[ 1
]
2
3
|
dujorha
|
Posted: 2013-12-09 14:04:44
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-12-09 17:20:48 Edited(1): 2013-12-09 19:01:00
|
|
O vad har Jultomten här åt oss...Marre från ett 8:de spår de var väl trevligt..!  Tror inte Erik darrar så förfärligt längre...han snörvlar väl till på sin höjd o kanske knäpper honom igen...! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-12-10 00:31:55
|
Became a member:
Forum posts:
|
Marre vinner nu! Då det är Örjan som kör denna gång!
Det är vad jag tror iaf.
Han kommer nog att bli omgångens största favorit igen om inte så blir jag glad  . Det som kanske talar för någon annan är open stretch men o andra sidan så kanske dom vill ha hans rygg o då blir han inte o leka med!
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-12-10 08:41:20
|
|
Nu vann Raja ett vanligt lopp...å då är de "Happy Chrismas" igen..full "fart" mot PDA...tja kommer de bli likadant med Marre o Hultis(hoho)eller händer de något igen..för utdelningen så kan de gärna få hända något..läget är inte de bästa o loppet sist var bedrövligt..! 
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2013-12-10 11:48:15  Nu vann Raja ett vanligt lopp...å då är de "Happy Chrismas" igen..full "fart" mot PDA...tja kommer de bli likadant med Marre o Hultis(hoho)eller händer de något igen..för utdelningen så kan de gärna få hända något..läget är inte de bästa o loppet sist var bedrövligt..! 
Answer to: "Nu vann Raja ett vanligt lopp...å då är de "Happy Chr"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
|
vad är din åsikt att de skulle göra med raja mirchi då? ludde och kretsen kring hästen har säkert siktat på att få hästen i from till pda ända sen i somras. om de inte skulle sikta mot typ pda och elitloppet finns det ingen anledning att tävla alls, rent ekonomiskt får de ju in mer om han gick till avel på heltid istället.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-12-10 18:02:29 Edited(2): 2013-12-10 18:13:50  vad är din åsikt att de skulle göra med raja mirchi då? ludde och kretsen kring hästen har säkert siktat på att få hästen i from till pda ända sen i somras. om de inte skulle sikta mot typ pda och elitloppet finns det ingen anledning att tävla alls, rent ekonomiskt får de ju in mer om han gick till avel på heltid istället.
Answer to: "vad är din åsikt att de skulle göra med raja mirchi då"
|
|
Nä men de kan väl va lite realistiska..dur o moll går lite för fort ibland..särskilt för Ludde..!  Förra året när han vann så vreds förväntningarna upp...mest tror ja hos Ludde själv...som körde alldeles för optimistiskt i loppen därefter....!  Finns väl en o annan resebyrå som hoppas på Svedala ekipage..o gärna då väldigt optimistiska tränar uttalande..så gör Marre ett skapligt lopp så mullrar trummorna igång....! 
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2013-12-10 18:21:50  Nä men de kan väl va lite realistiska..dur o moll går lite för fort ibland..särskilt för Ludde..!  Förra året när han vann så vreds förväntningarna upp...mest tror ja hos Ludde själv...som körde alldeles för optimistiskt i loppen därefter....!  Finns väl en o annan resebyrå som hoppas på Svedala ekipage..o gärna då väldigt optimistiska tränar uttalande..så gör Marre ett skapligt lopp så mullrar trummorna igång....! 
Answer to: "Nä men de kan väl va lite realistiska..dur o moll går lite "
|
Forum posts: 803
|
ang. dur och moll så är det ju nått man får leva med att olika personer är olika, jag tycker det är drygare med de tränare som hela tiden hävdar att deras hästar typ nästan skall komma sist trots att de är favoriter osv.
sen, vilken meter i pda förra gången körde ludde för optimistiskt i? är väl en av de få riktigt bra styrningarna han någonsin lyckats med egentligen, sen att marre var kass det året var ju inte lätt att räkna ut när den var så fin i sista b-loppet.
oavsätt hur det går så tycker jag i alla fall att det är roligare om några svenskar provar, även om de kanske tävlar om matpengar i loppet sen
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2013-12-10 18:29:27
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
|
Man får inte heller glömma att Raja en bra dag kan få med sig fina pengar hem från Frankrike. Sedan håller jag med er båda. Å ena sidan har han visat väldigt lite, å andra sidan är det kul att se svenska hästar bli överkörda av franska. Till viss del får man lita på Lutfi, han har hållit på ett tag med hästar. Dessvärre har han visat på bristande omdöme ibland.
