[ 1
]
2
3
|
Travzonen
|
Posted: 2011-11-28 07:00:04
|
|
V75-1 | På landet festivalen - Bronsdivisionen, försök 4. 1:A PRIS 110 000 kr 2640 V 1. JAGUAR BROLINE Lennartsson Per 2. TOO COOL TO LOOSE Svensson Linus 3. EGO SÅNNA Söderkvist Stefan 4. HEAD LINE Jakobsson Magnus 5. BURNING LINE GRAL Lindblom Carl-Erik 6. AGOBRA RUBIN Karlsson Anna Isabelle 7. SACHA DU VARLET Svanstedt Åke 8. CHILLY WILLY Kontio Jorma 9. DARO LATER Svanstedt Anders 10. RITANO FREIGHT Takter Johnny 11. KALLE QUIVIVRA Wallin Tony 12. TWIGS TARZAN Persson Stefan
Turordning: 12-10-7-1-8-6-4-11-9-3-2-5
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-28 14:25:54
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, TOO COOL TO LOOSE
|
Väldigt öppna lopp den här omgången, gissar på ganska hög utdelning. 1,2,3,7,8,9,12 är ju dom som känns hetast, svårt att göra en ranking där. 2,8 är väl dom som känns aningen hetare än övriga tycker jag
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-28 18:03:52  Väldigt öppna lopp den här omgången, gissar på ganska hög utdelning. 1,2,3,7,8,9,12 är ju dom som känns hetast, svårt att göra en ranking där. 2,8 är väl dom som känns aningen hetare än övriga tycker jag
Answer to: "Väldigt öppna lopp den här omgången, gissar på g"
|
Became a member:
Forum posts:
|
tvåan tycker jag känns kall i det här V75 löpet. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-29 11:55:26
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, TOO COOL TO LOOSE
|
Finns mycket potentiall i det här loppet, många bortglömde just nu. 2an var vart riktigt fin i dom 2 senaste starterna, går hela vägen in i mål och har en bra avslutning, får ett bra lopp från spåret också. Efter att ha kollat lopparkivet i natt var jag inne på att spika tom. men som sagt skulle rankingen se ut så här på lördag blir det gardering.
Twigs känns inte särskilt het den här gången, senaste vinsten fick han loppet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-30 07:52:12  Finns mycket potentiall i det här loppet, många bortglömde just nu. 2an var vart riktigt fin i dom 2 senaste starterna, går hela vägen in i mål och har en bra avslutning, får ett bra lopp från spåret också. Efter att ha kollat lopparkivet i natt var jag inne på att spika tom. men som sagt skulle rankingen se ut så här på lördag blir det gardering.
Twigs känns inte särskilt het den här gången, senaste vinsten fick han loppet.
Answer to: "Finns mycket potentiall i det här loppet, många bortglömde "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det kvittar väl hur rankingen ser ut? Man spelar väl först och främst efter eget huvud? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-30 08:52:02
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, HEAD LINE
S 2, TOO COOL TO LOOSE
|
Efter den första arkivkollen får nick ett gå till Head Line!
En femrank får bli enligt 4,7,2,1,11
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-30 11:05:40
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, TOO COOL TO LOOSE
|
Ja fast hade tex dom 5 hästar som jag är inne på haft nästan samma streckprocent hade jag nog valt att spika eftersom det inte ger så mycket för värdet att gardera då, nu är typ 4 av mina 5 mycket mindre streckade än vad jag tycker dom bör vara
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-11-30 11:14:45  Efter den första arkivkollen får nick ett gå till Head Line!
En femrank får bli enligt 4,7,2,1,11
Answer to: "Efter den första arkivkollen får nick ett gå till Head "
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Var mycket intresserad sist på Head Line(spelade o streckade) o hästen fick bra lopp men va inte så bra..ringrostig var budet o nu ska de va bättre o distansen passar..första loppet o en provstart som är okej så åker han väl med igen...lite besviken dock... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-11-30 11:15:50  Det kvittar väl hur rankingen ser ut? Man spelar väl först och främst efter eget huvud? 
Answer to: "Det kvittar väl hur rankingen ser ut? Man spelar väl först o"
|
|
Mina takter de.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-30 12:24:58  Mina takter de.. 
Answer to: "Mina takter de..:)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Då har vi både det och förbjudandet av kallblod gemensamt! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-11-30 12:47:34  Då har vi både det och förbjudandet av kallblod gemensamt! 
Answer to: "Då har vi både det och förbjudandet av kallblod gemensamt!"
|
|
Japp o en viss Ready är bäst !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-30 22:25:33 Edited(1): 2011-11-30 22:26:01
|
Became a member:
Forum posts:
|
med tanke på vilket brant fall min spelform har drabbats av får ni ta mina tips med en nypa salt. Jag är fortfarande skakad över att inte sätta ett enda spel på jävla skitvalla idag.
(Och då ska vi inte snacka om mitt hyfsat stora V86-system som var så långt ifrån pengar att det är pinsamt)
Med det sagt så lutar jag nu mot att köra ett lås i denna avdelning. 6-7.
