[ 1
]
2
|
dujorha
|
Posted: 2015-02-10 14:13:14
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-02-10 14:17:13
|
|
Jackis omgång...Kör hårt...Tunn Silver...vem vinner av dom här kämparna...o kommer de o gå att köra barfota...? Plus grader så här tidigt i veckan...risk för tjälen ? Du får väll kolla upp B_Good om du ska dit..ta med dig datorn o skicka info om du har möjlighet...? 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2015-02-10 21:21:03  Jackis omgång...Kör hårt...Tunn Silver...vem vinner av dom här kämparna...o kommer de o gå att köra barfota...? Plus grader så här tidigt i veckan...risk för tjälen ? Du får väll kolla upp B_Good om du ska dit..ta med dig datorn o skicka info om du har möjlighet...? 
Answer to: "Jackis omgång...Kör hårt...Tunn Silver...vem vinner av dom"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Är sugen men misstänker att det inte blir av. Är ändå 12mil.
Kalmar känns som att Untersteiner, Heiskanen o Kolgjini vinner mycket på.
Vem som än spetsar av de invändiga släpper till Västerbo Highflyer o October får dödens? Ingen av de vinner ju på beställning så jag tänker mig en smygkörd präktsmäll typ What Love Can Do eller Search Launcher. Jag tänker mig en knepig högbetald omgång.
|
|
Reply
|
|
DaveTTT
|
Posted: 2015-02-11 11:07:13
|
Became a member: 2014-09-13
Forum posts: 409
|
Detta va väl inget höjdar löpp direkt.....
3an verkar ju formlös , eller ?
7an e väl ingen vinnar maskin, dock 3 sist ju.
8an måste gå XX annars e han helt bört.
Om det skulle gå att köra XX runt om, så bör väl någon av dessa 3 vinna ?
3an I ledningen ?
Kanske 2 eller 5 kör fram I dödens ? Så att 7 o 8an får löpp I 2-3-4 ytter ?
njaa
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-02-11 11:38:18 Edited(1): 2015-02-11 11:38:43  Detta va väl inget höjdar löpp direkt.....
3an verkar ju formlös , eller ?
7an e väl ingen vinnar maskin, dock 3 sist ju.
8an måste gå XX annars e han helt bört.
Om det skulle gå att köra XX runt om, så bör väl någon av dessa 3 vinna ?
3an I ledningen ?
Kanske 2 eller 5 kör fram I dödens ? Så att 7 o 8an får löpp I 2-3-4 ytter ?
njaa
Answer to: "Detta va väl inget höjdar löpp direkt.....
3an verkar ju "
|
|
Ja..ett dåligt Silver lopp..Peter ska väl vara favo med dom meriterna...var tydligen halsproblem näst sist o sist var d ju bättre då med skolöst runt om..både denna o Veijos är ju väldigt skolöst beroende o dom sätter nog ihop en liten "bön" om att vädergudarna o Banskötarena är nådiga..för att inte tala om Vetisarna..! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2015-02-11 12:32:03  Ja..ett dåligt Silver lopp..Peter ska väl vara favo med dom meriterna...var tydligen halsproblem näst sist o sist var d ju bättre då med skolöst runt om..både denna o Veijos är ju väldigt skolöst beroende o dom sätter nog ihop en liten "bön" om att vädergudarna o Banskötarena är nådiga..för att inte tala om Vetisarna..!
Answer to: "Ja..ett dåligt Silver lopp..Peter ska väl vara favo med dom meri"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Är det nån som har härdats från iskalla lägen så är det ju Aristocat. Blir det lite knepigt väder så gynnas han nog. Måste kolla upp de senaste 2 loppen för att se om det finns nån bra förklaring till dålig utdelning men bakom favoriten så känns han väl tidig tycker jag.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-02-11 12:44:27  Är det nån som har härdats från iskalla lägen så är det ju Aristocat. Blir det lite knepigt väder så gynnas han nog. Måste kolla upp de senaste 2 loppen för att se om det finns nån bra förklaring till dålig utdelning men bakom favoriten så känns han väl tidig tycker jag.
