[ 1
]
2
|
B_Good
|
Posted: 2014-02-02 22:48:50
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
V75-7, Solvalla lopp 11
V75 Champions - loppet för topp 15 i V75 League
1:A PRIS 200 000, 2140 V
AVD7
1 XMAN KEMP (FI) h 6 Uhrberg Thomas
2 RESPLENDENT CAVIAR (US) v 5 Djuse Mattias
3 CHECCO BOKO v 5 Kontio Jorma
4 ROCKET ZET h 5 Redén Daniel
5 AARON BOKO v 7 Ingves Peter
6 BARETTA BOKO v 6 Ohlsson Ulf
7 PONZIOPILATO STRA (IT) h 5 Kihlström Örjan
8 ABSOLUT NEWPORT* (NL) s 7 Goop Björn
9 HANKYPANKY PAGAN s 5 Bergh Robert
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
10 KAKA A.T.* (AT) h 7 Adielsson Erik
11 LABERO BROLINE h 6 Jakobsson Magnus
12 MACHO GOSSIP v 9 Untersteiner Peter
13 TIDIED ACCELERATOR (US) v 7 Takter Johnny
14 O.U.GLIDE (US) s 8 Untersteiner Johan
15 ALOE VERA s 9 Eriksson Kim (Ped Fr)
Turordning: 8-5-7-10-14-9-2-4-6-12-13-3-11-15-1
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2014-02-03 06:46:46
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-02-03 09:26:52 Edited(1): 2014-02-03 09:34:14
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Här har man kokat ihop något udda..Ristos fina sto med Björn kan va något..men bakspåret är inte så bra..!  Checco har kanske friskats upp lite..! Tony försökte svara mot dom stora grabbarna i sista starten...bara pinsamt o se de...! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2014-02-03 11:25:19
|
|
Lurigt att bena ut. Är checco i gammal fin form är det ett bud. Abslout Newport är bra men läget tveksamt. Örjans har jag ingen koll på men den verkar hygglig. Baretta Boko o Rocket Zet också.. Tror mest på de på startvolten..
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2014-02-03 11:31:19  Lurigt att bena ut. Är checco i gammal fin form är det ett bud. Abslout Newport är bra men läget tveksamt. Örjans har jag ingen koll på men den verkar hygglig. Baretta Boko o Rocket Zet också.. Tror mest på de på startvolten..
Answer to: "Lurigt att bena ut. Är checco i gammal fin form är det ett bud. A"
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Huvva, vilket rövarlopp. Ponziopilato Stra dög ju fint på onsdagarna i fjol, men står väl lite tufft inne här.
Har Uhrberg något att spetsa med?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2014-02-03 11:42:12  Huvva, vilket rövarlopp. Ponziopilato Stra dög ju fint på onsdagarna i fjol, men står väl lite tufft inne här.
Har Uhrberg något att spetsa med?
Answer to: "Huvva, vilket rövarlopp. Ponziopilato Stra dög ju fint på o"
|
|
Uhrberg kan väl spetsa med en betongsugga om han vill  Men frågan är vem som är första fram o övertar.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2014-02-03 11:59:36  Uhrberg kan väl spetsa med en betongsugga om han vill  Men frågan är vem som är första fram o övertar.
Answer to: "Uhrberg kan väl spetsa med en betongsugga om han vill :-) Men frå"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Segraren bör finnas på startvolten. På tillägg finns bara formlösa föredettingar tycker jag. Tar Timo ut CHECCO här och Jorma väljer den så bör han vara i god författning redan nu, det är ändå 200k och ganska mycket prestige i loppet så npg borde Timo ha ställt i ordning för sin förstekusk? Uhrberg måste ju släppa om han hittar ledningen och kanske det blir Jorma som kommer först? Örjans höll enkelt spets sist och kan nog hitta dit igen, släpper över full distans? Skrällbud på Baretta Boko som har läget och är härdad i tuffa gäng och kuskplus nu. Lite varning även för ROCKET ZET som härdades i tuffa lopp under fjolåret (Digital Ink, Indigious, Chelsea Boko och kompani) har lopp i kroppen och får han sitt lopp kan han överaska!
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-02-03 12:15:20  Segraren bör finnas på startvolten. På tillägg finns bara formlösa föredettingar tycker jag. Tar Timo ut CHECCO här och Jorma väljer den så bör han vara i god författning redan nu, det är ändå 200k och ganska mycket prestige i loppet så npg borde Timo ha ställt i ordning för sin förstekusk? Uhrberg måste ju släppa om han hittar ledningen och kanske det blir Jorma som kommer först? Örjans höll enkelt spets sist och kan nog hitta dit igen, släpper över full distans? Skrällbud på Baretta Boko som har läget och är härdad i tuffa gäng och kuskplus nu. Lite varning även för ROCKET ZET som härdades i tuffa lopp under fjolåret (Digital Ink, Indigious, Chelsea Boko och kompani) har lopp i kroppen och får han sitt lopp kan han överaska!
