allt, säkert även på vilket nästa land som lämnar EU. Det surras om Frankrike, men det torde väl ändå sitta hårt inne, med tanke på att hela EU i så fall lär rämna som en halmhydda. Stalltipset är snarare att ett icke-euroland med hög friktionsgrad gentemot Bryssel har lättare att gå ur. Typ Ungern.

Cherry avgjorde väl etappen i och med segern i Guld i lördags. Hur går det förresten med försäljningen av stallet? Hoppas det går dåligt och att stallchefen behåller spellusten. Vore inte kul att se stallet raseras eller t o m försvinna i nya händer.
Reply
backagard Posted: 2016-06-29 14:30:34

Became a member: 2015-03-29
Forum posts: 496
Örjan kvalade in Constitutional Law till en finalplats i klass I nästa helg. Som vanligt en kylig styrning invändigt där hästen sedermera gick snabbast av alla över mållinjen.
Efteråt frågade jag givetvis Örjan om han ville köra henne även i finalen. "Fin och bra häst. Så det är väl fullt möjligt. Men jag vill hålla alla dörrar öppna" blev svaret. Samma svar som Redén, Walmann och Aikio fick innan Elitloppet?!

Björns formtopp var kortvarig. Snart ett kalenderår av frustration och sämre kuskinsatser. Kommer tillbaka snart igen? Vad har egentligen hänt Björn?!

Vad gäller Island så undrar man om åskan slagit ner i fotbollsvärlden! Först Leicester. Nu Island. Eller är det bara så att Ranieri och Lagerbäck lyckats att plocka isär taktiken i pressfotboll och mer betona vikten i att ligga rätt i positioner? Sånt som brukar gå i cykler. För taktiken är inte helt olik hur Hingsten från Torsby byggde försvarsspel...

Efter Zlatans, Kims och Isaks avsked väntar alla spänt på när Sebastian Larsson ska annonsera även sin resignation i svenska landslaget. Lär bli en och annan tår som faller då. Glädjetårar alltså.
Konspiratorisk som jag är gissar jag att Seb inväntar att första chocken från Z, Isak och Kim ska lägga sig innan han går ut med det medialt. Tyvärr kom Messi emellan också, och han fick vänta några dagar till...

Nu börjar sommartravet på riktigt! Äntligen! Själv befinner jag mig som vanligt på Axevalla om tre veckor för att gå fram till luckan och fylla på Atgs konto. Några uttag räknar jag som vanligt inte med.

Angående Brexit så är det tragiskt att den äldre generationen ska förstöra möjligheterna för de yngre. Ungefär samma som Sebastian Larssons medverkan i svenska EM-truppen.

Om fyra år är Sverige i kvartsfinal i EM? Party-Janne kan inte klaga på återväxten i alla fall efter alla avsked. Om Island och Wales kan ta sig dit borde U21-grabbarna tillsammans med Ekdal och Foppa kunna lyfta åtminstone lika högt med rätt taktik och strategi. Ingen mer shining eller höga bröstkorgar. Bara slit.

Nästa säsong siktar Backagård på att köra in två millar. Bara alla jävla flygfän håller sig ifrån travovalerna. Fan vad de stör på tävlingsdagarna!!
Reply
Yermac Posted: 2016-06-29 21:45:13
1129
Nessla
Eskilstuna

Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2048
Tack för trevliga bidrag i tråden backagård och Poffpuff!

Givetvis har Cherry redan avgjort etappen.. får skylla på trötthet när jag skickade iväg mitt inlägg.
STORT GRATTIS (igen) CHERRY!

Min platsprocent är bra ja Poffpuff, men det är många vardagslopp och många andra- och tredjeplatser.
Men tack för berömmet. Är givetvis nöjd med de siffrorna och jag lär aldrig slå dem i framtiden.

