Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V64 -> V86 Express

Diskutera omgångens V64. Startlistorna uppdateras vanligtvis någon gång under morgonen.
Username

Password

[ 1 ]   2  
Author Message
dujorha Posted: 2014-02-20 11:22:34

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Att de finns vassa kritiker/pennor i det här landet när de gäller det kära travet o denna skapelse...som inte kommer att innebära en rusning till banorna..datorn o tipps babblet från Gojorna är de som kommer att gälla framöver på Onsdagarna...att de på sikt är en centralisering(mot ett fåtal storbanor) kanske inte det första man tänker på men så blir de nog framöver tyvärr..!
Reply
Poffpuff Posted: 2014-02-20 14:08:08 Answer to: "Att de finns vassa kritiker/pennor i det här landet när de gä"
811
Mackenhof
Dannero

Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
Är det verkligen en centralisering? Nu får ju fler banor (om än de största i varje region) chansen att hålla V86-tävlingar. Fram till nu har det ju bara varit Solvalla. Och till sommaren ger sig väl V86 ut på småbanorna igen?
Reply
dujorha Posted: 2014-02-20 16:45:06 Answer to: "Är det verkligen en centralisering? Nu får ju fler banor (om &au"

Kanske inte på ytan men under så har centraliseringen börjat...hackar du upp V86 på det här viset så får du fler vid datorn...o TV4 -sport....att speeda upp allt är bara fel väg o gå....du kommer att ganska säkert få mindre folk på Valla o lite mer nu i början på Åby..sedan tunnar de ut...man säljer lite mer mat o dryck på Åby o de andra ställena i början...sedan går de ner..man gör va man kan för att hålla uppe detta med "fetvinst"..trodde man helhjärtat så skulle de inte behövas...!
Reply
Poffpuff Posted: 2014-02-21 00:20:39 Answer to: "Kanske inte på ytan men under så har centraliseringen börj"
811
Mackenhof
Dannero

Nej, jag är initialt skeptisk till det hela. Men det brukar man ju vara med nymodigheter generellt

Men att t ex Bergsåker får några V86-omgångar (om än halverade) har jag svårt att se som en centralisering. Vi får vänta och se, helt enkelt. Hur länge är det tänkt att express-farten ska hålla på? Året ut? På obestämd framtid?
Reply
dujorha Posted: 2014-02-21 10:08:34 Answer to: "Nej, jag är initialt skeptisk till det hela. Men det brukar man ju var"

Ja de är de fler som är...vi är inte ensamma..är själv ingen "Rivbongsnostalgiker" den tiden vill ja inte ha tillbaka..många saker har hänt men mycket återstår..nu har man sjösatt detta o man ändrar ju inte till något annat över en natt...tanken att speeda allt...är ju för att få in mer..o de är inte alltid rätt väg o gå..Gojorna har blivit spel upp pratare i alldeles för stor utsträckning..o när dom breder ut sig o "förnekar" matrial sporten som travet har blivit så blir det bedrövligt..man behöver strama till regler med "årsdebuter" skoinfo m.m...kritiker är ja o förblir så tills "allt" är bra !!
Reply
dujorha Posted: 2014-02-23 08:33:08

Vilken soppa detta blir...man mixar inte bara V86 utan även V65 denna kväll mellan banorna o sedan får en bana V4 o den andra V5...Jösses..vilket hojtande på Gojorna....värmningarna skippar man tydligen över till ATG-Play...kommer man hinna med provstarter..? Inga större höjdarlopp verkar de va på någon bana...de här blir de bara ett halvt öga på för mig....risken är stor för strul...o jobbigt tempo...Guld för snackisarna(Gojorna) men kommer dom veta var dom är ? Kommer tittarna de ?
Reply
travspelarn Posted: 2014-02-24 05:28:46 Answer to: "Vilken soppa detta blir...man mixar inte bara V86 utan även V65 denna "

Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
Man skippar inte över värmningar till atg-play. Man låter spelarna själva ha möjligheten att gå in och titta på värmningar på atg-play, vilket naturligtvis är alldeles utmärkt. Kommer även införas på lördagar... Sedan är väl detta ett sett att få ner en v86 omgång från närmare 3h till 1,5h vilket säkert många gillar (särskilt fotbollsintresserade?).

Lär säkert utvärderas men jag kommer i alla fall ge det en chans, även om ljudet som så ofta annars är avstängt. Kanske du också borde testa med tanke på alla synpunkter du har på referenterna?

Hade dock hellre sett lägre sportslig klass då jag finner det "enklare" att vinna då. Lär dock ändå avvakta med att kliva in hårt innan det är dags för Bergsåker/Solvalla.
Reply
dujorha Posted: 2014-02-24 12:13:26 Answer to: "Man skippar inte över värmningar till atg-play. Man låter s"

Låter bra...hoppas de blir utförliga värmningsbilder...kan dock ge tidsbrist eller ? Tja "biten" som ja är så kommer ja nog slänga ett öga på de....men ja tycker så här innan att soppan blir svårslevad...snabbpratande Gojor som säger hälften fel o tycker uppåt väggarna har jag sett väldigt mycket av hitintills...va blir de i fortsättningen tro...Åby med sina kaninbanor o Valla som är rätt svårtippat...att hinna med o skriva några intryck av kamelerna har ju varit mitt syfte hitintills...kan ju bli svårare som sagt..!
Reply
dujorha Posted: 2014-02-26 16:51:23

Då drar Express igång...kan inte sitta vid datorn så de blir ett chans system...V8 naturligtvis...så de roliga kan fort ta slut..en "normal" spik i form av Royal Trophy från spår 1...o sedan har jag verkligen chansat till de i långloppet för ston på Åby...garderar på Valla...Lycka till med Expressen...skulle ja gissa omsättningen så hamnar den väl med Jackisen o Reklamen runt 20...!
Reply
Jimson Posted: 2014-02-26 17:55:56

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
Tänker faktiskt göra ett försök idag. Navigator Sib tror jag vinner bara han hittar ut och Westholm skapar sig en väg. Sedan har jag känslan av att Torbjörn Jansson och Hanné brukar kunna vinna lopp när det handlar om 3-åriga hästar. Plus att jag vill se Örjan köra i ledningen med Digital Darling. Lite tankar en timme innan man spricker.