Answer to: "Segraren bör finnas på startvolten. På tillägg finns "
|
|
Ja..är inne på startvolten...både 4 o 5 är lite större grabbar o kommer inte så snabbt iväg på voltningen..tyckte Örjans bar sig trist åt både sist o näst sist..klurigt detta..Uffe kan kanske spetsa..ok sist i passivt upplägg..! 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2014-02-03 19:42:41
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Roligt o se Daniel Redens Rocket Zet igen, verkar som Reden tagit efter Tarzans upplägg med träna på vinter halvåret o vinna mkt på sommarbana, då det går undan, lite jänkar stuk på deras upplägg. Båda hade ju otroliga framgångar förra sommaren o Tarzan har ju haft det flera år att hans hästar vinner som fan på sommaren, lite glesare nu o Daniel ser man knappt alls i vinnarcirkeln denna årstid. Men passa Raketen som är van tuffare hästar än de på start. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-02-03 20:05:57  Roligt o se Daniel Redens Rocket Zet igen, verkar som Reden tagit efter Tarzans upplägg med träna på vinter halvåret o vinna mkt på sommarbana, då det går undan, lite jänkar stuk på deras upplägg. Båda hade ju otroliga framgångar förra sommaren o Tarzan har ju haft det flera år att hans hästar vinner som fan på sommaren, lite glesare nu o Daniel ser man knappt alls i vinnarcirkeln denna årstid. Men passa Raketen som är van tuffare hästar än de på start. 
Answer to: "Roligt o se Daniel Redens Rocket Zet igen, verkar som Reden tagit efter Tar"
|
|
Ja men hästen ska ha bil....lite mer rytmisk vill ja ha hästen också...men stor pampig kamel..! 
|
|
Reply
|
|
NoShit
|
Posted: 2014-02-04 22:32:51  Segraren bör finnas på startvolten. På tillägg finns bara formlösa föredettingar tycker jag. Tar Timo ut CHECCO här och Jorma väljer den så bör han vara i god författning redan nu, det är ändå 200k och ganska mycket prestige i loppet så npg borde Timo ha ställt i ordning för sin förstekusk? Uhrberg måste ju släppa om han hittar ledningen och kanske det blir Jorma som kommer först? Örjans höll enkelt spets sist och kan nog hitta dit igen, släpper över full distans? Skrällbud på Baretta Boko som har läget och är härdad i tuffa gäng och kuskplus nu. Lite varning även för ROCKET ZET som härdades i tuffa lopp under fjolåret (Digital Ink, Indigious, Chelsea Boko och kompani) har lopp i kroppen och får han sitt lopp kan han överaska!
Answer to: "Segraren bör finnas på startvolten. På tillägg finns "
|
Became a member: 2008-12-23
Forum posts: 1500
|
Rocket Zet är klart intressant. Absolute Newport bör väl vara favorit men spår 8 är ju ingen dröm. Kan ju faktiskt bli fast där. Riktigt svårt lopp, gräver i plånkan och ser vad som finns kvar. Tar alltså med så många som jag kan. Tror inte tillägg är avsågade. Minst en av dom får väl en bra rygg. O.U.Glide eller Aloe Vera framdragen av Tidied kanske.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2014-02-06 20:17:20 Edited(2): 2014-02-06 20:32:52
|
Became a member:
Forum posts:
|
 Segraren bör finnas på startvolten. På tillägg finns bara formlösa föredettingar tycker jag.
Du måste ha missat Labero Broline om du tycker han sett formlös ut?? Plockade flera längder på Amaru Boko över upploppet näst senast och satt fast med krafter kvar senast. Tycker tvärtemot dig att han ser formstark ut och är tidig för mig här.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-02-06 21:36:23   Segraren bör finnas på startvolten. På tillägg finns bara formlösa föredettingar tycker jag.
Du måste ha missat Labero Broline om du tycker han sett formlös ut?? Plockade flera längder på Amaru Boko över upploppet näst senast och satt fast med krafter kvar senast. Tycker tvärtemot dig att han ser formstark ut och är tidig för mig här.
Answer to: " Segraren bör finnas på startvolten. På tilläg"
|
|
Ja han travad fint sist o han hade krafter kvar..kördes passivt....kanske lite mer intresserad den här gången ? Är ju helt klart den intressantaste hästen på tillägget..fick ju inte mycket ut under fjolåret...bättre i år som 6 åring då kanske..! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-02-07 10:56:32
|
|
Ny viktig strykning här på Bergharns betyder att Björn är ute direkt i andra spår..tja då blir han o räkna rejäl med här...! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2014-02-07 12:22:34   Segraren bör finnas på startvolten. På tillägg finns bara formlösa föredettingar tycker jag.