Answer to: "Är det nån som har härdats från iskalla lägen s&"
|
|
Tja...inga större höjder på den kamelen...inte ens Uffe åker ner...Mycket snack har de varit från Reijos sida..missat Monster nu också...Nadal var ju så bra som ja trodde men tex. Shadow Woodland dök rejält..! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-02-12 09:22:12
|
|
Då körde Björn bort Peters favo i första avd. V86...o Tarzan solade sig med sin barfota med "Talk The Talk"...de kanske händer något här i V75 också...tycker de är lite svåra lopp o banne mig att de kommer att fortsätta med en låg utdelning på lördag...Johnny är på tårna o kan kanske fixa till något...få se hur de blir med barfotan...några felade nog på Åbys bana som var lite lös...hur blir banan på Kalmar..? 
|
|
Reply
|
|
DaveTTT
|
Posted: 2015-02-12 18:45:58 Edited(1): 2015-02-12 18:47:20
|
Became a member: 2014-09-13
Forum posts: 409
|
Denna omgång kan det väl smälla i som tusan, va väl just I Kalmar någon blev ensam vinnare va ?
Tycker det ser knepigt ut , att välja några bra spikar denna gång.
Finns väl inte något djur som blir över 60% denna gång ?
Tror man ska försöka att hitta någon andra o tredje handare att spika denna gången, om det nu inte visar sig finnas någon klar favo som bara ska vinna 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2015-02-12 21:20:51  Denna omgång kan det väl smälla i som tusan, va väl just I Kalmar någon blev ensam vinnare va ?
Tycker det ser knepigt ut , att välja några bra spikar denna gång.
Finns väl inte något djur som blir över 60% denna gång ?
Tror man ska försöka att hitta någon andra o tredje handare att spika denna gången, om det nu inte visar sig finnas någon klar favo som bara ska vinna 
Answer to: "Denna omgång kan det väl smälla i som tusan, va väl ju"
|
|
Det är (om mina funderingar stämmer) helt fel väg att gå på Kalmar. Spika två favoriter skippa andratredjehandarna o leta fram smällkarameller. Just de betrodda bakom favoriterna vinner förhållandevis sällan på just Kalmar.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-02-13 08:46:12  Det är (om mina funderingar stämmer) helt fel väg att gå på Kalmar. Spika två favoriter skippa andratredjehandarna o leta fram smällkarameller. Just de betrodda bakom favoriterna vinner förhållandevis sällan på just Kalmar.
Answer to: "Det är (om mina funderingar stämmer) helt fel väg att g&arin"
|
|
Ja...tror på din fundering...spika några favos o sedan gå på smällar o få till ett rejält korsdrag i kuponghögen..Vi kör så..! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-02-13 17:11:43 Edited(3): 2015-02-13 22:18:10
|
|
I Vass o Kass fick ingen favo nåd...så ska de bli skrällar då...?  Många favos säger Björn....bästa spiken Dernier i sista samt även Geisha...Flash Oak framhålles o Dreams i snabb loppet..tja går dom in så blir kanske inte de någon hög utdelning..lite motsatts till Vass o Kass som trodde "mindre" på favona..!  Men de kan ju bli som på Valla idag..riktig hög utdelning...de siktar ja på !!  2 st andra handare o sedan oddsare i resten...med en rejäl först på Valla...1 system kvar..! 
