[ 1
]
|
mhjelte65
|
Posted: 2015-02-16 19:49:57
|
Became a member: 2014-03-04
Forum posts: 152
|
|
|
Reply
|
|
DaveTTT
|
Posted: 2015-02-17 08:04:56
|
Became a member: 2014-09-13
Forum posts: 409
|
2 o 10 ?
Vad kan 11 an med goop ?
Kan det bli s.o.s på 2an , är ju 1640 nu.....
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2015-02-17 20:26:12
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Jo ska Västerbo vinna så är det nu. Men inget jag spikar. Fast fan om inte highspeed är bättre ändå.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2015-02-19 19:24:19
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Jag tror att Highspeed Call spetsar här, sedan är han förmodligen hästen att slå. Han har vunnit klart de fyra senaste gångerna han har gått i ledningen på kort distans (visserligen mot lite enklare motstånd vid samtliga dessa tillfällen) och har visat rätt god form på slutet. Dock har dessa spetssegrar varit på sommarbanor, senaste gången han gick i ledningen på 1640 på vintern blev han fyra, slagen av bl. a. Queasy.
Bakom Highspeed Call finns det (som streckfördelningen antyder) fem stycken med chans, övriga är i mina ögon helt chanslösa. Bland dessa fem tror jag att positionerna blir det som avgör, därför känns det intressant att Rebellion och Wannabe Kemp trots bra spår och kuskar är mindre än hälften så mycket streckade som exempelvis Costatantisoldi, som har bakspår och är ute på en distans som knappast är hans bästa.
Har inte bestämt mig hur jag ska göra än, men det blir antingen spik på HC eller en billig helgardering på 6 streck.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-02-19 21:31:53  Jag tror att Highspeed Call spetsar här, sedan är han förmodligen hästen att slå. Han har vunnit klart de fyra senaste gångerna han har gått i ledningen på kort distans (visserligen mot lite enklare motstånd vid samtliga dessa tillfällen) och har visat rätt god form på slutet. Dock har dessa spetssegrar varit på sommarbanor, senaste gången han gick i ledningen på 1640 på vintern blev han fyra, slagen av bl. a. Queasy.
Bakom Highspeed Call finns det (som streckfördelningen antyder) fem stycken med chans, övriga är i mina ögon helt chanslösa. Bland dessa fem tror jag att positionerna blir det som avgör, därför känns det intressant att Rebellion och Wannabe Kemp trots bra spår och kuskar är mindre än hälften så mycket streckade som exempelvis Costatantisoldi, som har bakspår och är ute på en distans som knappast är hans bästa.
Har inte bestämt mig hur jag ska göra än, men det blir antingen spik på HC eller en billig helgardering på 6 streck.
Answer to: "Jag tror att Highspeed Call spetsar här, sedan är han förmod"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Billigt med 6 kameler...nja de är inte billigt om man tänker gardera något mer lopp...! 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2015-02-19 22:10:51  Billigt med 6 kameler...nja de är inte billigt om man tänker gardera något mer lopp...! 
Answer to: "Billigt med 6 kameler...nja de är inte billigt om man tänker gard"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Det är ganska få lopp där man kan känna sig 100% säker på att pricka in vinnaren på 6 streck, var mest så jag menade. Hade de varit mer jämnstreckade hade det varit meningslöst med 6 streck, men nu är det en klar favorit samt 5 hästar där bakom där alla har i stort sett samma vinstchans men strecken går från 16% ner till 6%. Därför tycker jag att det är en rätt trevlig helgardering. Om man inte spikar förstås 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-02-20 11:32:19 Edited(3): 2015-02-20 11:41:51  Det är ganska få lopp där man kan känna sig 100% säker på att pricka in vinnaren på 6 streck, var mest så jag menade. Hade de varit mer jämnstreckade hade det varit meningslöst med 6 streck, men nu är det en klar favorit samt 5 hästar där bakom där alla har i stort sett samma vinstchans men strecken går från 16% ner till 6%. Därför tycker jag att det är en rätt trevlig helgardering. Om man inte spikar förstås 
Answer to: "Det är ganska få lopp där man kan känna sig 100% s&aum"
|
|
Ok...det ser ju ut som vinnaren ska finnas bland dom här....men de finns flera lopp i omgången som ser lite ut så här...kanske inte så mycket som 6 hästar..i de loppen..Tobbe är kanske inte den toppkusken som bara vinner...Har ju haft låga stats under 10% i flera år....men känslan är ju att de gått lite bättre på V75...läs Bergh styrningar...! Någonstans smäller de..kanske i de 2 sista eller varför inte de 3 sista också ?  Antar några skoavtagningar kommer att lyckas till "glada" överraskningar...! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-02-20 17:55:02 Edited(4): 2015-02-21 15:41:57
|
|
Lite loppsnack...fråga till Erik var om han kan svara med Rebellion...men där skulle han visst ta körorder....Banan kan bli lite blöt men de skulle köra på nytt material...knappa plusgrader under natten o morgondagen....lunchen får visa vägen som vanligt !!  Banan håller bra..rejäl öppning o vänta..Örjan kanske gynnas igen..!  Tobbe har flax....o Redén kom inte ut..!  Vinner Uffe med Ready...så blir de väl ny jackis..! 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|