Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Loppkommentarer

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Kopia77 Posted: 2015-08-05 20:26:35
992
Bråkan
Bollnäs

Became a member: 2012-04-26
Forum posts: 238
Kan vi inte bli bättre på att skriva dom? Jag känner att jag inte alltid orkar heller, men samtidigt är det ju kul att läsa.

Ofta kommer jag på mig själv kolla hur det går för hästen jämfört med kommentaren och det gör spelet mer levande. Inte varje provlopp kanske, men så ofta vi hinner?!

Matlapp, vinner, platschans, åsna o.s.v. funkar också om man inte orkar skriva en badkarsanalys.

Jag tänker i alla fall försöka bättra mig.
Reply
Cherry Posted: 2015-08-05 20:52:44

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Jag har i princip sedan början alltid skrivit loppkommentarer. Undantag finns dock såklart. Det är inte alltid man hinner, ibland är zonen inte särskilt högprioriterad och man har annat att göra osv. Och typ söndagslopp är inte alltid så spännande tycker jag. Men lördagslopp och utlandslopp har jag alltid försökt skriva nånting i.

Dock har jag varit extremt dålig på det här på sistone med start förra etappen och anledningen är att jag har varit mitt uppe i ett stort uppbrott i livet och har precis gått igenom en flytt från Jönköping tillbaks till hemstaden Göteborg. Då har inte zonen varit högprio för mig när man ska söka nytt kneg samt ge sig in i den smått omöjliga bostadsmarknaden...

Men generellt så ja, zonens invånare måste bli bättre på lopptexter, absolut!
Reply
Poffpuff Posted: 2015-08-05 22:14:04
811
Mackenhof
Dannero

Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
Hear, hear! Tycker det tillför en extra krydda att spekulera lite på förhand hur det kan tänkas gå. Tror det har medfört att man också blir bättre på att matcha hästarna, välja rätt kuskar, osv. Det är som trav i verkliga livet, analyserar man inte loppen som har gått ordentligt blir det också svårt att läsa framtida lopp.
Reply
Yermac Posted: 2015-08-05 23:04:55
1131
Nessla
Eskilstuna

Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2048
Mycket bra trådstart och jag håller med.

Känns som att man hojtar ut i timma intet när man är den enda som skriver kommentar i vissa lopp.

Skulle kunna skriva något varje gång typ.
Man tänker ju ändå alltid något - så varför inte dela med sig lite av detta typ.
(Sen behöver man ju inte känna sig tvingad - men det är kul att läsa andras funderingar.)

Förövrigt så uppskattar jag som fasen när ni giganter (som Cherry, med flera) tar er tid att kommentera de lite mindre prestigefyllda loppen. (Såklart kul att läsa om storloppen med - även om man/jag aldrig är där.)
Det ger krydda till spelet åt oss småskruttar till aktörer här.
Och det ger ju liv i spelet - och karaktär åt hästarna typ.

Även sett att en hel del av de nya stallen river av kommentarer och är duktiga.
Låt oss hoppas att de inte tröttnar de också.

Och låt oss ge det ett gott försök att rycka upp oss. Jag kan också bli bättre förmodar jag.

Nåväl - uppskattar tråden och syftet med den.
Tack.
Reply
mike10 Posted: 2015-08-05 23:36:59
979
On fire
Halmstad

Became a member: 2015-03-30
Forum posts: 157
Här har vi en nyfrälst TZ lirare (inne på säsong 2) som nog är en liten Olle Goop ni vet björn Goops pappa den mannen tycker alla lopp e viktiga och så funkar jag med!

Jag ser varje lopp som något spännande vare sig det e 10K eller 100K i första pris! Så här skrivs det loppkommentarer till varje lopp!

Tycker även jag får en bra bild av hur mina hästar står sig i klasserna och kommer stå sig om man jämför motstånd tider kuskar i det specifika loppen! Så Mike10 kommer skriva om varje häst inför varje start så visst är jag väldigt TZ skadad!

Eller som frugan sa efter att hon frågade mig om jag vann några pengar på v75 för 2 lördagar sedan ! Jag svarade JAAAAAAA Golden Map
vann min första v75 seger på TZ idag!!! frugans kommentar kom snabbt.....du borde spärras in
Reply
dent Posted: 2015-08-07 20:06:39

Became a member: 2011-04-08
Forum posts: 201
Då ör din fruga i fint sällskap...Min tycker jag är för allvarlig när det gäller spelet( säg inte det till henne men hon har rätt)...jag slutade skriva efter som jag blev för negativ nu skrev jag inför hambot men märkte direkt att jag vart negativ för att jag har fortfarande aldrig vunnit ett stort 3 åringslopp. Vi är 3 bröder som spelar. Desolat, carlos och useless nu har brosan vunnit en etapp så nu ligger målet att vinna 2 etapper. Sedan att han har vunnit många stora 3 åringslopp svider rejält
Reply
[ 1 ]