|
|
Reply
|
|
NoShit
|
Posted: 2015-02-14 00:19:14
|
Became a member: 2008-12-23
Forum posts: 1500
|
Lite sugen på att spika Naglo om han är barfota och ser hygglig ut i värmningen. Tror det är klart bästa hästen i loppet
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-02-14 09:22:02 Edited(1): 2015-02-14 09:22:46  Lite sugen på att spika Naglo om han är barfota och ser hygglig ut i värmningen. Tror det är klart bästa hästen i loppet
Answer to: "Lite sugen på att spika Naglo om han är barfota och ser hygglig "
|
|
På pricken....mina tankar har börjat glida åt de hållet...kul att du tänker åt de hållet också..blir de skoavtagning o hästen ser bra ut...så kan han kanske ta en tapp start o ändå kanske grejar de med sitt starka spurt varv...långt upplopp gynnar ju Naglo...är ju bäst om Veijo sätter denna o missar lite med de andra..tycker ja ! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-02-14 09:57:24
|
|
Berglund..Travnet har ett fint inlägg om Partners som spelar in mot den Svenska "Poolen" lika villkor ? Ja jösses vilken soppa detta är o avdraget lär inte varken Staten eller ATG/ST vilja minska...är ju i särklass största Mjölkkon..Särskilt nu när man får upp omsättningen via Jackpott...! Måtte någon Svedaling gå rätt i labyrinten o ta pengarna från...dessa Partners....! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-02-14 10:15:33 Edited(2): 2015-02-14 11:09:10
|
|
Hoppas Gojorna gör sitt jobb nu o inte Eskil Goja med sin bok...tyvärr lär de väl bli de som vanligt...!  Då var barfotan klar..blir så idag o de tar flera tränare tacksamt emot...ärligast på den punkten är som vanligt Veijo...heder åt honom !! 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2015-02-14 11:49:37
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Tror Reijo har lite tappform på stallet snarare, är väl bara Nadal som vunnit på slutet o denne had väl ganska bra uppgift senast o kunde väl knappt bränna.
Inte bara Naglo som är bra här, Redens Västerboare o October är minst lika bra, det är väl positionen som avgör här, vågar Peter ladda??
Glömmer inte då Zinidane Bob skrällde för länge sen, fy fan vad bra den var då...är det dax igen tro? 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2015-02-14 11:57:10  Tror Reijo har lite tappform på stallet snarare, är väl bara Nadal som vunnit på slutet o denne had väl ganska bra uppgift senast o kunde väl knappt bränna.
Inte bara Naglo som är bra här, Redens Västerboare o October är minst lika bra, det är väl positionen som avgör här, vågar Peter ladda??
Glömmer inte då Zinidane Bob skrällde för länge sen, fy fan vad bra den var då...är det dax igen tro? 
Answer to: "Tror Reijo har lite tappform på stallet snarare, är väl bar"
|
|
Möjligt att Reijo har lite tappform men jag släpper inte Aristocat ändå, joggade med invändigt senast utan att förta ta sig. Gick ner mot 10 sista halvvarvet och motståndet skrämmer inte nu.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2015-02-14 12:15:57  Möjligt att Reijo har lite tappform men jag släpper inte Aristocat ändå, joggade med invändigt senast utan att förta ta sig. Gick ner mot 10 sista halvvarvet och motståndet skrämmer inte nu.
Answer to: "Möjligt att Reijo har lite tappform men jag släpper inte Aristoca"
|
|
Fan var du tvungen att säga så? Jag har lämnat rejäla luckor på systemet idag för att kunna ha råd med otroliga storskrällar.. Aristocat Boko o Västerbo är i nuläget utanför mitt system..
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2015-02-14 12:24:28  Fan var du tvungen att säga så? Jag har lämnat rejäla luckor på systemet idag för att kunna ha råd med otroliga storskrällar.. Aristocat Boko o Västerbo är i nuläget utanför mitt system..
Answer to: "Fan var du tvungen att säga så? Jag har lämnat rejäla "
|
|
Jag har garderat också men jag tycker att han möter sämre hästar än han mött på slutet här och framförallt från ett bättre läge. Han har inte haft någon tur med tempo och ryggar i de senaste starterna men här kanske han kan få lite bättre hjälp på vägen.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|