Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> något speciell prägel ni...

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Busen89 Posted: 2015-07-26 22:53:44
185
StallS
Solvalla

Became a member: 2014-11-25
Forum posts: 40
Döper ni era hästar till något speciellt?

Jag döper alla mina hästar som Ginger Sunday föder till Boko hästar! :P
Reply
mike10 Posted: 2015-07-27 10:38:13
979
On fire
Halmstad

Became a member: 2015-03-30
Forum posts: 157
Här heter alla hästar som föds upp på gården, eller köps innan de fyllt 3 xxxx On Fire!
Jag tycker man borde kunna fridlysa uppfödarnamn för stall som deltagit över en vis tid i spelet!

Är ju väldigt trist när någon "planta" som börjar spela döper hästarna till samma som storstall som Cherry, Pegasos Larockma mm mm... Jag tycker dessa stall förtjänar respekt och ska få ha sina uppfödarnamn för sig själva...
Reply
Busen89 Posted: 2015-07-27 17:02:16
185
StallS
Solvalla

Became a member: 2014-11-25
Forum posts: 40
Håller med dig helt och hållet !!!

Låt namn Cherry, Pegasos, Larockma och även Crimanals vara ett för sig. Ser att vissa får uppfödningar som får namnet Cherry ofta och skulle jag få något sånt namn så skulle jag pensionära detta direkt då det känns fel.
Reply
Cherry Posted: 2015-07-28 17:52:07 Edited(1): 2015-07-28 18:00:57

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Jag döper mina hästar i en mängd variationer. Ibland 2-3 ord från en textrad ur en låt jag gillar. Ibland uttryck/vanliga fraser på antingen svenska eller engelska. Ibland grejer som betyder något för mig och ingen annan. Ibland bara ord som är påhittade. Det trista är när vad man anser vara "bra" namn blir dåliga hästar. Och vice versa (fast det kan man ändå leva med). Gillar inte för långa namn men jag är nog bland de värsta med det på zonen, ibland kan man liksom inte förkorta namnen.

Tror larockma har namn från nåt first person shooter-spel mestadels. Tyskklingande är dom ju iaf och bara det ger ju nån sorts krigisk klang. Criminal brukar väl bara lägga till Criminal och sen använda ungefär det namnet som hästen hade innan. Jonte brukar vara duktig på att hålla sig till 1 ord enbart. Brorsan i Stall Folklore har en del musikinspirerade namn, samt en hel del från böcker tror jag, bokmal som han är.

Kollade över mina namn nu och det är verkligen från alla håll och kanter:

Amoros - En gammal fransk fotbollsspelare från 70/80-talet (tror jag) som jag snappade upp från nån gammal VM-krönika. Tyckte dock det passade bättre på ett sto.

Oil Panic - Ett gammalt Game & Watch-spel från 80-talet.

Vedar Gal - Textrad från en Dissection-låt, ett favoritband vars sångare även pryder min stalldress. Passar ju helt ok till ett sto då "Gal" är slang för "Girl".

Mass Exodus - En rubrikrad på Football manager som kan komma när managern får sparken från en klubb och resten av staben följer med. Massflykt. Mass Exodus. Tyckte det passade som hästnamn.

Covenant - Mindes jag att en duktig gammal pokerspelare hette som jag spelade en hel del mot för några år sedan. Gillade klangen.

Girmor - Rent nonsensnamn som inte betyder nånting. Ingen aning hur jag kom på det heller.

Rollo Tomasi - Påhittad figur från filmen L.A Confidential.

Shoebill - Storkliknande fågel. Namnet kändes så udda att det fastnade i skallen på mig.

Chew The Chains - Textrad ur en av världens absolut bästa låtar - Malfeitor av Uppsalabandet Watain.

Lysmelk - Mjölkchoklad som är en klassiker bland lösgodis i vilken välsorterad godisbutik som helst.

Vigilante - Hämtade jag från uppdragen i Grand theft auto som man kan aktivera när man snor en polisbil.

Sådär nånting!
Reply
OttoB Posted: 2015-07-29 13:51:58 Answer to: "Jag döper mina hästar i en mängd variationer. Ibland 2-3 ord"

Became a member: 2013-01-04
Forum posts: 390
Underbart!
Reply
lillsyrran Posted: 2015-09-10 18:41:25 Answer to: "Döper ni era hästar till något speciellt? Jag döper"

Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 815
Mina hästar heter alltid "Inkas" först (efter en tidigare IRL - häst) och sedan alltid efterföljt av ett namn på en indianstam, tex Inkas Cherokee eller Inkas Maya.
Reply
[ 1 ]