[ 1
]
2
3
|
dujorha
|
Posted: 2014-09-10 11:49:22
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-09-10 12:06:16 Edited(2): 2014-09-10 12:09:50
|
|
Unionskampen 5 Svedalingar mot 5 Baggar...men varför kom Lomar med ? Hästen har en säger en vinst på de senaste 5 åren eller var de tjejen som avgjorde ?  Snacka om utfyllnad...! 
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2014-09-10 12:45:12  Unionskampen 5 Svedalingar mot 5 Baggar...men varför kom Lomar med ? Hästen har en säger en vinst på de senaste 5 åren eller var de tjejen som avgjorde ?  Snacka om utfyllnad...! 
Answer to: "Unionskampen 5 Svedalingar mot 5 Baggar...men varför kom Lomar med ? H"
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Ja, en sån som Titan Tabac, Flex eller varför inte gamle Stamping hade ju funkat här. Nu vet jag inte dagsstatusen på någon av dem. Men det finns ju en del att plocka av. Bro Viking? Krusen? En del tänkbara.
Nåja, nu ser startlistan ut som den gör. Hur klarar Månprinsen innerspåret, tro? Lär bli en tuff match oavsett. Alla norrmän känns farliga.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-09-10 16:01:45  Ja, en sån som Titan Tabac, Flex eller varför inte gamle Stamping hade ju funkat här. Nu vet jag inte dagsstatusen på någon av dem. Men det finns ju en del att plocka av. Bro Viking? Krusen? En del tänkbara.
Nåja, nu ser startlistan ut som den gör. Hur klarar Månprinsen innerspåret, tro? Lär bli en tuff match oavsett. Alla norrmän känns farliga.
Answer to: "Ja, en sån som Titan Tabac, Flex eller varför inte gamle Stampin"
|
|
Verkade kunna öppna snabbt sist...men Baggarna vill nog inte släppa de här..är ju startsnabba o djävlas nog inte i onödan med varandra...tyckte ja såg de förra gången att det var en hel del sammarbete....svårt o veta hur Melander resonerar...försöka eller börja backa...antar de försöker täcka upp med Tekno om Gunnar kör från start...men även Gylden är bra ut men framförallt Lome Brage är ju snabb ut...o spetsar nog...sedan täcker de andra honom så de här blir tufft..! 
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2014-09-10 16:33:24  Verkade kunna öppna snabbt sist...men Baggarna vill nog inte släppa de här..är ju startsnabba o djävlas nog inte i onödan med varandra...tyckte ja såg de förra gången att det var en hel del sammarbete....svårt o veta hur Melander resonerar...försöka eller börja backa...antar de försöker täcka upp med Tekno om Gunnar kör från start...men även Gylden är bra ut men framförallt Lome Brage är ju snabb ut...o spetsar nog...sedan täcker de andra honom så de här blir tufft..! 
Answer to: "Verkade kunna öppna snabbt sist...men Baggarna vill nog inte släp"
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Mm, det är lurigt. Hjärtat säger ju att Månprinsen bara går ut och krossar dem, men det gäller att hålla huvudet kallt om man ska fylla i en V75-bong 
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2014-09-10 16:37:16
|
Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
|
Detta är nog ett av de bästa kallblodslopp som körts. Alla kanoner är med och tycker det ser vidöppet ut. Bara att en sådan häst som föynland kongen verkar bli helt ostreckad säger det mesta... Månprinsen blir nog överspelad i Sverige och har sämsta läget. En kanon visst, men tycker flera norrbaggar håller samma klass...
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2014-09-10 17:54:03  Detta är nog ett av de bästa kallblodslopp som körts. Alla kanoner är med och tycker det ser vidöppet ut. Bara att en sådan häst som föynland kongen verkar bli helt ostreckad säger det mesta... Månprinsen blir nog överspelad i Sverige och har sämsta läget. En kanon visst, men tycker flera norrbaggar håller samma klass...
