Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Eskilstuna 2011-08-02
V65-6 1:A PRIS 50 000 kr 1640 A
2. NU PAGADI 72% 19
Adielsson Erik
8. FLEA SOUTHWIND 30% 39
Lennartsson Per
6. SAHARA DYNAMITE 27% 54
Olsson Daniel
1. TIMETOSAYGOODBYE 26% 57
Lindblom Carl-Erik
4. COLOMBIAN NECKTIE 13% 80
Kihlström Örjan
3. ÅLARÖKARN 1% 0
Wallin Tony
5. CAT'S VICTORY 1% 0
Svanberg Anders a
7. DIG FOR DOLLARS 1% 0
Oscarsson Jim
 
Senast uppdaterad: 2011-08-02 20:05:02, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V65-1 Eskilstuna
V65-2 Eskilstuna
V65-3 Eskilstuna
V65-4 Eskilstuna
V65-5 Eskilstuna
V65-6 Eskilstuna
  Travforum -> Tips & Spel -> V65 & DD -> V65-6 Eskilstuna
 

Diskutera V65 & Dagens Dubbel. Startlistorna uppdateras vanligtvis någon gång under morgonen.
Username

Password

[ 1 ]   2  
Author Message
Travzonen Posted: 2011-08-02 06:05:07
V65-6 | 1:A PRIS 50 000 kr 1640 A
Omsättning tisdag 2 aug, kl 06:04 V65: 45 522 kr, kl 06:04 Vinnare: 537 kr

1. TIMETOSAYGOODBYE Lindblom Carl-Erik
2. NU PAGADI Adielsson Erik
3. ÅLARÖKARN Wallin Tony
4. COLOMBIAN NECKTIE Kihlström Örjan
5. CAT´S VICTORY Svanberg Anders a
6. SAHARA DYNAMITE Olsson Daniel
7. DIG FOR DOLLARS Oscarsson Jim
8. FLEA SOUTHWIND Lennartsson Per

Turordning: 6-2-8-7-1-4-3-5
Reply
Dark_horse Posted: 2011-08-02 17:12:14

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
Spännande comeback av Pagadi här! Opassande distans och hyggligt motstånd dock..
Reply
Gidde_Palema Posted: 2011-08-02 19:23:17

Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
Har feeling för 6 Sahara Dynamite, spets och slut..
Reply
Posted: 2011-08-02 20:15:26 Answer to: "Har feeling för 6 Sahara Dynamite, spets och slut.."

Became a member: 
Forum posts:
Håller med. Spikar på DD. Kör 3,7,8 - 6
Reply
Dark_horse Posted: 2011-08-02 22:09:33

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
Intetsägande, men fint intryck. Hoppas han kommer upp i normal standard, helt underbar häst.
Reply
Gidde_Palema Posted: 2011-08-02 22:59:55

Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
Alla släpper och släpper...nu hade det kanske ingen betydelse för vem som skulle vinna, men tråkigt ändå..
Reply
Dark_horse Posted: 2011-08-02 23:26:56 Answer to: "Alla släpper och släpper...nu hade det kanske ingen betydelse f&o"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
Fattar inte vad Lindblom höll på med bakom Timetosaygoodbye, laddade inte en meter?? Verkar som att alla utom Erik hade gett upp på förhand, löjligt..
Reply
Posted: 2011-08-02 23:51:51 Answer to: "Fattar inte vad Lindblom höll på med bakom Timetosaygoodbye, lad"
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
Alla kör prepare när det är så låga prispengar. Dom borde definitivt höja prispengarna inom travet. Skulle öka konkurrensen och man skulle då på sikt få jämnare lopp där det körs mer. Så mkt stålar som ATG drar in borde dom kunna sponsra.
Reply
Posted: 2011-08-03 00:46:19 Answer to: "Alla kör prepare när det är så låga prispengar. "

Became a member: 
Forum posts:
lol inget med prepare att göra lr prispengar, vet ju vad det är för pengarna när man anmäler hästen
Reply
Andynalan Posted: 2011-08-03 02:07:02 Answer to: "lol inget med prepare att göra lr prispengar, vet ju vad det är f"

Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
Bra argument där.

