[ 1
]
2
|
Poffpuff
|
Posted: 2015-11-30 23:59:33
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Startlistorna till spelets mest rafflande och ärofyllda (?) turnering är ute!
Vad tror ni om era chanser den här etappen? Har ni fått med några hästar med chanser att stå som slutsegrare när krutröken lagt sig i slutet av december?
Stall Mackenhof har överlag haft en praktusel etapp så här långt, med några lysande undantag. I TZO har vi blott tre kusar som försvarar stallets färger. Mest tror vi på Mozart Hof som lottats till ett på papperet enkelt förstaheat. Därifrån ska han bara vidare, och efter det kan det gå hur som helst. TZO är ju möjligheternas turnering...
Låt spekulationerna börja!
|
|
Reply
|
|
mike10
|
Posted: 2015-12-01 01:07:42
|
Became a member: 2015-03-30
Forum posts: 157
|
Som relativt ny här på TZ ( har genomfört 3 etapper) blir det första gången stallet har hästar till start i
TZ-open ska bli mycket spännande att se vad mina 3 hästar kan prestera i försöken på torsdag!
2 av mina 3 kusar som anmälts är endast 5 år vilket väl borde betyda att dom får svårt mot de äldre rutinerade hästarna! här följer mina tankar i alla fall!
Golden Map 5år denna kämpe har överraskat hela karriären har ben som en ung Forrest Gump men springer som fan ändå! skulle gissa att han ändå får svårt på torsdag och måste även gå med skor då! On Fire ger honom 25% chans att ta sig vidare
Grimsrud Cherry 5 år har gjort en härliga insatser på v75 denna etapp (dock i låga klasser)! får verkligen betjäna färg nu, men kom enligt mig med i ett relativt lätt försök! valfri balans och går på alla underlag gör att jag tror på 50% chans att Grimsrud tar sig vidare!
Makin´ A Mess som är stallets äldre stjärna har fina värden och helt komplett vad gäller underlag borde ha vädligt vettig chans att ta sig vidare här! min gissning 70%´
|
|
Reply
|
|
Kopia77
|
Posted: 2015-12-01 16:56:53
|
Became a member: 2012-04-26
Forum posts: 238
|
Har 6st hästar med och hoppas väl att nån ska ta sig vidare. Det har varit lite upp och ner så jag vet faktiskt inte vem/vilka som gör det i så fall, även om jag hoppas/tror mest på Moonlight Sky som kom till final förra året.
|
|
Reply
|
|
sportsvensson
|
Posted: 2015-12-02 23:21:03
|
Became a member: 2011-05-14
Forum posts: 365
|
Alltid kul med spekulationer!
Har fem stycken med och givetvis tror jag mest på Fast Band som äntligen får vinna TZO?
Power Pegasos och Carolus Rex Larockma är de andra två som jag tror kan vara med och hugga där framme. Mojo Pin och Crazy Pegasos anmäldes mest för att poängen räckte till.
Löcka te!
|
|
Reply
|
|
BabyB
|
Posted: 2015-12-03 00:23:13 Edited(1): 2015-12-03 00:23:46
|
Became a member: 2012-02-23
Forum posts: 391
|
Jag har 6 hästar till start och kommenterar dem såhär:
Fluxcharger Baby - Lopp 10
Med raden 2-2-9-2-3 i Silver och Guld de fem senaste starterna har hästen visat att han stabilt kan hävda sig mot högklassiga hästar. Möter ingenting som skrämmer och borde från sitt 4:e spår kunna ta sig vidare relativt lätt. Örjan löser detta oavsett löpningsförlopp. Galopp emot!
Chans att gå vidare: 90%
Guard of Ottawa - Lopp 16
Den forne elithästen har inte stått att känna igen den här etappen. De genomusla insatserna har avlöst varandra och startpoängen har bara visslat iväg. Det har talats om att han mentalt redan gått i pension eller kanske fått en utmattningsdepression. I elfte timmen, med de sista startpoängen på spel, krossade han motståndet (förvisso i Epsilon) med skor och en 3-formig Claes Svensson i sulkyn. Tack för kaffet, 100sp in, vilket gav en startbiljett här. Antingen var det en sista dödsryckning eller så har hästen hittat tokformen! Möter antagligen övermäktigt motstånd i fina Guld-hästen Aurum Militia Giron, men kan eventuellt lifta med till nästa omgång!
Chans att gå vidare: 50%
Salami - Lopp 17
Vårt 5-åriga sto springer i princip enbart på söndagarna och är alltså inte alls van sånt här motstånd. Har stått för en del hyggliga prestationer i lättare gäng, men är nog både för orutinerad och galopplysten för att räcka här. Dock plus för att hon går kanon på alla underlag, samt att bakom 1:an och 5:an känns heatet högst medelmåttigt...
