[ 1
]
2
|
dujorha
|
Posted: 2015-04-28 11:18:33
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-04-28 13:56:14 Edited(3): 2015-04-28 14:03:00
|
|
Då var de snabblopp inriktade på en sak(Elitloppsbiljett)...spår långt ut för Wallis kamel...även om hästen är snabb ut så är de nog svårt o komma till...loppet sist var en skuffelse...hästen aviserade galoppen o såg inte så där lysande ut heller...någon som däremot är lite av en förvandling så är de Stickans kamel...var som en tiger sist o klarade av dödens på ett bra sätt...är nog lite gynnad av både spår o bana den här gången spets ? 20 meter kortare upplopp än Valla o har ganska bra kurvteknik...Va gör Örjan...kan ju inte backa i detta 12 hästars fält...slänga sig på o försöka dödens om felfri avgång..?  Jennifer kanske vill va med o fajtas...Hamnade 2000 spänn över gränsen för Silver den här dagen..Tar av skorna o tvålar till "Guldgänget"...? 
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2015-04-28 16:57:51
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Nothing But Class kan ju lägga iväg riktigt ordentligt också. Men det är ju det här med spår ett på Örebro...
Porthos Amok måste väl få utdelning på sin fina form snart? Tufft emot, dock.
Harry Haythrow är väl en joker, som vanligt. De har väl velat komma till elitloppet länge, Untersteiner surrade ju om att köra BBS Sugarlight i ena försöket och Harry i det andra. Men då är det nog dags att börja visa lite form nu!
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-04-28 17:01:45 Edited(1): 2015-04-28 17:03:22  Nothing But Class kan ju lägga iväg riktigt ordentligt också. Men det är ju det här med spår ett på Örebro...
Porthos Amok måste väl få utdelning på sin fina form snart? Tufft emot, dock.
Harry Haythrow är väl en joker, som vanligt. De har väl velat komma till elitloppet länge, Untersteiner surrade ju om att köra BBS Sugarlight i ena försöket och Harry i det andra. Men då är det nog dags att börja visa lite form nu!
Answer to: "Nothing But Class kan ju lägga iväg riktigt ordentligt också"
|
|
Det här helt ok särskilt nu med 1609 o då kommer kurvan..så svårare längre ut o 7 o 8 borde va mycket svåra...!  Man släpper numera en bit in även på 2100 o då är de ingen fara med 1:a spåret på publiksidan heller..! 
|
|
Reply
|
|
Erichson
|
Posted: 2015-04-29 09:47:32
|
Became a member: 2015-04-15
Forum posts: 2
|
Om Magic Tonight var het sist så är den iskall denna veckan (lär väl säkert vinna bara för det). Spår långt ut och luktar strul lång väg. 1,2,3 har bäst vinstchans och är galet understreckade! Även Harry lär ha bra chans om det blir bra tempo, tyckte han såg bra ut på Jägersro sist.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-04-29 11:19:38 Edited(2): 2015-04-29 11:26:33  Om Magic Tonight var het sist så är den iskall denna veckan (lär väl säkert vinna bara för det). Spår långt ut och luktar strul lång väg. 1,2,3 har bäst vinstchans och är galet understreckade! Även Harry lär ha bra chans om det blir bra tempo, tyckte han såg bra ut på Jägersro sist.
Answer to: "Om Magic Tonight var het sist så är den iskall denna veckan (l&a"
|
|
Tja...lite klur på hur dom resonerar dom med dåliga spår...kommer 1609 lopp varje lördag framöver...till o med finalen 23 Maj Gävle är 1609....ska dom bränna krut på dåliga spår eller avvakta kommande lördagar ?  Siktar dom högt med Kash..? Finns ju Sweden Cup...men om han vinner här på en låg 10-tid eller strax under så kommer nog kalskallen sättandes till Stickan direkt...kanske han som är bisittare den här gången...hoppas på de...mycket bättre än Forssis som har blivit en kaffedrickare o "lunchare"...! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2015-04-29 18:32:03
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Peter o Jennifer kör om spets o jag tror fan Royal Fighter är den bättre av de två. Kashs Cantab hatar jag o vinner han får det va ok att förlora. Magic favorit från spår 7? Nej inte vettigt, Harry från spår 10räcker inte. Nä mest intressant på hela dagen o jag hoppas den håller sig på lågprocent Porthos Amok.
