[ 1
]
2
|
|
Posted: 2007-11-13 04:47:27
|
Became a member:
Forum posts:
|
Har haft en häst till start såhär långt, men nu anmäler jag henne till nästa start. För att gadera mig anmäler jag till två lopp samma dag, som hon är kvalificerad för... Det finns ingen risk att hon kommer med i båda loppen va?? Men vet ju aldrig så bäst att fråga, men jag förstår om ni tycker det är en dum fråga=)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-13 06:22:41 Edited(1): 2007-11-13 06:22:52
|
Became a member:
Forum posts:
|
Har undrat samma sak själv utan att försöka ta reda på svaret.
Men nu när du frågade så kikade jag under Hjälp och hittade detta:
Du kan anmäla hur många hästar du vill till samma lopp. Du kan anmäla en häst till flera lopp samma vecka. Kommer din häst med i det lopp som går först stryks anmälningarna till de andra den loppen den veckan eftersom hästen inte kan starta inom en vecka efter senaste start.
Så där har du svaret på din fråga.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-13 06:56:45  Har undrat samma sak själv utan att försöka ta reda på svaret.
Du kan anmäla hur många hästar du vill till samma lopp. Du kan anmäla en häst till flera lopp samma vecka. Kommer din häst med i det lopp som går först stryks anmälningarna till de andra den loppen den veckan eftersom hästen inte kan starta inom en vecka efter senaste start.
Answer to: "Har undrat samma sak själv utan att försöka ta reda på svaret.
Men nu "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tack så mycket för det svaret!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-13 08:20:17  Har undrat samma sak själv utan att försöka ta reda på svaret.
Answer to: "Har undrat samma sak själv utan att försöka ta reda på svaret.
Men nu "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Fast detta fungerade inte hos mig och min stakarns häst startade två dagar i rad.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-13 09:31:00
|
Became a member:
Forum posts:
|
Anmälningen stryks bara samma dag inte hela veckan
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-13 13:13:09  Anmälningen stryks bara samma dag inte hela veckan
Answer to: "Anmälningen stryks bara samma dag inte hela veckan"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Åfan. Bäst att admin tittar över detta.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-13 15:30:41
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kan man stryka en häst då som redan kommit med i ett lopp??
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-13 16:16:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
nej bara om den är skadad fick jag till svar 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-13 16:34:22
|
Became a member:
Forum posts:
|
Okej... Så man kan inte styka en häst bara pga. dålig spår då  .... Nae, men om man anmäler till två lopp, två dagar i rad. Hästen startar första dagen, kommer med dagen efter också. Man har glömt dra tillbaks anmälan, då borde man kunna stryka??
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-13 16:50:24
|
Became a member:
Forum posts:
|
nej det är ditt ansvar att ha koll på dina anmälningar du kan bara stryka en häst pga skada.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-13 16:53:10
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jo, det vet jag.. Men om man anmäler "för säkerhetskull" till två lopp dagarna efter varandra för att vara mer säker på att få starta. Det var så jag tänkte om du är med mig!?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-13 17:00:29
|
Became a member:
Forum posts:
|
Japp är med dig, problemet med det var att innan utnyttjade användare den möjligheten (även jag själv) att kunna välja att starta i det loppet där hästen ahde bästa chansen. Så hälften av alla hästar ströks i lopp och det medförde att hästar som ströks tog upp plats för andra hästar som inte fick starta.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-13 17:08:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jaha, okej då är jag med dig nu  Är ju ganska ny i gamet så kan inte alla turer...!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-13 17:09:46
|
Became a member:
Forum posts:
|
frågar man inget får man ingenting veta...
|
|
Reply
|
|
Eriksson
|
Posted: 2007-11-13 19:02:26
|
Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
|
Är precis som Gidman säger att det bara är anmälningar till samma dag som stryks om man kommer med i ett lopp.
Det stämmer också att det inte går att stryka hästen hur man vill. Anledningen till detta är att den/de som har bästa hästarna då skulle kunna anmäla sig till alla lopp och då hindra andra från att kunna starta.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2007-11-13 19:55:02
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Det är väl inget problem, om du startar dagen efter sa är det ju egentligen 4 dagar efter och det är ju inte helt orimlig men som sagt tidigare sa är det ju bara att halla koll pa sina anmälningar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-14 06:19:13  Det är väl inget problem, om du startar dagen efter sa är det ju egentligen 4 dagar efter och det är ju inte helt orimlig men som sagt tidigare sa är det ju bara att halla koll pa sina anmälningar.
Answer to: "Det är väl inget problem, om du startar dagen efter sa är det ju egentli"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Fast det skulle ju kunna gå att lösa med reserver
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-14 11:34:32
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja, men då kan man utan problem anmäla hästen till lopp samma dag, i vetskapen om att den bara kommer med i ett. Tack för svar!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-15 16:06:35
|
Became a member:
Forum posts:
|
Fortsätter att ställa mina dumma frågor här...!
Kan man sälja en häst utan budgivning?? Är ju nybörjare så har inte så stor koll på allt... Men har fått bud på en häst, som jag inte tänker sälja, men kan man köpa en häst utan budgivning är min fråga??
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-15 16:09:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
du kan köpa häst genom stuteriet och aveln, men annars säljs alla hästar mellan spelare genom auktionen
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|