Hehe, Björns form ja... Är han på väg ner i källaren igen?
Han hade ju verkligen usel form i en smärre evighet innan han klev upp på 9:an nu ett tag.
Hoppas han kan vända på steken nu så han inte fryser till is igen.

Förövrigt så misslyckades Léa med att ta fjärde raka då hennes lätta skor inte räckte till mot det nya svarta - dvs järnskor!
Inte heeelt (eller.. hmm... whatever) missnöjd med en andraplats ändå. Fint inne på poäng och pengar för nästkommande lopp i och med dagens andraplats.

Backagård, jaså Seb Larsson ligger dig varmt om hjärtat? Måste vara hans rappa löpsteg som tjusar dig va?
Snabb som ett brofundament typ.

Känns bra med Party-Janne ändå enligt mig. Eller, kan honom inte så bra då jag inte följer allsvenskan. Men skönt med en förändring i varje fall.
Hoppas att vi kan sätta en defensiv - utan att det per automatik innebär att vi slutar skjuta på motståndarnas mål.
Reply
Cherry Posted: 2016-06-29 22:51:17

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Tackar så mycket Hoof beats hade väl möjligtvis kunnat vinna om han dyngat in precis allt han hade till massa vardagslopp flera dagar på raken, men det hade varit en chansning som kanske inte ens slagit in och dessutom vill man väl inte skicka in en häst med flera hundra startpoäng till ett 50k-lopp. Vi är nöjda med etappen, men nästa vinner vi bara inte. Trots en liten minisatsning på unghästar, vi kunde inte hålla oss borta från börsen när det dök upp lovande spurtnollor och dessutom avlade vi fram två lovande själv.

----------------

Uppskattar backagards Seb Larsson-gliringar.

----------------

När fotbollen är så galen som den varit i år så uppskattar man den lite mer. Att Leicester vann PL var bland det mest otroliga jag nånsin sett i modern fotboll. Det är inte heller jämförbart med nationer som skräller och går långt i VM/EM då det krävs mycket mer för att slå alla top dogs under en lång ligasäsong. Helt otroligt. Och såklart är det kul att se vad Island gör nu, och visst hoppas jag de går ännu längre. Men för mig dog 90% av EM när Sverige knuffades ut, och särskilt efter sättet de åkte ut på. Sverige i stora mästerskap är numera det enda inom sportvärlden jag är RIKTIGT intresserad av. Visst blir jag glad när Blåvitt vinner, men allsvenskan är en pissliga och klubblagsfotboll är inte lika kul. Stora mästerskap kommer såpass sällan, och det är ännu mer sällan som Sverige är med. Det är en stor del av magiken tycker jag. Hockeyn borde ta efter.

----------------

Stall Cherry har kanske inte samma stjärnglans som för ett par etapper sedan, men vi har just nu en aktiv häst som kommer bli vår bästa någonsin. Mass Exodus fick äntligen ge stallet en Grand League-seger och har två etapper på sig att springa in ca 700k för att gå om Melonball och det kommer han givetvis klara av.

----------------

Varför lägger Messi ner i landslaget? För att han förlorat ett par finaler? LOL. Snacka om annorlunda perspektiv gentemot oss svenskar. En plats i åttondelen hade ju glatt oss. Men ändå kul att se honom visa lite känslor. Har alltid fått lite autist-vibbar av honom. Alltid gillat Ronaldo mer, han har mer attityd och jag tycker han kan bära ett lag bättre. Och gör dessutom snyggare mål. Inte lika snygga som Zlatans dock.

----------------

Har ändå fått lite nog av Zlatan för tillfället. Allt snack inför EM ("det är inte kungens land längre, det är mitt land nu" bl.a) lovade väldigt mycket och levererade inte ett smack. Och den där jävla Volvoreklamen där han hänger upp sin tröja på Zlatan court i Rosengård. Jag kräktes lite i min mun. Tror han halvfloppar i United och lägger ner efter en säsong.

----------------

Tack för kaffet!
Reply
[ 1 ]