Rank 2-4-7. Men vad fan fattar jag 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-04-29 19:00:43 Edited(1): 2015-04-29 19:02:48  Peter o Jennifer kör om spets o jag tror fan Royal Fighter är den bättre av de två. Kashs Cantab hatar jag o vinner han får det va ok att förlora. Magic favorit från spår 7? Nej inte vettigt, Harry från spår 10räcker inte. Nä mest intressant på hela dagen o jag hoppas den håller sig på lågprocent Porthos Amok.
Rank 2-4-7. Men vad fan fattar jag 
Answer to: "Peter o Jennifer kör om spets o jag tror fan Royal Fighter är den"
|
|
Inte mycket..Porthos tja inget som ja reflekterar ett dugg över...då tar ja hellre med Guldis från 12:te..!  Vet ibland inte va de är med Er Zonare....någon föreslog Obi Wan förra gången...ok trav är trav o halv nöjet är tron...men vet Ni vad...som tips är de ingen höjdare...! 
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2015-04-29 20:11:44
|
|
Såvitt jag vet är det ingen som har påstått att man är någon expert (ja, möjligen förutom en person då  . Det finns ju heller inget krav på att strecka alla idéer som framförs i respektive tråd, vilket vissa verkar tro ibland.
En diskussion där bara några få idéer diskuteras, sprungna ur några enstaka personers hjärnor kan knappast vara särskilt meningsfull. Jag har åtminstone fått för mig att V75 handlar om att värdera samtliga hästar, eftersom det är sällan någon kommer med som är helt chanslös. Men för att kunna avskriva en häst från vinstchans måste man ju även ta upp den till bedömning...
|
|
Reply
|
|
NoShit
|
Posted: 2015-04-29 20:25:38
|
Became a member: 2008-12-23
Forum posts: 1500
|
Här kommer det garderas. Om NBC funkar så är det ju egentligen en spik men jag kommer gardera. Spår 12 är ju ingen höjdare men I SAW YOU ser ut att vara ordentligt på gång. Även Disco AE som också vann lottningen. Rocky Winner oxå på gång. Blir många här.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-04-29 20:31:21 Edited(2): 2015-04-29 20:40:51  Såvitt jag vet är det ingen som har påstått att man är någon expert (ja, möjligen förutom en person då  . Det finns ju heller inget krav på att strecka alla idéer som framförs i respektive tråd, vilket vissa verkar tro ibland.
En diskussion där bara några få idéer diskuteras, sprungna ur några enstaka personers hjärnor kan knappast vara särskilt meningsfull. Jag har åtminstone fått för mig att V75 handlar om att värdera samtliga hästar, eftersom det är sällan någon kommer med som är helt chanslös. Men för att kunna avskriva en häst från vinstchans måste man ju även ta upp den till bedömning...
Answer to: "Såvitt jag vet är det ingen som har påstått att man "
|
|
Tja ja har inget emot ideér..men rejält långsökta måste man väl inte ta på allvar eller hur ? Hästen visar ingen vinnarskalle alls..som de är nu..! Klart ja kan ge ut massor med tips men lite självkritiskt kan de väl va...? Ber om ursäkt om de va för rakt på sak B_Good..!!  Angående ingen häst är chanslös...var ju därför ja skrev trav är trav...är avslag så farligt då..? Är de bara hyllningar som gäller..? Ja vet att avslag är kontroversiellt....Kamelen kan ju ta sig i håret o vinna...!  Tror du vet rätt så bra hur duglig ja är på loppanalys...snabbloppet är ju oftast de med de kändaste hästarna ock dom är också ganska kartlagda...! 
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2015-04-29 20:51:42  Tja ja har inget emot ideér..men rejält långsökta måste man väl inte ta på allvar eller hur ? Hästen visar ingen vinnarskalle alls..som de är nu..! Klart ja kan ge ut massor med tips men lite självkritiskt kan de väl va...? Ber om ursäkt om de va för rakt på sak B_Good..!!  Angående ingen häst är chanslös...var ju därför ja skrev trav är trav...är avslag så farligt då..? Är de bara hyllningar som gäller..? Ja vet att avslag är kontroversiellt....Kamelen kan ju ta sig i håret o vinna...!  Tror du vet rätt så bra hur duglig ja är på loppanalys...snabbloppet är ju oftast de med de kändaste hästarna ock dom är också ganska kartlagda...! 
Answer to: "Tja ja har inget emot ideér..men rejält långsökta m&"
|
|
Givetvis får man komma med hur många avslag man vill. Men att dissa alla tips över ett bräde som "ingen höjdare" känns om inte annat som en rätt grov generalisering. Och det innan loppet ifråga har gått, som vore det Oraklet i Delphi som uttalade sig...