Answer to: "Detta är nog ett av de bästa kallblodslopp som körts. Alla k"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Jag håller Månprinsen huvudet högre än normännen för dagen men spåret är ju ingen dröm... skulle vilja se Månprinsen utvändigt om Lome Brage med Tekno Odin i rygg så får vi se vem som är bäst för dagen 
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2014-09-10 18:30:17  Jag håller Månprinsen huvudet högre än normännen för dagen men spåret är ju ingen dröm... skulle vilja se Månprinsen utvändigt om Lome Brage med Tekno Odin i rygg så får vi se vem som är bäst för dagen 
Answer to: "Jag håller Månprinsen huvudet högre än normännen"
|
|
Norrmännen är riktigt bra de med och får ju dessutom pisk nu. Men visst, Månprinsen är en kanon. Frågan är om han kan backa sig loss, runda till dödens och ändå slå av dessa? Är han så pass mycket bättre? Jag tror inte det...
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2014-09-10 23:08:36  Norrmännen är riktigt bra de med och får ju dessutom pisk nu. Men visst, Månprinsen är en kanon. Frågan är om han kan backa sig loss, runda till dödens och ändå slå av dessa? Är han så pass mycket bättre? Jag tror inte det...
Answer to: "Norrmännen är riktigt bra de med och får ju dessutom pisk n"
|
|
Nä att han ska kunna backa sig loss och gå runt är väl inte helt säkert, jag tror att Melander kör vad han kan och hoppas få en lucka att komma ut i. Gör han inte det så får han väl sikta på nästa lopp.
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2014-09-11 08:26:26  Nä att han ska kunna backa sig loss och gå runt är väl inte helt säkert, jag tror att Melander kör vad han kan och hoppas få en lucka att komma ut i. Gör han inte det så får han väl sikta på nästa lopp.
Answer to: "Nä att han ska kunna backa sig loss och gå runt är väl"
|
|
Spår 1 på Färjestad är sämsta tänkbara och även om han öppnade bra senast så möter han snabbare hästar denna gång. Visst kan han vinna om det löser sig men min tro är att han blir grymt överspelad...
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-09-11 08:56:48
|
|
Formen är bra på Månprinsen...distansen rätt men spåret sämsta tänkbara....öppnade något snabbare än Hulte Magnus sist...men ja tror att Tekno hinner ner i andra spår innan kurvan...sedan kan Tjomsland låta Lome spetsa o därigenom låsa Månprinsen...väljer han o backa så tappar han 10-15 meter direkt på Baggarna...o ingen kommer o hjälpa honom med ett uppdrag utan Melander får göra allt själv....svårt o tro att han är så mycket bättre...! 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2014-09-11 12:40:40
|
Forum posts: 5430
|
Tror att Månprinsen bara vinner även om han får backa sig sist. Man ska komma ihåg att vi aldrig fått se botten i Månprinsen.. När han vann från dödens på 1.21.4 på Romme för fyra starter sedan tex så satt Gunnar bara och åkte och Månprinsen sprang och klippte med öronen sista 50... Jag tror dock inte att han behöver backa sig sist. Även om han har Tekno Odin från spår tre så har han förutom det Hulte Magnus och B.W. Gulliver närmast utvändigt och han är snabbare ut än båda dessa och då är chansen stor att han kan hitta ut. Men det viktigaste är som sagt att vi aldrig sett botten i Månprinsen.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2014-09-11 12:49:49  Tror att Månprinsen bara vinner även om han får backa sig sist. Man ska komma ihåg att vi aldrig fått se botten i Månprinsen.. När han vann från dödens på 1.21.4 på Romme för fyra starter sedan tex så satt Gunnar bara och åkte och Månprinsen sprang och klippte med öronen sista 50... Jag tror dock inte att han behöver backa sig sist. Även om han har Tekno Odin från spår tre så har han förutom det Hulte Magnus och B.W. Gulliver närmast utvändigt och han är snabbare ut än båda dessa och då är chansen stor att han kan hitta ut. Men det viktigaste är som sagt att vi aldrig sett botten i Månprinsen.
