Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Uppfödarpremien

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
minyn Posted: 2011-11-28 22:19:52

Became a member: 2008-10-23
Forum posts: 11
Jag tycker uppfödarpremien är kanon.. men jag har ett förslag

Som det är nu så öppnar man DINA HÄNDELSER för att kolla in dagens lopp och då ser man att man har fått uppfödarpremie.. .. då vet man att kusen har kört in pengar innan man ens har sett loppet.. lite trist

Föslag 1
Jag skulle vilja att utbetalningen av uppfödarpremien sker dagen efter loppet. eller ännu bättre en gång i veckan.

Förslag 2
Pengarna går automatiskt in på kontot utan att passera DINA HÄNDELSER direkt efter loppet.och sen redovisas i DINA HÄNDELSER en gång i veckan.

Tastefull/minyn
Reply
ddmannen Posted: 2011-11-29 17:01:31 Answer to: "Jag tycker uppfödarpremien är kanon.. men jag har ett försla"

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
här får du medhåll av mig och många andra.

Jag skulle även vilja ha topplistor för bästa uppfödare , kanske skulle det gå se kommnde starter för ens uppfödningar på samma vis som det visas för de hästar som man äger.
Reply
Cherry Posted: 2011-11-30 13:11:21

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Håller givetvis med till 100%. Det här borde redan vara fixat. Var är Eriksson egentligen?

Tycker personligen avelspremierna är ett otyg att få i tid och otid. Det handlar ändå till 99% om småpengar som jag inte behöver ha redovisade för mig flera gånger om dagen.
Reply
Nixlas Posted: 2011-12-01 20:53:37
136
Stall Nix
Gävle

Became a member: 2007-11-02
Forum posts: 10
Jag håller helt och hållet med. Den enda informationen om uppfödarpremien gör är att irriterar
och förstör spelupplevelsen. Jag hoppas verkligen att detta "fel" snarast fixas till.
Reply
B_Good Posted: 2011-12-03 11:06:02

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
ett strot problem. utdelning en gång i veckan funkar väl alldeles utmärkt
Reply
hogan Posted: 2011-12-06 12:26:58

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Han har ju lagt in om omröstning nu så in här och ha åsikter, det är det han vill.

Och jag ställer mig i ledet som tycker att premien kan komma en gång i veckan minst, helst en gång i månaden gärna för mig. Måste ju vara kraftigt jobbigt för SP Fort Knox ägare att skyffla in småslantar 20 ggr per dag.....fast jag tror iofs han är ganska nöjd ändå, hade man vetat om denna utveckling tidigare hade man ju satsat betydligt mer på aveln....tycker nästan det är 3 hästar till 75-80 % i loppen och det är SP F K och sen Heavy W Champ....sen har jag tappat namnet på sista men Concuoer The World eller nått va....dessa tre mycket vunnet av tagit mark i tidigt stadium, har man en som slår förra etappen i rapporteringen och som låg i topp på statistiken så är den glömd nästa etapp...snackar givetvis om Walking Work....sålde mkt bra etappen efter Göran Pond och sen Hogan Boy men den här etappen fick jag 5 föl så får jag vara glad. Och ändå är det på 100 föl en bra, på 10 föl en bra mellan han o HWC var det så iaf för 1-2 etapper sen.
Reply
Cherry Posted: 2011-12-06 15:43:44

Är det verkligen Eriksson som har lagt in den nya omröstningen? Vilka har befogenhet att skapa omröstningar?

Och jag har också tänkt på hur jobbigt det måste vara för vissa, typ torro, Bakaou m.m. Redan för mig är det jobbigt. Jag får premier för Growing ship, Doc the Hooligan och Nutmeg Cherry. Får säkert 15 per dag och jag bara klickar bort dom direkt såvida det inte handlar om storloppspengar, men det gör det nästan aldrig.
Reply
Posted: 2011-12-06 16:56:26 Answer to: "Är det verkligen Eriksson som har lagt in den nya omröstningen? V"

Became a member: 
Forum posts:

Är det verkligen Eriksson som har lagt in den nya omröstningen?

Vad jag har förstått så är det Spanarn.
Reply
hogan Posted: 2011-12-06 19:25:42

Aha...fel av mig i så fall....han lade ut en för inte så länge sedan den om vilken vi ville ändra mest på här inne och då var det Eriksson så jag trodde det var ett sett för honom att se hur han ska förändra.....men det kanske han kan ändå.

Ja du Grenka har rätt bra flöde också, det har du rätt i....hade glömt Growing Ship men han var ju den tidens avelskung, det stämmer det. Och jag har inte många på Walking Work men ett 50 tal sammanlagt är det väl och sen har jag tagit på några på Hogan Boy också och ändå så blir det en varje dag nästan.....men tänk er Torros....måste vara flera tusen...