Answer to: " Segraren bör finnas på startvolten. På tilläg"
|
|
Jo jag såg hans spurt näst sist och visst såg det bra ut men det är många att runda och känslan är att han inte kan göra så mycket själv. Då tycker jag att Tidied är ett tidigare streck som fick ett elakt lopp sist och väl slipper framskorna här igen (missgynnades av det sist?). Nu tror jag dock dom på tillägg får svårt då dom på start kan gå låga 13 tider på distansen så 20 hästarna måste ner på 12.5 för att hinna dit. Tveksamt.....
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-02-07 13:21:56 Edited(1): 2014-02-07 13:28:13  Jo jag såg hans spurt näst sist och visst såg det bra ut men det är många att runda och känslan är att han inte kan göra så mycket själv. Då tycker jag att Tidied är ett tidigare streck som fick ett elakt lopp sist och väl slipper framskorna här igen (missgynnades av det sist?). Nu tror jag dock dom på tillägg får svårt då dom på start kan gå låga 13 tider på distansen så 20 hästarna måste ner på 12.5 för att hinna dit. Tveksamt.....
Answer to: "Jo jag såg hans spurt näst sist och visst såg det bra ut m"
|
|
Nja några 13-tider på start tror ja inte på..möjligen en låg 14-tid....kanske ska omvärdera tillägget..10,11 o 13,14 har en viss hårdhet..o får man lite hjälp med uppdraget så är dom nog inte helt ofarliga..är mer o mer öppet detta loppet tycker ja..!  Örjans har väl gjort bästa tiden med volt..men de var varmare tider då..Baretta o Ponzio lär väl kubbas lite om spetsen här..men sedan blir de nog lite lugnare fart...marigt detta..! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2014-02-07 13:31:51  Nja några 13-tider på start tror ja inte på..möjligen en låg 14-tid....kanske ska omvärdera tillägget..10,11 o 13,14 har en viss hårdhet..o får man lite hjälp med uppdraget så är dom nog inte helt ofarliga..är mer o mer öppet detta loppet tycker ja..! 
Answer to: "Nja några 13-tider på start tror ja inte på..möjlige"
|
|
Höga 13 tider kan dom nog om banan blir fin men visst. Dom bakom har ju en del hårdhet och Båth låter ju tydligen väldigt nöjd med sin och vill rycka alla skor.....
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-02-07 14:04:36 Edited(3): 2014-02-07 14:52:01  Höga 13 tider kan dom nog om banan blir fin men visst. Dom bakom har ju en del hårdhet och Båth låter ju tydligen väldigt nöjd med sin och vill rycka alla skor.....
Answer to: "Höga 13 tider kan dom nog om banan blir fin men visst. Dom bakom har j"
|
|
Nja för kallt för de...står mellan 7 o 8 säger Tobbe(idag)..han har ju kört flera hästar av dom inblandade..! 
Köper inte riktigt allt som dom säger precis..tyckte Örjans var lite "feg" i dessa två starter..o här tro ja Uffe svarar..!  Gojan håller hov(tokar sig)...o reffar så de visslar..haha..! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2014-02-07 20:01:46  Jo jag såg hans spurt näst sist och visst såg det bra ut men det är många att runda och känslan är att han inte kan göra så mycket själv. Då tycker jag att Tidied är ett tidigare streck som fick ett elakt lopp sist och väl slipper framskorna här igen (missgynnades av det sist?). Nu tror jag dock dom på tillägg får svårt då dom på start kan gå låga 13 tider på distansen så 20 hästarna måste ner på 12.5 för att hinna dit. Tveksamt.....
Answer to: "Jo jag såg hans spurt näst sist och visst såg det bra ut m"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Visst, jag tor också att hästarna på tillägg kan få svårt. Jag svarade bara på att du sa att tilläggshästarna såg formlös ut och Labero ser verkligen inte formlös ut i min bok iaf 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-02-08 09:45:53 Edited(1): 2014-02-08 09:49:47  Visst, jag tor också att hästarna på tillägg kan få svårt. Jag svarade bara på att du sa att tilläggshästarna såg formlös ut och Labero ser verkligen inte formlös ut i min bok iaf 
Answer to: "Visst, jag tor också att hästarna på tillägg kan f&ar"
|
|
Björn rekommendera två..11 o 14(om skolös)...de säger iallafall lite...!  Streckprocent är tilltalande..för dom som tittar på sådant...ja kör alltid form o genrep..! 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|