Lycka till nu!
Reply
hogan Posted: 2014-02-26 20:29:31

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Fuck, hade fått 7 rätt om Navigator Sib vunnit, hade den spik
Reply
hogan Posted: 2014-02-26 20:39:41 Answer to: "Vilken soppa detta blir...man mixar inte bara V86 utan även V65 denna "

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955

Vilken soppa detta blir...man mixar inte bara V86 utan även V65 denna kväll mellan banorna o sedan får en bana V4 o den andra V5...Jösses..vilket hojtande på Gojorna....värmningarna skippar man tydligen över till ATG-Play...kommer man hinna med provstarter..? Inga större höjdarlopp verkar de va på någon bana...de här blir de bara ett halvt öga på för mig....risken är stor för strul...o jobbigt tempo...Guld för snackisarna(Gojorna) men kommer dom veta var dom är ? Kommer tittarna de ?

Sluta gnäll nu vännen, eller ska du bli en bitter gammal gubbe till åren sen
Reply
dujorha Posted: 2014-02-26 21:11:56 Edited(3): 2014-02-26 21:21:10 Answer to: "Vilken soppa detta blir...man mixar inte bara V86 utan även V65"

Haha...är ja redan..såg inte denna premiär alls...utan i efterhand på ATG-play...vart de succé...eller ? Ialla fall måste dom varit nöjda med omsättningen ATG:s räknenissar..30 var inte dåligt..hann Ni med då Grabbar ? Fungerade intervjuverna o värmnings bilderna ?
Reply
dujorha Posted: 2014-02-26 21:13:43 Answer to: "Fuck, hade fått 7 rätt om Navigator Sib vunnit, hade den spik :("

De va inte roligt..Toppkuskarna slår dessa andra alla dar i veckan...såg just Erik fixa in sin 3-åring...en annan klass på dessa kuskar..!
Reply
Soberano Posted: 2014-02-26 22:12:50 Answer to: "De va inte roligt..Toppkuskarna slår dessa andra alla dar i veckan..."

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Efter att ha sett Luddes idiotstyrning med IPOD så blir man ju orolig inför lördagen, för hur många ska han förstöra? Med PAPARAZZI kastar han sig ut i tredjespår när dom kör i 10 tempo..... Sen ser man Erik måtta in hans treåring på Valla, skillnad.
Reply
Poffpuff Posted: 2014-02-26 22:24:51 Edited(1): 2014-02-26 22:25:49 Answer to: "Haha...är ja redan..såg inte denna premiär alls...utan i ef"
811
Mackenhof
Dannero

Det var verkligen express-tempo. Man hann knappt lyfta på ändalykten efter målgång innan det var dags för nästa löp.

Värmningsbilder såg jag inte en skymt av. Låg de på ATG Play från början? Vilken tid fanns de tillgängliga?

För att ta in all information och hänga med i de snabbare svängarna krävs nog att man förbereder sig bättre i förväg. Vill man t ex leta roliga tvilling-odds och annat måste man veta vad man letar efter. Ingen onödig tid att såsa på, i väntan på provstarter.

Men sammanfattningsvis var det skönt med det höga tempot! Kan nog bli bra det här. Särskilt när vi styr mot Bergsåker!
Reply
Jimson Posted: 2014-02-26 23:57:19

Hade inga större förhoppningar på den här kvällen men blev glatt överraskad och tempot var positivt. Nu är det vad jag tycker men det kändes helt rätt i tiden med det här upplägget. Nu blev det visserligen endast sex rätt men nästa vecka sitter jag nog här igen. 4+

Btw, jag var inne ca 50min innan start på ATG Play och då fanns det några värmningar. Sedan fylldes det och intervjuer på i en hissnande takt. Blev lite väl när de skulle intervjua tränare till rena, på zonen-språk, pensionärsfärdiga hästar. Men men de ville väl bara väl och det är tanken som räknas.
Reply
Poffpuff Posted: 2014-02-26 23:59:48 Answer to: "Hade inga större förhoppningar på den här kvällen"
811
Mackenhof
Dannero

Ptja, så länge man kan välja vad man själv vill se och lyssna på är det väl bara bra att det finns många intervjuer? Men visst, till slut riskerar man att missa skogen för alla träd.
Reply
Jimson Posted: 2014-02-27 00:08:10 Answer to: "Ptja, så länge man kan välja vad man själv vill se och"

Helt sant. Man kan själv välja vad man vill se. Kan aldrig bli för mycket information, kanske.
Reply
Poffpuff Posted: 2014-02-27 00:29:13 Answer to: "Helt sant. Man kan själv välja vad man vill se. Kan aldrig bli f&"
811
Mackenhof
Dannero

Haha jo, om man låter sig påverkas (och förblindas) av allt man hör om barfota och helstängt och jänkarvagn och murphybländare och rycktussar och boots och huvudstång i stället för att gå på sina grundidéer kan det absolut bli för mycket information.

Det är lätt att gå vilse. "Första med bike? Ah, men då så! *streck*"
Men vet man vilken info man ska leta efter är det såklart bra.
Reply
[ 1 ]   2