Jaja, var och en gör som den vill. Men jag är iaf av uppfattningen att det ska förekomma diskussioner i ett diskussionsforum.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-04-29 21:30:01 Edited(3): 2015-04-29 21:34:00  Givetvis får man komma med hur många avslag man vill. Men att dissa alla tips över ett bräde som "ingen höjdare" känns om inte annat som en rätt grov generalisering. Och det innan loppet ifråga har gått, som vore det Oraklet i Delphi som uttalade sig...
Jaja, var och en gör som den vill. Men jag är iaf av uppfattningen att det ska förekomma diskussioner i ett diskussionsforum.
Answer to: "Givetvis får man komma med hur många avslag man vill. Men att d"
|
|
Tror du missuppfattat mig...vill visst ha en diskussion....men vi kan väl höja nivån lite...ja dissar inte alla tips vad får du det ifrån ?  Är ju i snabbloppet ja uttalade mig om..de mest kända o kartlagda hästarna...ser du någonstans att ja ger avslag i något annat lopp ? 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2015-04-29 21:40:09  Tja ja har inget emot ideér..men rejält långsökta måste man väl inte ta på allvar eller hur ? Hästen visar ingen vinnarskalle alls..som de är nu..! Klart ja kan ge ut massor med tips men lite självkritiskt kan de väl va...? Ber om ursäkt om de va för rakt på sak B_Good..!!  Angående ingen häst är chanslös...var ju därför ja skrev trav är trav...är avslag så farligt då..? Är de bara hyllningar som gäller..? Ja vet att avslag är kontroversiellt....Kamelen kan ju ta sig i håret o vinna...!  Tror du vet rätt så bra hur duglig ja är på loppanalys...snabbloppet är ju oftast de med de kändaste hästarna ock dom är också ganska kartlagda...! 
Answer to: "Tja ja har inget emot ideér..men rejält långsökta m&"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Tar mig inte alls illa vid, slänger ur mig mina funderingar i största allmänhet och förväntar mig inte att inte bli idiotförklarad. Jag tycker ärligt det jag skrev o om det skulle visa sig att jag har tur (för skicklighet lär inte ha med saken att göra) att ha rätt är det ju bara mer sweet att få lite mothugg
Men som jag ofta förklarar, jag vinner inte på v75 (back de senaste 2åren, innan det hade jag faktiskt 2plusår o totalt sett är det minus), inget jag säger skall tas på allvar eller ryggas utan det är mest funderingar.
Håller med om avslag, ofta både intressantare och roligare än hyllningar.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2015-04-29 21:48:03  Tror du missuppfattat mig...vill visst ha en diskussion....men vi kan väl höja nivån lite...ja dissar inte alla tips vad får du det ifrån ? 
Answer to: "Tror du missuppfattat mig...vill visst ha en diskussion....men vi kan v&aum"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Jag måste ju nästan försvara B-good lite här  Porthos är visserligen en riktig ickevinnare, i klass med Super Otto och Kash s Cantab. Nu är det ju ändå så att även dessa vinner ibland och var skulle det passa bättre än på Örebro med bra spår och 10 första 1000? I saw you från spår 12 rankar i alla fall jag lägre men det är ju jag det. ARAZI BOKO hade varit riktigt intressant att fått se från spå 1-5, fast med krafter kvar sist på linje med MAVEN och El MAGO PELLINI. Ska nån jättesusare från bakspår med så är det den.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-04-29 21:50:09 Edited(1): 2015-04-29 21:53:09  Tar mig inte alls illa vid, slänger ur mig mina funderingar i största allmänhet och förväntar mig inte att inte bli idiotförklarad. Jag tycker ärligt det jag skrev o om det skulle visa sig att jag har tur (för skicklighet lär inte ha med saken att göra) att ha rätt är det ju bara mer sweet att få lite mothugg
Men som jag ofta förklarar, jag vinner inte på v75 (back de senaste 2åren, innan det hade jag faktiskt 2plusår o totalt sett är det minus), inget jag säger skall tas på allvar eller ryggas utan det är mest funderingar.
Håller med om avslag, ofta både intressantare och roligare än hyllningar.
