Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> 20 Stallplatser

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Elrysso Posted: 2011-12-26 19:52:05
1053
Criminal Mind HQ
Jägersro

Became a member: 2010-06-29
Forum posts: 286
Vet inte om det varit på tråden förr men vill ändå skriva om det:

Skulle det inte vara roligare med 20 stallplatser?
Reply
Posted: 2011-12-30 12:11:56 Edited(1): 2011-12-30 12:15:30

Became a member: 
Forum posts:
Värför inte!

De som vill ha 20 hästar borde väl kunna ha den möjligheten, när efterfrågan finns på det.
Man har ju ökat förut med stallplatser. Skulle kännas som en naturlig utveckling.

Kankse dags igen för en omröstning på framsidan??
Reply
spanarn Posted: 2011-12-30 13:40:20

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
Jag vill inte ha fler än 15 hästar, för mig är det en bra nivå och fler hästar att matcha och hålla reda på skulle nästan kännas jobbigt. Jag kommer därför inte att lägga in någon omröstning om det på förstasidan, utan det får någon annan göra i sådant fall.
Reply
Soberano Posted: 2011-12-30 19:29:13

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Det har ju varit uppe förut och jag är lite på Spanarns sida att fler hästar som startar skulle kännas ganska onödigt MEN jag har tidigare varit inne på att det borde finnas en möjlighet att driva nån form av stuteri med låt säga 5 platser som bara kan innehas av föl men som om man vill träna dom måste lyftas in i spelet endera via försäljning eller genom att ta in dom i tävlingsstallet.
Reply
Posted: 2011-12-30 20:27:21
1053
Criminal Mind HQ
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
Men om man har möjligheten att ha 20 boxar behöver det inte betyda att alla MÅSTE ha det.

Det är ju då frivilligt såklart!

Då får dom som vill ha bygga ut dom 5 nya platserna, övriga kan skita i det .

Och om man skulle ha ett stall med 20 aktiva boxar kostar det pengar också med nya tränare och skötare + boxkostnader. Så jag tror att minoriteten av spelarna skulle ändå ha 20 boxar.

Men alltid kul om möjligheten finns så att alla parter är nöjda.
Reply
Cherry Posted: 2011-12-30 21:24:53

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Jag röstar emot också, tycker 15 är tillräckligt. Och visst hade det såklart varit frivilligt, men det blir ändå att isåfall är man mer eller mindre tvungen att haka på om man inte vill sacka efter i rankingen.
Reply
spanarn Posted: 2011-12-30 22:30:33 Answer to: "Men om man har möjligheten att ha 20 boxar behöver det inte bety"

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720

Men om man har möjligheten att ha 20 boxar behöver det inte betyda att alla MÅSTE ha det.

Nej, men det betyder att om man vill ligga överst på topplistan så är det 20 boxar som gäller.
Reply
Posted: 2011-12-30 22:43:53 Edited(1): 2011-12-30 22:46:39 Answer to: "Men om man har möjligheten att ha 20 boxar behöver det int"
1053
Criminal Mind HQ
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
Ja allt har ju sina fördelar och nackdelar. Stämmer nog ganska bra att man skulle bli tvungen till slut att mot sin vilja använda 20 boxar, för att hålla sin position..

Men Sobbes tanke som vi också har föreslagit om förut, Är riktigt bra!
Förutom träningsbiten då, tycker jag.

Visst man måste sälja eller ge plats i sin ordinarie box för att en häst ska kunna tävla, men att den inte skulle få träna under tiden, fyller väl ingen funktion? Utan dom ska få träna där som vanligt, för att hålla jämna steg med resten av hästarna.

Det i sig ger inga fördelar fast den tränar på för den får ändå inte tävla under tiden, så om man har den där för länge så hakar den ändå efter i tävlingsbiten sen.

Tycker verkligen vi ska fundera rejält på detta förslag och ge alla användare möjlighet genom röstning, att avgöra om det är något för spelet!
Reply
hogan Posted: 2011-12-30 23:15:49 Answer to: "Ja allt har ju sina fördelar och nackdelar. Stämmer nog ganska br"

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Tycker man ska ha kvar gränsen 15 boxplatser, gick ju bra med 10 förut, eller ska det sen vid 20 bli tal om 25 sen, nej man hinner inte med mer än 15, det är precis lagom, 10 var lite för lite men nu känns det ok.

Sen får man ta ställning, antingen driver man en tränar rörelse där man går in för få mycket insprugna pengar eller pokaler som möjligt, eller så driver man ett stuteri där man sysslar med avel och får sina pengar genom premier och avel och får sitt erkännande genom driva bäst stuteri.
Båda samtidigt går inte, finns ej utrymme för sådant. Det är min personliga åsikt, sen får man välja.

Jag som kämpat för nå topp 10 har inte en suck att syssla med avel om jag ska ligga kvar i toppen, för mig handlar det hela tiden att fylla på under ifrån med 2-4 st varje etapp, försöker någon egen men handlar till slut dyrt på börsen om jag ej lyckas med första egna aveln eller dragning på stuteriet, så är det nog för de flesta på topp 10.
Reply
Posted: 2011-12-31 10:45:02

Became a member: 
Forum posts:
de räcker bra med 15boxar
Reply
Posted: 2012-01-05 12:10:26

Became a member: 
Forum posts:
Tycker dock att iden om att ha ett avelsstall kan övervägas. Kanske bli lite mer ordnat då också . Själv tycker jag att 6 hästar är rörigt nog. Men ett slags "stuteristall" hade jag tyckt varit kul !
Reply
[ 1 ]