Bara för att man vet att det är 50 000 i förstapris så kan man inte köra preparé?

Det är väl just DÅ man kan köra preparé eller? Och spara hästen till nästa lopp där det är 200 lax i första.
Reply
Posted: 2011-08-03 02:31:44 Answer to: "Bra argument där. Bara för att man vet att det är 50 000"
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
svar på 2 olika frågor att det inte handlar om prepare har inget med 1a priset att göra.

verkar som sverige är hjärntvättat av prepare tänkade i folks hjärnor, prepare förekommer vanligtvis i frankrike, prepare förekomerm i sverige i promilleform, så det är inget att prata om ens, dvs att 1 häst i av föera tuseltals kör de medvetet såkallar prepare med, så bara löjligt att ens använda ordet, lika löjligt som när varje häst över 300k på kontot kallas stjärnhäst på aftonbladet, sjukt löjligt att man även ska behöva förklara detta för dig, så inbiten som du är.
Reply
Posted: 2011-08-03 10:25:26 Answer to: "lol inget med prepare att göra lr prispengar, vet ju vad det är f"
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
Nu är du ute och cyklar.

Prispengarna har ju allt med saken att göra. Om det är lite att vinna så finns det inget incitament att ge hästen ett tufft lopp utan man väljer att släppa. ge den en invändig ryggresa eftersom man vet att det finns ett lopp som har bättre prispengar längre fram. Hade detta lopp haft bra prispengar så hade det knappast körts som det gjordes. Så prispengarna har allt att göra med hur hästen kör. Prepare eller inte. Kalla det vad du vill. Man vill helt enkelt inte köra sönder hästen för småpengar.

Hellre då ger man hästen ett snällt, formhöjande lopp så att den ska vara i bättre form till ett lopp man har i sikte, där man har mer att tävla om. Sen finns det dom som fattar (typ stigh/erik) att dessa lopp är enkla att vinna och då ska man köra för att vinna och eftersom alla andra kör som små kärringar så är det bara att överta ledning och vinna och samtidigt ge sin häst ett snällt lopp.

Sen tror jag inte att det är enbart prispengarna. Om det är V75 man har i sikte så har det också med exponeringen i TV som lockar. Det är slår 10 ggr högre att vinna ett V75 lopp än ett V65-lopp.
Reply
Posted: 2011-08-03 11:42:26 Edited(1): 2011-08-03 11:52:11 Answer to: "Nu är du ute och cyklar. Prispengarna har ju allt med saken att g&o"
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
är du som är helt ute och cyklar, ni måste lära er skilja på att köra en snällare lopp med en häst i en start har inget med prepare att göra ingenting alls, när det gäller ren prepare existerra det bara i promilleform pr häst som jag skrev innann det du kallar prepare är ingen prepare, att ge en häst ett snällt lopp i en start pga hårt motstånd har inget med prepare att göra alls. förstår inte hur detta ska vara så svårt alltså
Reply
Posted: 2011-08-03 12:00:39 Edited(2): 2011-08-03 12:01:36 Answer to: "är du som är helt ute och cyklar, ni måste lära er ski"
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
Prepare betyder "förbereda" Vad tror du man har för anledning att anmäla sin häst i ett lopp med små prispengar och köra snäll? Är det för att man tycker att det är kul att vara med i lopp? Självklart som en förberedelse inför mer passande lopp.

Du verkar ha fått för dig att begreppet "preparé" endast är tillför stjärnhästar som körs prepare i frankrike inför storlopp.

Jag har iaf en vidare definition av begreppet. Kör man snällt med en kuse i ett lopp längre fram i åtanke så är det preparé i min värld.

