[ 1
]
2
|
mhjelte65
|
Posted: 2014-07-03 08:27:34
|
Became a member: 2014-03-04
Forum posts: 152
|
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2014-07-03 13:32:30
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Jag chans spikar nr 1, slog ju stallkompisen Caramella BF som vann i lördags med 50m,
har läget o är ss = start snabb = sos = spets och slut 
Jag vet att 7 är ett toppsto men långt ut här på vingen, varit borta länge, bara startat sporadiskt,
kan behöva ett lopp i kroppen...finns några till bra, men inte lika bra förutom Blended Scotch,
men vilket läge, helt utlämnad till vad de andra kör, behöver overpacat för komma in i matchen.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2014-07-03 14:20:47  Jag chans spikar nr 1, slog ju stallkompisen Caramella BF som vann i lördags med 50m,
har läget o är ss = start snabb = sos = spets och slut 
Jag vet att 7 är ett toppsto men långt ut här på vingen, varit borta länge, bara startat sporadiskt,
kan behöva ett lopp i kroppen...finns några till bra, men inte lika bra förutom Blended Scotch,
men vilket läge, helt utlämnad till vad de andra kör, behöver overpacat för komma in i matchen.
Answer to: "Jag chans spikar nr 1, slog ju stallkompisen Caramella BF som vann i"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Jag gillar verkligen Pleasure Kronos och tror att den är något alldeles extra. Men har mycket svårt att se henne svara ut Pin Kronos.. Tror du verkligen att hon klarar det?
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2014-07-03 14:48:51  Jag gillar verkligen Pleasure Kronos och tror att den är något alldeles extra. Men har mycket svårt att se henne svara ut Pin Kronos.. Tror du verkligen att hon klarar det?
Answer to: "Jag gillar verkligen Pleasure Kronos och tror att den är något a"
|
Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
|
Svårt att tro det när man ser hur hon öppnade senast. 6-7 strider väl om att få överta. Om inte Björn skulle få riktig snurr på your highness...
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2014-07-03 14:56:45  Jag gillar verkligen Pleasure Kronos och tror att den är något alldeles extra. Men har mycket svårt att se henne svara ut Pin Kronos.. Tror du verkligen att hon klarar det?
Answer to: "Jag gillar verkligen Pleasure Kronos och tror att den är något a"
|
|
Ska jag va ärlig så missade jag den, jag har tittat väldigt lite på startlistan denna gång, mest intresserad av Sprintermästaren och man hade V86 o kolla fram till igår, man hinner med nöd o näppe med en extra V75a i veckan, går nog mer in för Jackpotts omgången på lördag
Så det blir svårt o hålla ut den startraketen, vi får hoppas vi gillar Pleasure Kronos ännu mer efter ikväll genom o visa att den går att ladda med o är raketsnabb ut...en dold talang till liksom 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2014-07-03 15:04:00  Ska jag va ärlig så missade jag den, jag har tittat väldigt lite på startlistan denna gång, mest intresserad av Sprintermästaren och man hade V86 o kolla fram till igår, man hinner med nöd o näppe med en extra V75a i veckan, går nog mer in för Jackpotts omgången på lördag
Så det blir svårt o hålla ut den startraketen, vi får hoppas vi gillar Pleasure Kronos ännu mer efter ikväll genom o visa att den går att ladda med o är raketsnabb ut...en dold talang till liksom 
Answer to: "Ska jag va ärlig så missade jag den, jag har tittat väldigt"
|
|
Ja det vore nåt om den öppnade raketsnabbt!  Men annars jag tror absolut att den har en fin chans bara den hittar ut 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2014-07-03 15:10:08  Svårt att tro det när man ser hur hon öppnade senast. 6-7 strider väl om att få överta. Om inte Björn skulle få riktig snurr på your highness...
Answer to: "Svårt att tro det när man ser hur hon öppnade senast. 6-7 s"
|
|
Ja Youana kan ju öppna riktigt vasst. Tydligen tränar Your Highness ruggigt och ska laddas ordentligt. Jag tror dock att Pleasure bara vinner om den hittar ut. Sättet hon gled undan på och Rejios snack runt förra starten gör att jag vill spika, men det kan strula och hon kan bli fast så jag dubblar med Blended..
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2014-07-03 15:56:55 Edited(1): 2014-07-03 15:58:47  Ja Youana kan ju öppna riktigt vasst. Tydligen tränar Your Highness ruggigt och ska laddas ordentligt. Jag tror dock att Pleasure bara vinner om den hittar ut. Sättet hon gled undan på och Rejios snack runt förra starten gör att jag vill spika, men det kan strula och hon kan bli fast så jag dubblar med Blended..
Answer to: "Ja Youana kan ju öppna riktigt vasst. Tydligen tränar Your Highne"
|
|
Visst har hon varit bra men möter helt andra hästar nu. Att briljera mot Curtsy hanover och fortuna sund är en sak, men detta är ju i det närmaste en stoelit, om än för femåringar... Stentufft inne och kan bli fast, tycker inte det är motiverat att göra henne till favorit...
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2014-07-03 17:15:16  Visst har hon varit bra men möter helt andra hästar. Stentufft inne och kan bli fast, tycker inte det är motiverat att göra henne till favorit...
