[ 1
]
2
3
4
|
dujorha
|
Posted: 2014-04-23 08:21:42
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-04-23 08:28:19
|
|
Fint lopp..innehåller de mesta o bästa...synd på bakspåren för Harry o Noras....den "Gloriösa" drivern Luddis har framspår o de borgar för något....haha...Jorma drar till spets här o sedan spörs de va som händer...kanske de snackas finska....! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2014-04-23 20:18:12
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Vad jag vill:
ta alla o luta mig tillbaka o njuta av loppet.
Vad jag tror:
Jorma till spets o släpper till Raja som svarar vad som än kommer oavsett hur många gånger de än försöker sen glider Jorma runt på sniken o vinner.
|
|
Reply
|
|
Sharkit
|
Posted: 2014-04-23 21:10:16
|
Became a member: 2008-09-03
Forum posts: 608
|
Räknar bort 1,4,7,8 hoppas kunna sortera bort några till. Mycket hänger på om Ludde kan få runt Raja utan galopp
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2014-04-23 21:53:03
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Ludde är kaxig som vanligt och räknar med spets. Sist så körde Örjan på honom och han kunde inte svara utan det blev galopp. Nu kan ju kuskarna hästen och både Örjan och Veijo lär testa rejält första biten för att få honom på fel tror jag. Nyckeln är väl vad Jorma och kanske även Kourvenoja gör, båda är bra nog att vinna och kanske får för sig att svara men det troliga är nog att dom chansar och släpper om nån av Veijo eller Örjan är upp direkt och testar. Det blir gardering och som det känns får man lämna 1,2,8 och ev om pengarna inte räcker till Raja och Harry som nog har för dåliga ryggar på lördag.
|
|
Reply
|
|
Sharkit
|
Posted: 2014-04-23 22:43:43  Ludde är kaxig som vanligt och räknar med spets. Sist så körde Örjan på honom och han kunde inte svara utan det blev galopp. Nu kan ju kuskarna hästen och både Örjan och Veijo lär testa rejält första biten för att få honom på fel tror jag. Nyckeln är väl vad Jorma och kanske även Kourvenoja gör, båda är bra nog att vinna och kanske får för sig att svara men det troliga är nog att dom chansar och släpper om nån av Veijo eller Örjan är upp direkt och testar. Det blir gardering och som det känns får man lämna 1,2,8 och ev om pengarna inte räcker till Raja och Harry som nog har för dåliga ryggar på lördag.
Answer to: "Ludde är kaxig som vanligt och räknar med spets. Sist så k&"
|
|
Nä 2an får vara kvar ett tag till, han kommer få en fin position och visade sist att han kan gå över upploppet och kan han plocka ner Dig Ink så ska han inte vara borta här.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-04-24 14:17:55  Ludde är kaxig som vanligt och räknar med spets. Sist så körde Örjan på honom och han kunde inte svara utan det blev galopp. Nu kan ju kuskarna hästen och både Örjan och Veijo lär testa rejält första biten för att få honom på fel tror jag. Nyckeln är väl vad Jorma och kanske även Kourvenoja gör, båda är bra nog att vinna och kanske får för sig att svara men det troliga är nog att dom chansar och släpper om nån av Veijo eller Örjan är upp direkt och testar. Det blir gardering och som det känns får man lämna 1,2,8 och ev om pengarna inte räcker till Raja och Harry som nog har för dåliga ryggar på lördag.
Answer to: "Ludde är kaxig som vanligt och räknar med spets. Sist så k&"
|
|
Inte lär dom släppa Örjan till spets o de är Jorma som styr o ställer på den fronten...hästen är blixtrande ut...visade de sist..tog lätt lätt ledningen av Noras..Jorma kollar nog in om han ska släppa Brad till ledningen eller behålla...men kommer Stefan igenom från bakspår så blir de race första 5-600 hundra..räknar inte med att varken Ludde eller övriga där ute har någon som helst spetschans...laddar ändå Luddisen så är galoppen ett faktum tror ja...har Veijo röta o kommer ner så kan han ju gå en bra repa till slut...så garderar gör ja..! 