Till loppet: Är sugen på att gardera Maha så det är antagligen bara att spika. Nyfiken på Oasis Bi. Form på Juggle Face? Stig-Erik? Capello med kusk? Var hamnar Flemming? Vad kan Alsén ställa till med? Wow!
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-12-10 18:30:30  ang. dur och moll så är det ju nått man får leva med att olika personer är olika, jag tycker det är drygare med de tränare som hela tiden hävdar att deras hästar typ nästan skall komma sist trots att de är favoriter osv.
sen, vilken meter i pda förra gången körde ludde för optimistiskt i? är väl en av de få riktigt bra styrningarna han någonsin lyckats med egentligen, sen att marre var kass det året var ju inte lätt att räkna ut när den var så fin i sista b-loppet.
oavsätt hur det går så tycker jag i alla fall att det är roligare om några svenskar provar, även om de kanske tävlar om matpengar i loppet sen
Answer to: "ang. dur och moll så är det ju nått man får leva med"
|
|
Tja bra genrep är aldrig fel tycker ja..o varför Marre inte får gå lopp i Paris istället för här..har ja redan kommentat..! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-12-10 18:34:29  Man får inte heller glömma att Raja en bra dag kan få med sig fina pengar hem från Frankrike. Sedan håller jag med er båda. Å ena sidan har han visat väldigt lite, å andra sidan är det kul att se svenska hästar bli överkörda av franska. Till viss del får man lita på Lutfi, han har hållit på ett tag med hästar. Dessvärre har han visat på bristande omdöme ibland.
Till loppet: Är sugen på att gardera Maha så det är antagligen bara att spika. Nyfiken på Oasis Bi. Form på Juggle Face? Stig-Erik? Capello med kusk? Var hamnar Flemming? Vad kan Alsén ställa till med? Wow!
Answer to: "Man får inte heller glömma att Raja en bra dag kan få med "
|
|
Nja många andraplans hästar här...en med visad form o klass..Eriks...samt en nykomling som kan bli bra..om han håller sig på bena..Veijos....resten är bara utfyllnad..kolla vad som hände på Vermo..så trött gäng som inte kunde råpå finnen..! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2013-12-10 20:54:12
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
tror nog att det blir lite skrälljagande här ändå..
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-12-10 21:04:22 Edited(1): 2013-12-12 07:48:03  tror nog att det blir lite skrälljagande här ändå..
Answer to: "tror nog att det blir lite skrälljagande här ändå.."
|
|
De är rätt...vi ska väl inte ha nålpengar..? Go for the Big Money or nothing...! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2013-12-10 21:36:27  De är rätt...vi ska väl inte ha nålpengar..? Go for the Big Money o nothing...! 
Answer to: "De är rätt...vi ska väl inte ha nålpengar..? Go for th"
|
Forum posts: 7100
|
Nja, jag köper inte att han ska göra 2 plattmatcher i rad. Han var ändå godkänd med en vanlig hästs mått mätt och är säkerligen 40 meter bättre nu på lördag. 3 lopp i kroppen, rätt kusk igen och kanske en bana som passar bättre? Jag spikar och hoppas att folket glömt hur överlägsen han är dessa när han närmar sig formen.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-12-11 10:27:05 Edited(1): 2013-12-11 10:31:44  Nja, jag köper inte att han ska göra 2 plattmatcher i rad. Han var ändå godkänd med en vanlig hästs mått mätt och är säkerligen 40 meter bättre nu på lördag. 3 lopp i kroppen, rätt kusk igen och kanske en bana som passar bättre? Jag spikar och hoppas att folket glömt hur överlägsen han är dessa när han närmar sig formen.