Chans att gå vidare: 30%
Starstruck Beauty - Lopp 19
Spelets kanske bästa unghäst genom tiderna har inte stått att känna igen alls efter seger i både försök och final av Elite Race som 5-åring. Brände nog ut sig där, men har så smått börjat visa lite löpskalle i alla fall. Har sedan "omstarten" i söndagarnas Delta-lopp raden 3-1-2, vilket är ett enormt fall framåt. Ett rätt tufft heat med 5 miljonärer (Jag räknar 994k som 1 mille) gör att vi ändå ligger lågt med våra chanser...
Chans att gå vidare: 40%
Thinking Devil - Lopp 21
Går ut i samma heat som mike10's Grimsrud Cherry som nämns med goda chanser ovan. Thinking Devil tar oftast pengar i loppen men är inte direkt nån skjutare. Dock räckte poängen och då får han chansen! Sätter en hundring på en 6:e plats!
Chans att gå vidare: 20%
Hold the Baby - Lopp 28
Hävdar sig väl på söndagarna men hamnade i ett riktigt getingbo till heat. Är inte särskilt startsnabb och riskerar därför att fastna invändigt. Måste nog maxprestera för en fjärdeplats, en sistapeng känns troligare!
Chans att gå vidare: 20%
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2015-12-03 11:57:08
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Stall Cherry anser att TZO blir vår sista livlina i hopp om att bärga etappsegern i år. Useless går lite för bra för tillfället och det känns ju som att vi kommer torska ännu en etapp, men det ska travas om det också. Tyvärr fick inte namn som bl.a Panna Cotta och Oil Panic ihop tillräckligt med startpoäng och uteblir, men det blev iaf nio hästar till start. Lyckligtvis fixade vårt kanske allra största hopp Mass Exodus entrébiljetten i allra sista stund med en söndagsvinst. Honom tror vi mest på av våra och kanske kan även Howler och Vedar Gal bli att räkna med.
Vinst i hela rasket tror vi inte på, men kan vi vinna några lopp i omgång 2 samt 3 så har vi nog tätkänning igen. Just nu ser det dock ganska mörkt ut!
|
|
Reply
|
|
Kopia77
|
Posted: 2015-12-04 06:08:44 Edited(1): 2015-12-04 06:08:59
|
|
4 av 6 st vidare.
Moonlight Sky tror jag väl mest på
Eiv imponerade mest
Close gjorde det bra bakom Semper Fi
President hängde som vanligt med
|
|
Reply
|
|
BabyB
|
Posted: 2015-12-04 08:46:16 Edited(1): 2015-12-04 10:48:53
|
|
Man kan väl konstatera att jag var lite försiktig i mina förhoppningar inför loppen. 5 av 6 vidare. Här kommer korta referat av insatserna:
Fluxcharger Baby - Lopp 10
Inför
"Möter ingenting som skrämmer och borde från sitt 4:e spår kunna ta sig vidare relativt lätt.
Chans att gå vidare: 90%"
Resultat
Enkelt vidare med skor på, helt enligt förväntningarna. Stabil 2:a plats.
Guard of Ottawa - Lopp 16
Inför
"Möter antagligen övermäktigt motstånd i fina Guld-hästen Aurum Militia Giron, men kan eventuellt lifta med till nästa omgång! Chans att gå vidare: 50%"
Resultat
Stallchefen märkte när loppet skulle dra igång att ett rejält misstag begåtts. Aluminiumskorna var plötsligt slut, då inköpsansvarige uppenbarligen misskött sitt jobb. Järnskorna fick sitta på, men det rörde inte hästen i ryggen. Vann bekvämt med en halv längd före ännu tyngre skodda Reissu Viktor. Förhandsfavoriten Aurum Militia Giron blev 5:a efter galopp.
Salami - Lopp 17
Inför
"Är nog både för orutinerad och galopplysten för att räcka här. Chans att gå vidare: 30%"
Resultat
Tröttnade på upploppet och blev 6:a. Inte oväntat, men kanske en liten besvikelse då vi ryckte skorna och mötte ett svagt fält.
Starstruck Beauty - Lopp 19
Inför
"Har sedan "omstarten" i söndagarnas Delta-lopp raden 3-1-2, vilket är ett enormt fall framåt. Ett rätt tufft heat med 5 miljonärer (Jag räknar 994k som 1 mille) gör att vi ändå ligger lågt med våra chanser...Chans att gå vidare: 40%"
Resultat
Började försiktigt men tryckte på in på upploppet i vad som liknar gammal god stil. Torbjörn styrde hästen till en knapp men säker seger, vilket innebär att hon har 4 raka pallplatser nu. Vågar vi hoppas att hon verkligen är på väg tillbaka?