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2014-04-24 16:30:48
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
Spik på Harry här. Tror det blir rejält tempo och då fäller han dessa plättlätt till slut och vinner med 5-6 längder på tangerat världsrekord. Magiskt.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-04-24 17:14:28 Edited(2): 2014-04-24 17:17:51  Spik på Harry här. Tror det blir rejält tempo och då fäller han dessa plättlätt till slut och vinner med 5-6 längder på tangerat världsrekord. Magiskt.
Answer to: "Spik på Harry här. Tror det blir rejält tempo och då "
|
|
De är magiskt om de sker...hade trott på detta med framspår men med bakspår blir detta inte lätt..! 
|
|
Reply
|
|
Sharkit
|
Posted: 2014-04-24 18:17:27  De är magiskt om de sker...hade trott på detta med framspår men med bakspår blir detta inte lätt..! 
Answer to: "De är magiskt om de sker...hade trott på detta med framspå"
|
|
Harry kunde inte få bättre spår, hamnar 3e 4e utvändigt och behöver inte köra en meter i början medans övriga topphästar får gå hårt, sedan kommer han få rygg i 3e spår i sista kurvan och speedar ner dom på upploppet.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-04-24 18:39:15 Edited(1): 2014-04-24 18:43:51  Harry kunde inte få bättre spår, hamnar 3e 4e utvändigt och behöver inte köra en meter i början medans övriga topphästar får gå hårt, sedan kommer han få rygg i 3e spår i sista kurvan och speedar ner dom på upploppet.
Answer to: "Harry kunde inte få bättre spår, hamnar 3e 4e utvändi"
|
|
Vilket dröm var det i ?  Solvato som är en riktig runnerup...i de här sammanhangen men rejält spännande..gjorde hela loppet själv senast imponerande...likadan prestation igen...hur fasen ska tex. Harry hinna upp den då..?  Harry satt fast bakom en rätt skral Sanity som hade noll krafter kvar...! Mr Picolit är spännade också här...får som sämst rygg ledaren tror ja o här är de snikspåret som gäller samma där...Harry är chanslös från sitt läge o hinna på honom också...! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2014-04-24 19:35:36
|
Became a member:
Forum posts:
|
 Solvato som är en riktig runnerup...i de här sammanhangen men rejält spännande..gjorde hela loppet själv senast imponerande...likadan prestation igen...hur fasen ska tex. Harry hinna upp den då..?
Men vart hamnar Solvato då?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-04-24 20:07:51 Edited(1): 2014-04-24 20:11:33   Solvato som är en riktig runnerup...i de här sammanhangen men rejält spännande..gjorde hela loppet själv senast imponerande...likadan prestation igen...hur fasen ska tex. Harry hinna upp den då..?
Men vart hamnar Solvato då?
Answer to: "Solvato som är en riktig runnerup...i de här sammanhangen "
|
|
Veijo tror de kan öppna lite bättre...men de finns en risk att han inte kommer ner...behöver lite tur..får han bara ner hästen så han slipper en allt för vid kurva så...blir han riktigt farlig...travade mycket lovande på sin barfota balans sist o speed har han..!  Kanske de blir en lucka när 3,4 o 5(ska försöka från start...galopp rakt ut ?) kör som sjutton första biten...! 
|
|
Reply
|
|
Sharkit
|
Posted: 2014-04-24 23:02:52 Edited(1): 2014-04-24 23:14:51
|
|
Hur ska Söderkvist köra från det där läget? Stånka fram i 3e? lita på speed? nä där är en till man kan ta bort även fast jag gillar den skarpt.
Yarrah Boko var dom uppåt på, men hur ska det kunna lösa sig? gasa i 3e tills dödens blir ledig?
Var hamnar Sanity känns också som ett hopplöst läge om inte Raja kör galoppen tidigt.