Answer to: "Nja, jag köper inte att han ska göra 2 plattmatcher i rad. Han va"
|
|
Tror inte han är bortglömd..däremot blir säkert Erik lite bortglömd...hästen visade form o har han lite tur så...Hultis går ut o varnar men sedan säger han att formen är på väg o att han gjorde ett bra jobb tillsammans med Orren..klart han är bästa hästen men de har häxat förr..o det kan behövas minst ett lopp till i kroppen...!  Jackisen gör ju att det blir spekulerat över hela linjen...även de här loppet..! 
|
|
Reply
|
|
calle34
|
Posted: 2013-12-11 22:29:43
|
Became a member: 2012-04-25
Forum posts: 395
|
Tycker det är konstigt att de kör med hästen. han bodde vara på vinter förvaring. Om det är så att de har spänt bågen för stort då blir det ingen spjut häst för Hultman. Det finns många konstiga ägare som har fått för sig att anmäla hästar som Frichen Sedan han var med i Elitloppet så försvann all ork på hästen. Är det konjunkturen som har kommit i ekonomin Vilka vinner o vilka försvinner.
Lördags loppen blir konstigare för varje vecka som går på Atg. Det känns som att atg har förändrat spelreglerna o gör de till vinnare. Att spela Vinna/plats spel är het okej men streck spelet är i botten. De miljoner som de sitter i tv studion o pratar om är skit.
Ända sättet att komma ur är att bytta spel form tror därför att de bytte spelapparaterna
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-12-12 07:45:12  Tycker det är konstigt att de kör med hästen. han bodde vara på vinter förvaring. Om det är så att de har spänt bågen för stort då blir det ingen spjut häst för Hultman. Det finns många konstiga ägare som har fått för sig att anmäla hästar som Frichen Sedan han var med i Elitloppet så försvann all ork på hästen. Är det konjunkturen som har kommit i ekonomin Vilka vinner o vilka försvinner.
Lördags loppen blir konstigare för varje vecka som går på Atg. Det känns som att atg har förändrat spelreglerna o gör de till vinnare. Att spela Vinna/plats spel är het okej men streck spelet är i botten. De miljoner som de sitter i tv studion o pratar om är skit.
Ända sättet att komma ur är att bytta spel form tror därför att de bytte spelapparaterna
Answer to: "Tycker det är konstigt att de kör med hästen. han bodde vara"
|
|
Du de var lite rörigt...förstår inte riktigt vad du menar ? Finns en massa frågor här ? Vilka spelapparater menar du ? Jag vet de har haft en mycket gammal maskinpark som måste bytas ut...o nya apparater är dyra..! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2013-12-12 19:05:16  Du de var lite rörigt...förstår inte riktigt vad du menar ? Finns en massa frågor här ? Vilka spelapparater menar du ? Jag vet de har haft en mycket gammal maskinpark som måste bytas ut...o nya apparater är dyra..! 
Answer to: "Du de var lite rörigt...förstår inte riktigt vad du menar ?"
|
|
haha Durjorha.. du har fått en konkurent i kategorin "röriga meddelanden med spontant agg mot atg"
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-12-12 22:18:06  haha Durjorha.. du har fått en konkurent i kategorin "röriga meddelanden med spontant agg mot atg"
Answer to: "haha Durjorha.. du har fått en konkurent i kategorin "rörig"
|
|
Tror inte de..mina är glasklara..! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-12-13 08:09:45
|
|
Eriks klar för final..körde ett smyglopp sist mot Marre o de fungerade bra..tror likadant försök igen..lär inte tömma hästen på något avancemang....får han rygg Marre då blir han nog farlig igen..! Finns de något mer..tveksamt möjligen innerspåren o en kanintruddelutt...Flemming tog upp direkt sist o smög...här vankas de lite bättre fart tror ja nu när konkurrenterna har sämre spår...vad vill Veijo men sin 4:åring..känna på hetluften..? 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2013-12-13 22:56:19
|
|
Jag fattar inte vad folk håller på med? Varför i helvetet är Heiskanens fyraåring andrahandare i guld?
Ni får mobba mig efteråt men inte ens chans säger jag. Skulle jag lägga 10streck här så visst men inte innan det 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|