Answer to: "Visst har hon varit bra men möter helt andra hästar. Stentufft in"
|
|
Hon har ju iaf visat toppform och bara klev undan på en låg 12-tid. Men mest imponerad är jag av Reijos snack runt Pleasure.. Både Your Highness och Youana har varit strukna efter senaste starten, och Blended har spår tolv. Vem tycker du skulle vara en motiverad favorit?
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2014-07-03 19:09:06  Hon har ju iaf visat toppform och bara klev undan på en låg 12-tid. Men mest imponerad är jag av Reijos snack runt Pleasure.. Både Your Highness och Youana har varit strukna efter senaste starten, och Blended har spår tolv. Vem tycker du skulle vara en motiverad favorit?
Answer to: "Hon har ju iaf visat toppform och bara klev undan på en låg 12-"
|
|
Jo, visst har hon form men som sagt, helt andra hästar nu. Tider ska man ej stirra sig blind på, banan har verkligen varit supersnabb de två gånger pleasure startat. Blended scotch är väl i princip obesegrad från sådana här lägen. Stora kurvorna på Halmstad borde passa perfekt. När hon kommer i spåren brukar de där framme ser ut som statister, oavsett vilken topphäst som varit i ledning.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2014-07-03 19:11:26  Jo, visst har hon form men som sagt, helt andra hästar nu. Tider ska man ej stirra sig blind på, banan har verkligen varit supersnabb de två gånger pleasure startat. Blended scotch är väl i princip obesegrad från sådana här lägen. Stora kurvorna på Halmstad borde passa perfekt. När hon kommer i spåren brukar de där framme ser ut som statister, oavsett vilken topphäst som varit i ledning.
Answer to: "Jo, visst har hon form men som sagt, helt andra hästar nu. Tider ska m"
|
|
Håller absolut med dig om tider, men Reijo har varit så jäkla nöjd... Blended är grym men att hon skulle vara favorit från det spåret känns tufft..
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-07-03 21:41:58 Edited(2): 2014-07-03 21:47:21
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Björn torskar inte mycket nu för tiden..tar nästan rubb o stubb...!  Bra kusk säger Gojan..jösses..vilket beröm han strör...han är väl bäst själv...som Goja haha..!  Youana kanske lite på gång..fick en tuff öppning...! 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2014-07-03 21:44:08  Björn torskar inte mycket nu för tiden..tar nästan rubb o stubb...! 
Answer to: "Björn torskar inte mycket nu för tiden..tar nästan rubb o st"
|
|
Han kör ju bra o får bästa lägens, vilken rygg han fick på Ludde
MT Harmoni trippa bakom där med rubbet kvar, den lägger jag på minnet iaf
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2014-07-03 21:47:24
|
|
Dumstrut på Ulf Ohlsson som trodde han skulle bli avlöst...dödens på Youana är ju självmord.
Den kommer gå fram med detta lopp, Y alltså!! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-07-03 21:49:44  Dumstrut på Ulf Ohlsson som trodde han skulle bli avlöst...dödens på Youana är ju självmord.
Den kommer gå fram med detta lopp, Y alltså!! 
Answer to: "Dumstrut på Ulf Ohlsson som trodde han skulle bli avlöst...d&oum"
|
|
Uffe var inte lyckad idag..tycker han har de svårt på den här nivån..! 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2014-07-03 21:51:07
|
|
Om man tänker så här... Om man själv var Björn Goop och presterade det han gör, och ändå finns det otroligt många(som också räknas som kunniga) som anser att Örjan är bättre.. Hur skulle det kännas?? Under mist 5 års tid har Björn presterat vansinniga siffror och ändå har det funnits lallare som haft Örjan som sveriges bästa kusk... Måste kännas uppgivet, men ändå överbevisar han idioterna år efter år...
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2014-07-03 21:52:22
|
|
Va ändå en besvikelse Pleasure o va mkt sämre än tidigare, det var inte tiderna jag gick på, håller verkligen med att tider är överskattat...man ser kameler göra 12 tider på Färjestad, Gävle bl.a snabba banor 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-07-03 21:54:30  Om man tänker så här... Om man själv var Björn Goop och presterade det han gör, och ändå finns det otroligt många(som också räknas som kunniga) som anser att Örjan är bättre.. Hur skulle det kännas?? Under mist 5 års tid har Björn presterat vansinniga siffror och ändå har det funnits lallare som haft Örjan som sveriges bästa kusk... Måste kännas uppgivet, men ändå överbevisar han idioterna år efter år...
Answer to: "Om man tänker så här... Om man själv var Björn Go"
|
|
Du ja tror inte Björn bryr sig ett djävla dugg...! Han står nog över det där....! 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2014-07-03 21:56:18  Du ja tror inte Björn bryr sig ett djävla dugg...! Han står nog över det där....! 
Answer to: "Du ja tror inte Björn bryr sig ett djävla dugg...! Han står"
|
|
Det tror jag med. Men det gör det inte mindre löjligt och korkat. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-07-03 22:03:25 Edited(4): 2014-07-03 22:22:27
|
|
Lite byig vind i finalen...fördel Erik om hästen klarar starten...annars kanske Johnny tar de..?  Misstänkte de...lirade Johnny kom igen nu !!!  Jävlar om Björn tar detta...!  Jepp...ibland lönar sig hästögat...! 
Tyckte Gojan sa att Jackisen idag går till lördagen...om nu Gojan pratade rätt...! 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|