Mycket är inte bra i det Svenska travet o särskilt här på V75...här får Månprinsen komma ut trots han inte startat på 2 månader o hade galopp som en favo...vore tacknämligt om det blir lite fler kvallopp innan man äntrar V75...låt säga krav på tex. Månprinsen att han ska göra ett kvallopp med minst en tid under 24,5 volt, 2140...ska väl inte va så svårt o kräva de..!
Mycket är inte bra i det Svenska travet o särskilt här på V75...här får Månprinsen komma ut trots han inte startat på 2 månader o hade galopp som en favo...vore tacknämligt om det blir lite fler kvallopp innan man ändrar V75...låt säga krav på tex. Månprinsen att han ska göra ett kvallopp med minst en tid under 24,5 volt...ska väl inte va så svårt o kräva de..!
Att han får komma ut efter 2 månaders uppehåll tycker jag inte gör SÅ mycket, det handlar ju inte om en årsdebut efter 8 månaders uppehåll. Däremot kanske man bör göra vad man kan för att fylla loppen och det gör man genom att skriva ut loppen med tillägg för att ge fler chansen. Sätt 20 meter på miljonen så är nog loppet fullt. Sen får dom klaga hur mycket dom vill att det bara finns tlläggslopp för högsta kallblodsklassen, finns det inte underlag att fylla loppen på annat sätt så får dom finns sig i det. Målet måste ju alltid vara att få loppen full och så jämna som möjligt mellan volterna för att få dom så spelvänliga som möjligt OCH att maximera startillfällena.
Att han får komma ut efter 2 månaders uppehåll tycker jag inte gör SÅ mycket, det handlar ju inte om en årsdebut efter 8 månaders uppehåll. Däremot kanske man bör göra vad man kan för att fylla loppen och det gör man genom att skriva ut loppen med tillägg för att ge fler chansen. Sätt 20 meter på miljonen så är nog loppet fullt. Sen får dom klaga hur mycket dom vill att det bara finns tlläggslopp för högsta kallblodsklassen, finns det inte underlag att fylla loppen på annat sätt så får dom finns sig i det. Målet måste ju alltid vara att få loppen full och så jämna som möjligt mellan volterna för att få dom så spelvänliga som möjligt OCH att maximera startillfällena.
Hästen travade inte så där värst bra...o förklaring att de var resan köper ja inte rakt av..då håller man inte upp 2 månader....tycker ändå de ska höja spelsäkerhet genom lite enkla medel...att tränare o ägare chansar som fan är inget nytt under solen precis..!
Vill så gärna spika Melander. Bästa hästen. Bra spår. Men min statistik när jag spikat Melander är så dålig att jag har börjat tro på spöken. Lär spika ändå men nu är varningen utfärdad.
Borde spika men om han hoppar kan de va bra o ha den som vinner då och efter lite tvekan blir det raggmunken (på stora har jag dessutom råd med 5an då jag inte gillar tvåhästarslås)
Tvekade länge men det blev en större gardering till slut. Varnar för MYLLARFAKS som är en bra häst i grunden, håller den högre än tex Rino Dox som jag lämnar utanför systemet idag.