Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> Derbyt 2011

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

[ 1 ]   2  
Author Message
Posted: 2011-08-24 09:27:13

Became a member: 
Forum posts:
Hoppas ni såg kvalen.....

Vem tror ni vinner finalen?

För mig råder det ingen tvekan om att Deuxieme picsous är förstatipset i finalen efter den insatsen i kvalet. En helt overkligt grym insats för en häst som inte ens var toppad inför loppet då han precis varit sjuk och johan bara hade tränat på lite Sitter 7.e utvändigt och går först i 3.e spår hela sista varvet där han+aga khan går ifrån övriga fältet på en klart bra tid.

Om det inte redan är så blir han en elithäst nästa år och tveklöst en av sveriges bästa. Bara till att gå all in i finalen
Reply
dujorha Posted: 2011-08-24 11:08:39 Answer to: "Hoppas ni såg kvalen..... Vem tror ni vinner finalen? För "

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Vill nog föra upp Bergharns där !! Såg bra ut i kvalet med o kan vinna om den håller undan för de starka hästarna..så två hästar..verkar bli V75 på Söndag med om ja sett rätt..V75 konceptet blir lite slitet snart !!
Reply
Posted: 2011-08-24 11:15:20 Answer to: "Hoppas ni såg kvalen..... Vem tror ni vinner finalen? För "

Became a member: 
Forum posts:
Glöm att den vinner från spår 10. Detta tror jag amaru boko eller kadetten tar.
Reply
Posted: 2011-08-24 11:17:40

Became a member: 
Forum posts:
Tamla tveksamt om hon duger men kan ju få ett fint lopp, krävs dock maxflyt med positioner och tempo. Aga khan boko är stark men jag tycker inte stilen var särskilt bra upploppet ner, trippigt. Beu mec? Nja...
Reply
dujorha Posted: 2011-08-24 11:58:51 Answer to: "Tamla tveksamt om hon duger men kan ju få ett fint lopp, krävs d"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Tyckte Tamla var tveksam o svängde mycket med huvudet när Örjan gick på i tredje spår..här slår hon i underläge o en chans styrning är på gång !! Vill nog inte harva i spåren längre utan en smygis ala Örjan för att överraska med lucka !!
Reply
Posted: 2011-08-24 14:03:42

Became a member: 
Forum posts:
Risk att det blir lite överpace, många som är intresserade av spets och tror sig ha bästa hästen.....

Tror att DP krossar allt sista varvet om det klaffar lite med positioner och tempo.....
Reply
Posted: 2011-08-24 15:14:32 Answer to: "Hoppas ni såg kvalen..... Vem tror ni vinner finalen? För "

Became a member: 
Forum posts:
herregud, det uppenbara verkar inte gå upp för dig va? ska jag trycka ner poletten åt dig?
Reply
Posted: 2011-08-24 20:06:23 Answer to: "herregud, det uppenbara verkar inte gå upp för dig va? ska jag t"

Became a member: 
Forum posts:
haha. vadå? ska du ha fel som vanligt när du gissar vinnare? alla dina vinnaren var väl "sjuka" eller galopperade?

Fixa ett gott travöga travspanarn så du kan få in i huvudet hur enormt bra prestationen var av DP i kvalet.

Men snälla ge oss din stenklara vinnare
Reply
Posted: 2011-08-24 20:11:03 Edited(2): 2011-08-24 20:11:55 Answer to: "haha. vadå? ska du ha fel som vanligt när du gissar vinnare? all"

Became a member: 
Forum posts:
folke, om du e godkänd att tro något om hästar så borde väll eskimåerna i japans gruvor också vara det.

Sluta va så bitter för att du suger på att hitta spikar, släpp det nu och kom in i matchen.

SÄger bara det uppenbara, som du tydligen inte kan se, deuxiemi picsosus har ingen chans vinna derbyt, men måste ju vara hyffsat talanglös för att INTE inse det.

e så uppenbart att en eskimå kan se att nurmos kommer vinna dertbyt
Reply
Posted: 2011-08-24 20:22:54 Answer to: "folke, om du e godkänd att tro något om hästar så bor"

Became a member: 
Forum posts:
haha, du är för rolig lille pöjk

Aldrig sett någon vara like grym som dig på att hitta sjuka hästar eller de som ska galoppera. Vad gäller ditt hästöga så sträcker det sig väl till svanstedt och lennartsson hästar?

Lönlöst att ens diskutera det loppet DP gjorde i kvalet, varje människa med en gnutta kunskap inom trav såg med egna ögon hur bra den var sedan kan du tro precis vad du vill.......

