[ 1
]
2
3
|
dujorha
|
Posted: 2014-02-18 11:28:17
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-02-18 11:31:05
|
|
Blandat....Jackis..med korpserien..JOP:en vill ha lite bidragstäckning igen...årsdebuter med m.m..kan bli pengar...! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2014-02-18 14:45:41  Blandat....Jackis..med korpserien..JOP:en vill ha lite bidragstäckning igen...årsdebuter med m.m..kan bli pengar...! 
Answer to: "Blandat....Jackis..med korpserien..JOP:en vill ha lite bidragstäckning"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Vad har vi här? CHAPEU stenklar? Erik vet vad han har invändigt och underskattar inte som alla gjorde sist mot den. Svarar Johan om han kan? Kan Lotus Elan överaska alla i starten? Finns ju några små stötestenar men visst måste Erik ha toppchans. Var hamnar Bergh?
|
|
Reply
|
|
NoShit
|
Posted: 2014-02-18 16:57:06
|
Became a member: 2008-12-23
Forum posts: 1500
|
Kan inte tänka mig att johan svarar här. Bra rygg om chapeau är först vill säga.
Allmänn tipstaktik är att hitta favoriter som tar/får spets och spika dessa. Har vi en sådan här?
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2014-02-18 17:29:36
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Det måste väl vara dags för Narold Vox att sätta nosen först snart. Kanske fel distans här iofs, men å andra sidan blir han lite bortglömd pga galoppen senast.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2014-02-18 17:50:15  Det måste väl vara dags för Narold Vox att sätta nosen först snart. Kanske fel distans här iofs, men å andra sidan blir han lite bortglömd pga galoppen senast.
Answer to: "Det måste väl vara dags för Narold Vox att sätta nosen"
|
|
Tror att det är fel distans för den nu. Ska man leta storskrällar ska man nog hellre plocka med O.U Glide som spurtade strålande sist. Satt sist in på upploppet och är 2:a 5 meter efter mål! Ett riktigt formbesked och Goop brukar få henne att ta ut sig.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2014-02-18 17:57:48
|
|
Efter att ha kollat lite lopparkiv så känns nog spiken ganska given. Bästa hästen,bästa kusken,kanonspår och rätt distans. Han lär komma till ledningen och hur ska nån slå honom då?
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2014-02-18 19:34:15  Efter att ha kollat lite lopparkiv så känns nog spiken ganska given. Bästa hästen,bästa kusken,kanonspår och rätt distans. Han lär komma till ledningen och hur ska nån slå honom då?
Answer to: "Efter att ha kollat lite lopparkiv så känns nog spiken ganska gi"
|
|
Du tänker på Chapeau? Unnar gärna honom en seger, men han har väl inte rosat marknaden i de senaste upploppsstriderna direkt.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2014-02-18 20:42:58
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Håller med Poffpuff.
Narold Vox borde det vara dags för o Chapeau är bra men har inte riktigt fullt förtroende för honom än.
Liten gardering här med 2,4,6,1 eller blir övertygad av Chapeaus storhet under veckan pga av nåt man läser nånstans o inbillar sig resten.
Spetsstriden står mellan 1,2,5 men Rico upp i klass så han är nog nöjd med ryggresa. Lotus Elan tätstartande, taggar igång på det? Gillar distansen också, är mitt eventuella femtestreck.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2014-02-18 20:53:41  Kan inte tänka mig att johan svarar här. Bra rygg om chapeau är först vill säga.
Allmänn tipstaktik är att hitta favoriter som tar/får spets och spika dessa. Har vi en sådan här?
Answer to: "Kan inte tänka mig att johan svarar här. Bra rygg om chapeau &aum"
|
|
Litet inlägg i debatten bara. Tänk på att Gävle faktiskt (tillsammans med Axevalla) är de två banor med minst antal spetsvinnare. Lustigt med tanke på de olika upploppslängderna.
(Källa: Jens Sjödens Travbibel)
Får dock för mig att man måste va med hyggligt långt fram o få en bra resa för att va med o göra upp om seger på Gävle.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2014-02-18 22:16:36  Håller med Poffpuff.
Narold Vox borde det vara dags för o Chapeau är bra men har inte riktigt fullt förtroende för honom än.
Liten gardering här med 2,4,6,1 eller blir övertygad av Chapeaus storhet under veckan pga av nåt man läser nånstans o inbillar sig resten.
Spetsstriden står mellan 1,2,5 men Rico upp i klass så han är nog nöjd med ryggresa. Lotus Elan tätstartande, taggar igång på det? Gillar distansen också, är mitt eventuella femtestreck.
Answer to: "Håller med Poffpuff.
Narold Vox borde det vara dags för o Chap"
|
|
Jag ska sälja min spik eller snarare övertyga mig själv.
Att han inte vunnit på slutet tycker jag inte man kan döma honom helt för. Om vi går tillbaka.
För 3 starter sen öppnade han snabbt men släppte till favoriten (By Air) och fastnade med rubbet kvar, vinner mest troligt med lucka. Före honom då By Air och Montgomery Gel.
Näst sist. Fick dödens i en alldeles för tuff öppning så som banan såg ut den dagen, plockade ändå ner ledaren och var slagen med nån hals på sin höjd av 2 som fått loppet i draget.
