[ 1
]
|
|
Posted: 2011-09-10 10:15:54
|
Became a member:
Forum posts:
|
funderat över varför det inte förekommer svenska namn på svenska hästar! en viss blandning på engelska och svenska namn tycker jag kan införas. Övriga länder har ju det.
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2011-09-10 10:34:58  funderat över varför det inte förekommer svenska namn på svenska hästar! en viss blandning på engelska och svenska namn tycker jag kan införas. Övriga länder har ju det.
Answer to: "funderat över varför det inte förekommer svenska namn p&arin"
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
Så här står det där man kan lägga in häst namn:
Du kan skicka in flera namn samtidigt genom att separera dem med kommatecken. Ex "Starlight,Starshine"
Tänk på att skriva med stor bokstav på alla delar av namnet. Namnet får inte bestå av mer än tre ord. Endast engelska namn tillåts till Sverige.
Regler
Inga rasistiska namn eller namn som kan väcka uppstöt. Inga varumärken, copyrightskyddade namn eller namn på kända hästar tillåts.
Vi granskar alla namn noga innan de läggs in i databasen.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2011-09-10 11:00:34
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Det var ju inte det han frågade, ddmannen. Han undrar VARFÖR svenska namn inte tillåts.
Och dessutom stämmer det inte. Finns ju massa svenska namn i spelet med å, ä, ö. Plus att det där med att endast engelska namn tillåts är ju faktiskt överstruket när man klickar in på namnbyte.
M.a.o tror jag du är good to go om du vill lägga in svenska namn.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|