Aldrig sagt jag är grym på att hitta spikar, men vad har det med saken att göra? något för ditt egna ego när du ska argumentera mot andra? beviserligen är du själv inte särskilt vass, så du borde kanske släppa det?
Reply
Posted: 2011-08-24 20:25:57 Edited(1): 2011-08-24 20:26:12 Answer to: "haha, du är för rolig lille pöjk :) Aldrig sett någ"

Became a member: 
Forum posts:
ja , jag e rolig, man kan vara det när man blandar det med en gnutta kunskap, kanske därför det inte funkar så bra för dig må tro?

Jo den var bra i kvalet, vad har det med saken att göra?? Den är för övrigt bra i de flesta loppen den gör, så ett hyffsat tomt inlägg av dig, bidrog inte med något där. Som vanligt????

jag tror inget, tror gör de som inte vet något, de tror, eller de som går i kyrkan de tror och hopaps, kanske det du gör inför varje v75 omgång när du ska hitta spikar? går du till kyrkan då?
Reply
Posted: 2011-08-24 21:06:46 Answer to: "ja , jag e rolig, man kan vara det när man blandar det med en gnutta k"

Became a member: 
Forum posts:
Men går det bra för dig? vad jag har sett så har du förlorat ganskaaaaaa mycket pengar senaste tiden. Eller jag har rättare sagt aldrig sett dig vinna något heller för den delen För mig gåre inget bra, men jag är som sagt inget bra på att tippa trav heller

Att DP var MYCKET bra i kvalet har väldigt mycket med saken att göra när man sedan ska tippa en final. Lär vara betydligt bättre i finalen också med tanke på att den varit sjuk tidigare och bara tränats lite inför kvalet.....

Självklart går han inte bara ut och vinner derbyt från spår 10, men med i striden lär han vara om det klaffar liteeeee.

Men ge oss din stenklara vinnare istället då, så får vi se vem som är först i mål.
Reply
Posted: 2011-08-24 21:15:39 Answer to: "Men går det bra för dig? vad jag har sett så har du fö"

Became a member: 
Forum posts:
jaså....ne jag har inte förlorat ganska mkt, nog något du inbillat dig, aldrig sagt jag har en stenklar i derbyt??? sagt bara att nurmos kommer vinna derbyt.

jo 1 av mina bästa kompisar har varit vän med johan lejon sista 30 åren så jag får någ info därifrån om jag vill ska du se.
Reply
Posted: 2011-08-24 21:39:26 Answer to: "jaså....ne jag har inte förlorat ganska mkt, nog något du "

Became a member: 
Forum posts:
jo, familjen råkar ju annars ha umgåtts med han sådär 30 år också, tränat hästar på samma gård osv osv...... Vill jag ha tips så är jag fullt kapabel att slå en pling själv

10k på ninotchka senast, några system för flera tusen har jag sett. Nä det går grymt för dig trots att inga av dina drag sitter
Reply
Posted: 2011-08-24 21:48:38 Answer to: "jo, familjen råkar ju annars ha umgåtts med han sådä"

Became a member: 
Forum posts:
jag hade 10k h2h på henne mot ibixa till 2.00 med, så gick jämt ut där.
hade även

Nr. Val Evenemang Evenemangsdatum V/P Villkor Odds Resultat
1 Infatti November Lopp 4 Sverige - Solvalla - Eliott Hall v Infatti November
(H2H) 17/08/2011 Ingen 1.90 Vunna
Insats: 4.000,00 Vinst: 3.600,00 Utdelning: 7.600,00

så gick bra plus under onsdagen endå, hade vinnare plats KLM prelong med, med lirade på banan så har inget kvitto där tyvärr
Reply
Andynalan Posted: 2011-08-24 23:44:27 Answer to: "jag hade 10k h2h på henne mot ibixa till 2.00 med, så gick j&au"

Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
Ni är bara patetiska. Hur orkar ni?
Travzonen var bättre förr.
Denna sajt har grym potensial.....

Ska inte ens nämna vem jag tror vinner här då de redan är nämnd ett antal gånger.
Reply
Posted: 2011-08-25 04:25:24 Answer to: "Ni är bara patetiska. Hur orkar ni? Travzonen var bättre fö"

Became a member: 
Forum posts:
jag försöker snacka derbyt, men han går ju bara offtopic och ska klanka ner hela tiden, va gör man
Reply
Posted: 2011-08-25 08:17:23

Became a member: 
Forum posts:
aga khan boko är min vinnare
Reply
Dark_horse Posted: 2011-08-28 16:50:02

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
När vi ändå är inne på Derbyt måste man ju ta upp att gamle derbyvinnaren Commander Crowe vann från dödens på 08.8/1609m igår. Visserligen en jävligt snabb bana men ändå, det är ju nytt europarekord med en halv sekunds marginal till Varennes notering på Mikkeli. Visste inte att den slöfocken hade såna tider i sig.
Reply
Posted: 2011-08-30 17:34:36 Answer to: "När vi ändå är inne på Derbyt måste man ju"

Became a member: 
Forum posts:
Haja då vad en riktig häst kan gå där!
Reply
[ 1 ]   2