Answer to: "Tror att Månprinsen bara vinner även om han får backa sig "
|
|
Sedan han vann Kallbdlodsderbyt som 4-åring så har han förlorat i TVÅ felfria lopp. Precis som du skriver så har vi inte sett botten i honom och Melander har ju tagit honom otroligt lungt och fått massor av kritik för att köra så sent och dåligt, ÄNDÅ vinner han alltid när han sköter sig. Han har ju joggat i 13 fart när det behövts, inte så ofta det behövs men få har det i sig.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-09-11 14:06:51 Edited(1): 2014-09-11 14:07:40  Sedan han vann Kallbdlodsderbyt som 4-åring så har han förlorat i TVÅ felfria lopp. Precis som du skriver så har vi inte sett botten i honom och Melander har ju tagit honom otroligt lungt och fått massor av kritik för att köra så sent och dåligt, ÄNDÅ vinner han alltid när han sköter sig. Han har ju joggat i 13 fart när det behövts, inte så ofta det behövs men få har det i sig.
Answer to: "Sedan han vann Kallbdlodsderbyt som 4-åring så har han för"
|
|
Fart har hästen o i år har han travat bättre o bättre...Halsta var inte trött sist så lite svårt är de på den absoluta dagsformen på Månprinsen...Nu kommer ju alla Baggarna köra mot honom o lämnar de andra därhän...hästen är nog bäst men med så många bra Baggar så blir de ändå rätt lurigt tyvärr..! 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2014-09-11 15:52:23
|
|
Man kan aldrig veta den absoluta dagsformen på en häst. Men att basera dagsformen på Månprinsen beroende på om Hallsta Lotus var trött i mål senast eller ej känns mycket konstigt. Gunnar körde i relativt lågt tempo och gjorde loppet till en speeduppgörelse så det är inte det minsta konstigt om Hallsta Lotus inte var trött i mål. Däremot kan man nog dra slutsatsen att Gunnar tyckte Månprinsen kändes fantastiskt fin när han gjorde loppet till en speeduppgörelse eftersom att bli överrumplad på speed var det enda sättet han kunde förlora loppet på.
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2014-09-11 16:13:37
|
|
Lome brage sitter troligen i spets och lär köras där. Har varit fantastisk på slutet, senast joggade han 20,6 sista varvet till överlägsen seger. Näst senast fick han press under slutrundan av Tekno Odin men avfärdade honom enkelt och gick då under 1,18 sista varvet!
Även om Månprinsen hittar ut så lär han ha en del hästar framför sig att runda. 5-6-7-8 är garanterat före i starten och troligen också ett par hästar till. Sedan ska han upp utvändigt om Lome brage, krossa den och sedan svara gylden balder och tekno odin? Jag köper inte det. Han är riktigt riktigt bra, det vet jag också, men här talar förutsättningarna emot honom...
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-09-11 20:16:22  Lome brage sitter troligen i spets och lär köras där. Har varit fantastisk på slutet, senast joggade han 20,6 sista varvet till överlägsen seger. Näst senast fick han press under slutrundan av Tekno Odin men avfärdade honom enkelt och gick då under 1,18 sista varvet!
Även om Månprinsen hittar ut så lär han ha en del hästar framför sig att runda. 5-6-7-8 är garanterat före i starten och troligen också ett par hästar till. Sedan ska han upp utvändigt om Lome brage, krossa den och sedan svara gylden balder och tekno odin? Jag köper inte det. Han är riktigt riktigt bra, det vet jag också, men här talar förutsättningarna emot honom...
Answer to: "Lome brage sitter troligen i spets och lär köras där. Har va"
|
|
Ja lär gardera...! 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2014-09-11 22:53:29
|
|
Har svårt att se Lome Brage gå under 1.21 på distansen. Dessutom har inte Tekno Odin varit i form på väldigt länge. Nä, Månprinsen är klar.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-09-12 09:37:10
|
|
En aber kvarstår...loppet ska köras o innerspåret för Månprinsen är inte bra....antingen får han köra på hästen rätt rejält från start eller ta upp....ingen helt lätt uppgift...kan ju faktiskt fela där från start...Halsta blåste till ledningen lätt sist från 8:de...o visade bra form...nu felade han till slut men de fanns ju en orsak tydligen med en tappsko o det gick som fortast när Uffe vred ut....nu pratas de om låna Jolle igen...lite snål den där Joppen...! 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2014-09-12 13:57:25
|
|
"Alla" experter garderar Månprinsen. Underbart tycker jag!  Kanske går ner till 40% innan spelstopp 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|