Känns som Mr Picolit blir förstahäst sen vågar jag nog inte släppa raja även om jag tror han kör galopp, Solvato åker med, har dock lite svårt att se hur det ska lösa sig för han med. Harry tror jag det löser sig ganska fint för och får också ett streck. Ed you får också skaplig position och åker med.
Den här spårlottningen har gjort detta lopp sjukt roligt och svårt att lösa.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-04-25 07:36:36  Hur ska Söderkvist köra från det där läget? Stånka fram i 3e? lita på speed? nä där är en till man kan ta bort även fast jag gillar den skarpt.
Yarrah Boko var dom uppåt på, men hur ska det kunna lösa sig? gasa i 3e tills dödens blir ledig?
Var hamnar Sanity känns också som ett hopplöst läge om inte Raja kör galoppen tidigt.
Känns som Mr Picolit blir förstahäst sen vågar jag nog inte släppa raja även om jag tror han kör galopp, Solvato åker med, har dock lite svårt att se hur det ska lösa sig för han med. Harry tror jag det löser sig ganska fint för och får också ett streck. Ed you får också skaplig position och åker med.
Den här spårlottningen har gjort detta lopp sjukt roligt och svårt att lösa.
Answer to: "Hur ska Söderkvist köra från det där läget? St&ar"
|
|
Nja spetsen är klar! Kaninbanan gör att några kommer att försöka. Men Jorma kanske behåller om tex. han får Erik i ryggen....den är han inte rädd att ha där...Stefans chans är att försöka följa Jorma om han backar ner bakom Harry är de kört! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-04-25 10:09:16 Edited(1): 2014-04-25 10:10:10
|
|
Att Mr Gloriös kör hårt med reklamtrumman tackar ja för...ska han nu ta av framskorna också o gasa för ledningen så blir ja mycket förvånad om detta håller...bara o titta på hästens tidigare starter o hur de har utfallit..tar inte ens med kamelen på kupongen...! 
|
|
Reply
|
|
Sharkit
|
Posted: 2014-04-25 10:31:01  Nja spetsen är klar! Kaninbanan gör att några kommer att försöka. Men Jorma kanske behåller om tex. han får Erik i ryggen....den är han inte rädd att ha där...Stefans chans är att försöka följa Jorma om han backar ner bakom Harry är de kört! 
Answer to: "Nja spetsen är klar! Kaninbanan gör att några kommer att f"
|
|
Om han lyckas följa Jorma kan han komma förbi Ed You? vad händer in i första kurvan när 4an 5an å 7an kommer flygandes? Snabbt förbi Ed you och vara där före kanonerna längre ut och komma ner i andra spår eller så är det kört. dvs det är kört.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2014-04-25 11:09:49
|
Became a member:
Forum posts:
|
Fick en sån ruggig feeling för Yarrah. Träningsrapporterna låter positiva och jänkarjolle på nu. Spåret är givetvis iskallt, men jag tror Uffe kör från start och försöker komma ner. Annars lär ju dödens va ledigt när Luddes galopperar. Tycker han är hårdast i gänget och kanske spikar jag rakt ut då spelvärdet blir bra på han denna gång.
|
|
Reply
|
|
Sharkit
|
Posted: 2014-04-25 11:39:48  Fick en sån ruggig feeling för Yarrah. Träningsrapporterna låter positiva och jänkarjolle på nu. Spåret är givetvis iskallt, men jag tror Uffe kör från start och försöker komma ner. Annars lär ju dödens va ledigt när Luddes galopperar. Tycker han är hårdast i gänget och kanske spikar jag rakt ut då spelvärdet blir bra på han denna gång.
Answer to: "Fick en sån ruggig feeling för Yarrah. Träningsrapporterna "
|
|
Ja hästen är riktigt bra, men det kommer köras från alla håll å kanter så han får nog snällt backa bakåt och därifrån lär han inte hinna fram. Ska han köra lär han bli hängandes i 4e spår första kurvan.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2014-04-25 11:57:29
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|