Answer to: "Tar mig inte alls illa vid, slänger ur mig mina funderingar i stö"
|
|
Har skrivit många gånger att du varit rätt ute på grejor o du har satt några fina oddsare....o ja vet du tål att ja är lite kritisk ibland...men snabbloppen som har varit nu är lite tuffa o då kan ja tycka till lite över dessa rätt chanslösa hästar som föreslås...så är de bara...kanske ja kan få göra de...också så många gånger ja lägger upp listor o försöker dra igång detta....tror du förstår mig B_Good o att du kommer igen med bravur o sätter en V75 snart !!! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-04-29 21:51:56 Edited(5): 2015-04-29 22:10:12  Jag måste ju nästan försvara B-good lite här  Porthos är visserligen en riktig ickevinnare, i klass med Super Otto och Kash s Cantab. Nu är det ju ändå så att även dessa vinner ibland och var skulle det passa bättre än på Örebro med bra spår och 10 första 1000? I saw you från spår 12 rankar i alla fall jag lägre men det är ju jag det. ARAZI BOKO hade varit riktigt intressant att fått se från spå 1-5, fast med krafter kvar sist på linje med MAVEN och El MAGO PELLINI. Ska nån jättesusare från bakspår med så är det den.
Answer to: "Jag måste ju nästan försvara B-good lite här :) Portho"
|
|
Absolut..både 10,11 o 12 har bra form o är lite mer vinnarhästar som ja ser de..!  Kan ju bara dra en parallell till V86 idag sista loppet... Seabiscuit går o vinner i sin årsdebut till nästan 10 gånger pengarna...vi spelare har de inte lätt...ja åkte naturligtvis på denna gick med skor dessutom..en tanke till sista avd. långloppet får ja då...!  Några tusen lappar vart den ringa trösten...fan !!  Var fasen sitter hästen på systemet..jo första reserv...de är som förgjort...! 
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2015-04-29 22:11:04  Tror du missuppfattat mig...vill visst ha en diskussion....men vi kan väl höja nivån lite...ja dissar inte alla tips vad får du det ifrån ?  Är ju i snabbloppet ja uttalade mig om..de mest kända o kartlagda hästarna...ser du någonstans att ja ger avslag i något annat lopp ? 
Answer to: "Tror du missuppfattat mig...vill visst ha en diskussion....men vi kan v&aum"
|
|
 Vet ibland inte va de är med Er Zonare....någon föreslog Obi Wan förra gången...ok trav är trav o halv nöjet är tron...men vet Ni vad...som tips är de ingen höjdare...!
Det där är vad jag menade med att dissa alla tips på ett bräde. Men men, jag är inte ute efter något onödigt tjafs om det i all oändlighet, min poäng har förmodligen gått fram.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-04-29 22:15:55 Edited(3): 2015-04-30 07:52:55   Vet ibland inte va de är med Er Zonare....någon föreslog Obi Wan förra gången...ok trav är trav o halv nöjet är tron...men vet Ni vad...som tips är de ingen höjdare...!
Det där är vad jag menade med att dissa alla tips på ett bräde. Men men, jag är inte ute efter något onödigt tjafs om det i all oändlighet, min poäng har förmodligen gått fram.
Answer to: "Vet ibland inte va de är med Er Zonare....någon före"
|
|
Är detta alla tips ? Nä det är specifikt tips i snabbloppet..!!  Uppfattar du det som ja dissar alla tips så ber ja om ursäkt...bara menat de specifika tipset förra gången o det som B_Good föreslog i det här snabbloppet..!!  Eller var de mitt utryck Snö, hagel o drivis som du ogillade ?  Eller ett tillägg...ja är inte som Humle o Dumle...alla hästar måste nämnas...som tex. Novell Pelle eller Rocky Winner i detta lopp...o därigenom locka någon till att strecka eller spela på dessa hästar..så kalla mig Expert då...men bara i snabbloppet...som ja anser mig rätt så bra på att analysera !! 
|
|
Reply
|
|
DaveTTT
|
Posted: 2015-04-30 08:59:58
|
Became a member: 2014-09-13
Forum posts: 409
|
Fasike detta loppet ser lurigt ut, inte kan väl örjan ta ledningen här då det finns många snabba invändigt, kan ju lika gärna bli galopp om dem ska försöka tok ladda.
Tillman I ledningen här ? kör så länge lampan lysser.
Kan erik dra iväg och försöka få ryggen på tillman här ?
Peter kan väl knappast hålla någon ledning här med sin, och kan väl bli galopp om han försöker.
Tillman I ledningen, erik I rygg ?
Edward kanske kan bli farlig om han hittar bra position.
Bakspåren är bra men hur ska dem kunna vinna detta ?
Vem av dem vill först ut I spåren och dra fram dem andra ?
Ja, kan väl lika gärna bli XX och s.o.s på tillman, eller så blir det tokkörning och svårt 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|