Senast hade han ett hopplöst 12:e spår i silverfinalen där tempot blev lågt och han fick dra tåget i tredjespår, avslutade ändå runt 11.2 sista 800 och känslan är att han gynnas av kort distans som det är nu.
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2014-02-19 02:23:41  Jag ska sälja min spik eller snarare övertyga mig själv.
Att han inte vunnit på slutet tycker jag inte man kan döma honom helt för. Om vi går tillbaka.
För 3 starter sen öppnade han snabbt men släppte till favoriten (By Air) och fastnade med rubbet kvar, vinner mest troligt med lucka. Före honom då By Air och Montgomery Gel.
Näst sist. Fick dödens i en alldeles för tuff öppning så som banan såg ut den dagen, plockade ändå ner ledaren och var slagen med nån hals på sin höjd av 2 som fått loppet i draget.
Senast hade han ett hopplöst 12:e spår i silverfinalen där tempot blev lågt och han fick dra tåget i tredjespår, avslutade ändå runt 11.2 sista 800 och känslan är att han gynnas av kort distans som det är nu.
Answer to: "Jag ska sälja min spik eller snarare övertyga mig själv.
"
|
|
Det är tunga argument. Han är motiverad favorit, men någon spik blir det inte. Tänkte som sagt nämligen ta betalt för Narold-jakt.
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2014-02-19 10:24:49
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
|
Utan att sätta mig in för mycket i loppet så blir det spik på Stig-Erik. Visserligen tar det emot att spika i första men efter förra veckan så kan jag spika med gott självförtroende även i V75-1. Jag skriver under på allt som Soberano har skrivit och jag tycker den här nästan är lika klar som Canaka var förra veckan. Några som är helt ok emot men att Erik ska bränna den här chansen finns inte för mig.
Bästa spiken helt klart.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2014-02-19 19:07:07  Jag ska sälja min spik eller snarare övertyga mig själv.
Answer to: "Jag ska sälja min spik eller snarare övertyga mig själv.
"
|
|
Bra att någon med lite sunt förnuft spaltar upp det i lugn o pedagogisk ton för mig 
Behövs..
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2014-02-21 00:43:52 Edited(1): 2014-02-21 00:44:35
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Får Lotus Elan spets så släpper den 100% till Eriks, det är ju en stallkamrat så det är nog bestämt på förhand så, då kan det bli en stalldubbel t.o.m allt annat vore tjänstefel
Eftersom det är kort distans så drar Erik ner på tempot lite för att sen jogga ifrån, värsta hotet O.U Glide hade kunna hota med bättre läge o Narold Vox trivs bäst på 2140 o längre, risken är att den får knalla utvändigt dessutom. 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2014-02-21 09:39:26
|
|
Jag har kollat tillbaka och LOTUS ELAN är snabb ut men att han tar en längd på CHAPEAU tror jag inte ett smack på. Enda hotet i spetskörningen är väl Johan på innerspår men han går upp i klass och vågar nog inte toksvara där, hästen går bra bakifrån också och bättre möjligheter till ett andrapris och finalbiljett får han inte.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-02-21 10:35:43  Jag har kollat tillbaka och LOTUS ELAN är snabb ut men att han tar en längd på CHAPEAU tror jag inte ett smack på. Enda hotet i spetskörningen är väl Johan på innerspår men han går upp i klass och vågar nog inte toksvara där, hästen går bra bakifrån också och bättre möjligheter till ett andrapris och finalbiljett får han inte.
Answer to: "Jag har kollat tillbaka och LOTUS ELAN är snabb ut men att han "
|
|
Ja Lotus är snabb ut...Tobbe har rätt många gånger sagt att han avskyr stallkörningar..finns exempel på de när han inte precis underlättat för stallisar..men han har blivit lite försiktigare med åren...kan ju ha sina orsaker..vill ju inte såga i grenen..!  Johan körde svara stilen med Pappans kamel för några starter sedan..tror han är försiktigare här precis som du är inne på..återstår tuffe Bergharn som säkert kan ta dödens med sin kamel...gäller att kolla provstarter som vanligt..(hoppas på mindre Goja dravel just då..)bränner de inte några favosar denna omgång så är ju flerkupong ett alternativ...inte de roligaste...! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-02-21 15:55:10
|
|
Kan man tro på uppgiften att Chapeau stod över tisdags jobbet...(Travronden) o vad det kan inverka...finns de en liten liten chans att Johan svarar spetsen...? Ibland tar man allt för givet på upplägget ska va förnuftigt..men så är/blir de inte..hästen har ju gått bra från innerspåret..skolös är han inte så dålig...hoppas värmning/provstart kan ge en vink...! 
|
|
Reply
|
|
Sharkit
|
Posted: 2014-02-21 17:31:15
|
Became a member: 2008-09-03
Forum posts: 608
|
Vem gör jobbet i dödens här? eller gör ingen jobbet och ger chapeu segern? I min lilla skalle hoppas jag narold trycker på utvändigt och ou glide gör jobbet i 3e med Stormysky i rygg som glider förbi på slutet, men det är nog bara önsketänkande
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-02-21 19:54:50
|
|
I Vass o Kass tyckte man bara Chapeau dög...tänkvärt eller inte alls..! 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|