Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Loppmotorn gav mig ett gott skratt...

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2011-08-26 07:57:26 Edited(4): 2011-08-26 08:03:24

Became a member: 
Forum posts:
God morgon kamrater !

Satt och tittade igenom en väns första starter.
Väl in i sista sväng gav "loppmotorn" mig ett gott skratt, jag citerar:

Med endast lite kvar av loppet tappade Relaxing Rocker travet i 30 m. Troligen på grund av trötthet. Med endast lite kvar av loppet tappade Relaxing Rocker travet i 50 m. Troligen på grund av trötthet. Relaxing Rocker blev trängd och galopperade i 30 m precis innan upploppet. Sleepy Pearl fortsatte att ånga på i ledningen och kom först in på upploppet.
Publikens vrål måste ha stört Relaxing Rocker som tappade travet och förlorade 10 m. Publikens vrål måste ha stört Relaxing Rocker som tappade travet och förlorade 20 m.

Visst kan det i trav hända mycket i en sväng, men om vi lite snabbt räknar på det.
Galopp i 30+50+30+10+20 = 140 meter

Alltså 5 galopper på sammanlagt 140 meter...

Känns också konstigt att han blir trängd efter 80 meters galopp i sista svängen... o(
Och 110 meter bakom fältet blir han störd av "publikens vrål", två (!!) gånger, i ett Max 0 poängs lopp.

Jaja, visst kan så vara fallet... men det såg onekligen ut som en olycklig kurva för Stall Axelsson och Relaxing Rocker.

En följdfråga på detta blir så klart:

* Hur mycket arbete läggs på att uppgradera/utveckla loppmotorn i dagens läge ?

MVH

Liquid Stable
Reply
Andynalan Posted: 2011-08-27 23:55:58 Answer to: "God morgon kamrater ! Satt och tittade igenom en väns fö"

Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
Måste vara en nordsvensk? Relaxing Rocker.... hmmm.
Reply
[ 1 ]