Kör man snällt lopp utan en tanke på att köra lopp längre fram så kallar jag det "idioti"
Reply
Posted: 2011-08-03 12:03:56 Edited(1): 2011-08-03 12:05:48 Answer to: "Prepare betyder "förbereda" Vad tror du man har för anl"
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
förstår inte varför du ska förenkla saker, men eftersom du envisst ska dra ut på detta istället för att bara "förstå" så kan du förklara för mig vem och varför som ska ha kört prepare i detta loppet, jag vet precis vad ordet i allmänhet betyder och vad vad det har för betydelse och mening inom travsporten med, men alla verkar inte göra det.

ju mer du fortsätter denna diskussion ju mer faktamässigt komerm du bli idiotförklarad men fortsätt gärna
Reply
Posted: 2011-08-03 14:31:02 Edited(1): 2011-08-03 14:32:26 Answer to: "förstår inte varför du ska förenkla saker, men efterso"
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
Nu är det du som hakat upp dig på ordet "Preparé". OCh att hålla på och ordbajsa om det känns ju otroligt ointressant. Det vi andra som skrev här klagade över egentligen var att alla bara gav upp loppet och gav bort det till Erik. Och jag menade på att det aldrig hade hänt om prissumman hade varit högre. Nu när den är 50 papp så kör dom så för att ge sina hästar snälla lopp eftersom det kommer lopp längre fram med högre prissumma. Hur i h...vete kan det var så svårt för dig att greppa och förstå, när det är uppenbart för alla andra?

Tre hästar (colombian, Sahara och Flea) släpper spets i ett lopp över kort distans. Hade dom gjort det om prissumman varit 500.000? Och trots att det var Nu "fucking överskattade" Pagadi, så har den varit i vila länge och knappast i toppform. Möjligtvis hade ngn av dessa släppt även i "skarpt läge", men knappast alla tre. Här fullkomligt skrek löpningsförloppet:

"hmm... dåliga prispengar...snällt lopp till hästjäveln...kommer bra lopp snart...måste ha åsnan i form till dess... tränaren säger att jag ska köra snällt...innerspår och rygg blir bra..."

Och svårare än så är det inte. Höj prispengarna och folk kommer inte skänka bort segern till Erik.

Kalla det preparé, kalla det va faan som helst. Men så är det. Prispengarna styr hur folk kör. Allt annat vore ju konstigt.

Jag tycker snarare att det är du som idiotförklarar dig själv när du i din enfald vill verka som att du har ensamrätt på ordet "förbereda".
Reply
Posted: 2011-08-03 14:45:36 Edited(2): 2011-08-03 14:46:48
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
du får gärna tro att det är prispengarna som styr om du tror det, hade blivit likadant oavsett va det för för prispengarna, lennartssom hade kört likadant, erik hade kört likadant, sedna får du inbilla dig annat.

I vissa fall kör man annorlunda om prispengarna varit annorlunda, har inget med dagens lopp att göra, inget som helst. ja ibland stör jag mig när folk missbrukar ord felaktigt, det stämmer
Reply
Posted: 2011-08-03 14:52:09 Edited(1): 2011-08-03 14:53:46 Answer to: "du får gärna tro att det är prispengarna som styr om du tro"
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:

du får gärna tro att det är prispengarna som styr om du tror det


Jaha.. Där ser man. Kuskarna, tränarna och ägarna är tydligen ointresserade av pengar. Rena rama idealister då. Det måste vara den enda branschen/sporten där man är det. Jahaha.. då får man tacka för att få sanningen från dig då.

Edit: (sen har jag iofs skrivit i ett inlägg högre upp att jag även tror att exponeringen i V75 bidrar till att det blir tuffare kört, men det har ju också indirekt med pengar att göra eftersom exponering där tjänar som marknadsföring för kuskarna/tränarna)
Reply
Posted: 2011-08-03 14:58:09 Edited(2): 2011-08-03 15:00:28 Answer to: "du får gärna tro att det är prispengarna som styr om"
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
visste du inte skulle ta med meningen under där jag skriver att vi vissa fall kör man, nu ska det hålla på så också ja.

Måste jag även tillägga att med BRED marginal så kör man efter sin häst bästa placering oavsätt vad prispengarna är dvs MKT mer än 50%, så stämemr det bra som jag sa, att prispengarna inte spelar nån roll

sedan att du nu gått offtopic med va väll bara en tidsfråga?
Reply
Posted: 2011-08-03 15:03:46 Answer to: "visste du inte skulle ta med meningen under där jag skriver att vi vis"
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
Off topic? Trodde det var prispengarna vi diskuterade? Det har ju varit off-topic i denna tråd hela tiden.
Reply
[ 1 ]   2