Så jag kan tänka mig att var 14e dag bör räcka o helst varje månad men bara en i veckan skulle vara skönt för det är kraftigt irro.
Reply
spanarn Posted: 2011-12-06 23:07:16

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720

Aha...fel av mig i så fall....han lade ut en för inte så länge sedan den om vilken vi ville ändra mest på här inne och då var det Eriksson

Det var faktiskt jag det också... Men du har helt rätt i att omröstningarna är ett sätt att göra det synligt för Eriksson för vilka förändringar som spelarna önskar, och för honom att se det på ett lätt sätt. Jag har därför, när det gäller omröstningar som avser förändringar, medvetet valt alternativ som bör vara lätt genomförbara för Eriksson (och jag för också en fortlöpande dialog med Eriksson angående detta) och som alltså kan bli verklighet. Jag kan därför också säga att jag inte kommer att lägga ut någon omröstning som rör mer omfattande förändringar (om det inte är avstämt på förhand med Eriksson förstås, att han är beredd att genomföra dem) eftersom jag tycker att det är viktigt att det som folk röstar om också kan få ett direkt genomslag i spelet, om folk får rösta om saker som ändå förmodligen aldrig kan bli verklighet så är det enda som händer att folk blir förbannade, och omröstningarna tappar sin betydelse.
Reply
Cherry Posted: 2011-12-08 21:28:06

spanarn, kan inte du i din "fortlöpande dialog" med Eriksson försöka frammana en ändring pronto vad gäller avelspremiernyhet i samband med att ens häst har sprungit? Förklara för Eriksson att det förstör hela grejen med att kolla lopp om man redan innan vet om hästen sprungit in pengar eller inte. Eriksson sa själv för ett tag sedan att han skulle ha hyfsat med tid över för zonen och visst, han ordnade lite nya grejer. Men det blev inte 100% färdigt och att det här har stått ofixat hela etappen är bara svagt.
Reply
spanarn Posted: 2011-12-08 21:41:46 Answer to: "spanarn, kan inte du i din "fortlöpande dialog" med Eriksson"

Jag har redan i min "fortlöpande dialog" framfört önskemålet om veckovis redovisning av avels-/uppfödarpremier, väntar på svar från Eriksson.
Reply
hogan Posted: 2011-12-09 06:15:08 Answer to: "Jag har redan i min "fortlöpande dialog" framfört ö"

Inte konstigt man känt sig lite confused, Eriksson borta igen o du Spanis varit på semester....nu har du väl solat färdigt ändå va, så det blir lite ordning på torpet.
Reply
spanarn Posted: 2011-12-09 08:27:37 Answer to: "Inte konstigt man känt sig lite confused, Eriksson borta igen o du Spa"

Japp, nu blir jag hemma ett tag, men jag är tyvärr lika blek som förut eftersom jag varit i Skottland
Reply
hogan Posted: 2011-12-09 15:49:15 Answer to: "Japp, nu blir jag hemma ett tag, men jag är tyvärr lika blek som "

Scottland...tur du åkte hemåt nu då, värsta stormarna där nu som drar hitåt tyvärr

va fan gör man där annars då, har du tränat upp handicapp på St. Andrews

eller haru suttit på pubarna och druckit half pale och sjungit "Anslagstavlan"

Välkommen hem igen iaf.
Reply
spanarn Posted: 2011-12-09 16:13:35 Answer to: "Scottland...tur du åkte hemåt nu då, värsta stormarn"

Var i Edinburgh och softade (jag pluggade ett halvår där -99 och åker tillbaks då och då, det är en sjukt trevlig stad), så det var mer pubhäng än St. Andrews.
Reply
hogan Posted: 2011-12-09 17:09:43 Answer to: "Var i Edinburgh och softade (jag pluggade ett halvår där -99 och"

Ok låter nice, jävligt fint när man tittar på bilder därifrån med alla kuperade terränger och schyssta slott o herrgårdar, fina gamla anor där uppåt också ett stolt folk, de har schysst härlig dialekt också, har bara varit i England flera ggr men man träffade ju folk från alla delarna Wales, Skottland, Irland o England och det hörs verkligen vem som är från det landet osv. Jävla schysst pub häng på alla öarna..det är ju kultur där att ses på puben, lite skillnad mot stela Svedala
Reply
Cherry Posted: 2011-12-13 20:44:10

Btw, när Eriksson ändå är igång skulle han väl kunna sänka kostnaden för avelsannons också? 5000:- är inte riktigt fair play nu när vi har kastrerat inkomsterna för våra hingstar.
Reply
[ 1 ]