Thinking Devil - Lopp 21
Inför
"Är inte direkt nån skjutare. Dock räckte poängen och då får han chansen! Sätter en hundring på en 6:e plats! Chans att gå vidare: 20%"
Resultat
Stod för en stabil insats vilket kostade mig en hundring. Tog sig in på 3:e plats bakom två skolösa hästar som båda slog PB.
Hold the Baby - Lopp 28
Inför
"Måste nog maxprestera för en fjärdeplats, en sistapeng känns troligare! Chans att gå vidare: 20%"
Resultat
Ledde loppet länge, men kroknade in på upploppet. Höll dock i tappert och säkrade en 4:e plats för avancemang till nästa runda!
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2015-12-04 10:32:19
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
5 av 7 vidare , en 2:a och fyra 4:e platser och 2 galopper , bara 110 000 i prispengar på 7 starter men bra att få 5 vidare. De 2 uppfödningar som jag sålt denna etapp var båda 4:a.
Nöjd med att Brave Star äntligen travar efter 6 raka g och klara av och att bli 2:a.
Nu hoppas jag på tung bana , vilket passar de flesta av mina hästar .
|
|
Reply
|
|
torro1
|
Posted: 2015-12-04 10:45:58
|
Became a member: 2008-05-18
Forum posts: 550
|
8av12 vidare en blev skadan så blir 7 till rond 2
|
|
Reply
|
|
Kopia77
|
Posted: 2015-12-10 21:26:19
|
|
Bara Moonlight vidare av mina fyra men alla gick med skor så jag är inte så förvånad.
|
|
Reply
|
|
BabyB
|
Posted: 2015-12-10 21:36:40
|
|
2 av 5 vidare hos mig. Gamla Guard of Ottawa visade fin stil och knep en 2:a plats, medan Starstruck Beauty till slut verkar ha växt in i eliten för äldre hästar. Ännu en seger och vi börjar hoppas så smått!
|
|
Reply
|
|
Medeltid
|
Posted: 2015-12-10 23:06:08
|
Became a member: 2008-02-01
Forum posts: 785
|
Vi har en häst kvar i TZO - fjolårsfinalisten Semper Fi som lekte hem sitt heat. Blir tufft med skor i runda 3 men vi hoppas såklart på final då hästen är riktigt bra när han tävlar på topp, Vi har fortfarande inte vunnit TZO och är det en pokal vi suktar efter så är det den.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2015-12-10 23:48:19
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Vår förstarunda var smått katastrofal med 3 av 9 vidare, men andrarundan blev bättre med 2 av dessa vidare. Vedar Gal har känts stark rakt igenom och känns stabilare än den vingliga Amoros med sina klara skalleproblem. Dock ska sägas att båda har gjort det bra som tagit sig till TZO:3, som också kan bli en oerhört viktig tävlingsdag för stallet.
Som vanligt en intressant turnering och vi hoppas på minst 1 häst till final!
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2015-12-10 23:51:32
|
|
Vårt hopp, Mozart Hof, smet som förväntat vidare från förstarundan med en komfortabel andraplats. Mindre väntat var att han skulle drämma hem sitt heat i omgång två. Nästa torsdag har han hov till att gå barfota om vädret tillåter, men det är väl stor risk att äventyret tar slut där i vilket fall som helst.
Har ni någon häst - eller konkurrent - som redan nu har seglat upp som tänkbar favorit till slutsegern?
|
|
Reply
|
|
Kopia77
|
Posted: 2015-12-18 05:27:32
|
|
Är sjukt nöjd med att delta i ännu en final! Men vem ska stoppa Semper Fi?
|
|
Reply
|
|
larockma
|
Posted: 2015-12-18 11:05:00 Edited(1): 2015-12-18 11:06:20  Är sjukt nöjd med att delta i ännu en final! Men vem ska stoppa Semper Fi?
Answer to: "Är sjukt nöjd med att delta i ännu en final! Men vem ska sto"
|
Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
|
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2015-12-18 15:06:11  Är sjukt nöjd med att delta i ännu en final! Men vem ska stoppa Semper Fi?
Answer to: "Är sjukt nöjd med att delta i ännu en final! Men vem ska sto"
|
|
Tycker nog att Doiruleorwhat ser farlig ut.
Grattis till finalplatsen, förresten!
|
|
Reply
|
|
Kopia77
|
Posted: 2015-12-19 10:48:57  Tycker nog att Doiruleorwhat ser farlig ut.
Grattis till finalplatsen, förresten!
Answer to: "Tycker nog att Doiruleorwhat ser farlig ut.
Grattis till finalpla"
|
|
Tack så mycket! Min Moonlight Sky kämpar för en slant skulle jag tro. Men vi är ju i alla fall med!
|
|
Reply
|
|
Kopia77
|
Posted: 2015-12-24 20:12:31
|
|
Som sagt! Semper Fi! Grattis Medeltid!!!
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|