Sacha du Varlet är en tänkbar spik i en knepig omgång där man vill fälla storisarna. Kommer spetsa.
Agobra Rubin är den roliga skrällen som jag ändå vill ha med. Kan avsluta vasst om den vaknat på rätt sida och kanske kan ha flyt i starten och få rygg på åkes, alternativt är det Ego sånna som hittar till rygg då den kan öppna rätt så bra från spår 3, och verkar ha fin form.
Kanske kommer Ego Sånna också med så har jag två fina skrällar i första avdelningen. Kollar väl värmingar och bestämmer mig sen...
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-11-30 22:46:09  med tanke på vilket brant fall min spelform har drabbats av får ni ta mina tips med en nypa salt. Jag är fortfarande skakad över att inte sätta ett enda spel på jävla skitvalla idag.
(Och då ska vi inte snacka om mitt hyfsat stora V86-system som var så långt ifrån pengar att det är pinsamt)
Med det sagt så lutar jag nu mot att köra ett lås i denna avdelning. 6-7.
Sacha du Varlet är en tänkbar spik i en knepig omgång där man vill fälla storisarna. Kommer spetsa.
Agobra Rubin är den roliga skrällen som jag ändå vill ha med. Kan avsluta vasst om den vaknat på rätt sida och kanske kan ha flyt i starten och få rygg på åkes, alternativt är det Ego sånna som hittar till rygg då den kan öppna rätt så bra från spår 3, och verkar ha fin form.
Kanske kommer Ego Sånna också med så har jag två fina skrällar i första avdelningen. Kollar väl värmingar och bestämmer mig sen...
Answer to: "med tanke på vilket brant fall min spelform har drabbats av får"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Problemet med Sacha du Varlet är väl att den ofta blir het i ledningen, Åke har ju uttryckt tidigare att han väldigt gärna undviker att köra i spets med Sacha. Här har han ju knappt något val men hur ska det gå om hästen blir för het över den här distansen?
Jag tror lite på Ritano Freight, möter enklare motstånd än senast och är väldigt distansgynnad också.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-30 22:53:18 Edited(1): 2011-11-30 22:54:58  Problemet med Sacha du Varlet är väl att den ofta blir het i ledningen, Åke har ju uttryckt tidigare att han väldigt gärna undviker att köra i spets med Sacha. Här har han ju knappt något val men hur ska det gå om hästen blir för het över den här distansen?
Jag tror lite på Ritano Freight, möter enklare motstånd än senast och är väldigt distansgynnad också.
Answer to: "Problemet med Sacha du Varlet är väl att den ofta blir het i ledn"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det är sant. Men frågan är då vem han kan/kommer släppa till? Head Line om den är framme tidigt. Jaguar Broline? Ska til Per att vara påläst och ta sig ut i andra spår för att direkt gå fram och ställa frågan.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-11-30 23:05:30  Det är sant. Men frågan är då vem han kan/kommer släppa till? Head Line om den är framme tidigt. Jaguar Broline? Ska til Per att vara påläst och ta sig ut i andra spår för att direkt gå fram och ställa frågan.
Answer to: "Det är sant. Men frågan är då vem han kan/kommer sl&"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Tror han blir tvungen att köra i spets, laddar han inte får han förmodligen stora positionsproblem och av de på framspår finns det ingen som är tillräckligt stark för att släppa till. Skulle vara om Ritano ställde en allvarlig fråga i ett tidigt skede, frågan är om Takter vågar vara tillräckligt aktiv i början med tanke på att hästen visat osäkra tendenser. Nja, lutar åt Åke i spets och håller hästen sig lugn är det toppchans.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-01 14:34:14
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, HEAD LINE
|
Jag tycker helt klart att Chilly Willy är värd ett streck då den just nu är 9% och troligen inte blir mer streckad ?
7an med Åke är given första häst, tar ledningen och om han inte blir för het så är det en klar vinnare.
Är emot mina principer att köra 2 hästarslopp.. så antingen spik på 7an eller så åker Lädrets häst med på kupongen,
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-02 09:37:10 Edited(2): 2011-12-02 09:37:39
|
Became a member:
Forum posts:
|
Var det inte lite dött här på Zonen denna vecka? Semester, avhopp eller bara trista lopp som ingen orkat plugga in sig på denna vecka?
Eller är det så sorgligt att Maharaja måste vara med i omgången för att väcka liv i alla trötta medlemmar? 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-12-02 10:06:54  Var det inte lite dött här på Zonen denna vecka? Semester, avhopp eller bara trista lopp som ingen orkat plugga in sig på denna vecka?
Eller är det så sorgligt att Maharaja måste vara med i omgången för att väcka liv i alla trötta medlemmar? 
Answer to: "Var det inte lite dött här på Zonen denna vecka? Semester,"
|
|
Tror de...o nästa vecka har vi kanske både Marre o Quarcio att käbbla om.. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-12-02 10:35:15
|
|
Verkar som vädret blir dåligt..vi ska kanske leta efter starka eller gynnade hästar på tung bana ? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-02 13:25:58
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, DARO LATER
|
Räcker med två hästar 4. HEAD LINE och 9. DARO LATER .....
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|