[ 1
]
|
|
Posted: 2007-10-26 11:33:18
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vi kontaktar de som är aktuella för start på söndag kväll. Då har man till måndag kväll på sig att säga ja/nej till start.
/ Andreas
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-10-26 12:19:15
|
Became a member:
Forum posts:
|
kommer hästarna klara av att "ge allt" i två lopp under samma dag trots att de har 10 i form utan att bli skadade?? Känns som viktig info om man nu skulle bli tillfrågad.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-10-26 13:02:13 Edited(1): 2007-10-26 13:02:32
|
Became a member:
Forum posts:
|
vem har sagt att det kommer vara 2 lopp?
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2007-10-26 13:37:52
|
|
|
Posted: 2007-10-26 13:45:25
|
Became a member:
Forum posts:
|
ev, kval och final
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-10-27 01:23:35
|
Became a member:
Forum posts:
|
Om nu någon av mina hästar är eventuella deltagare, eller inte för den delen. Hur skall man lägga upp två lopp samma dag. Jag tror ni har skjutit er lite i foten där.
För att kunna köra för fullt i en final, så måste du köra defensivt i försöket, för att inte bli skadad.
Då är det inte aktuellt med start för min del.
I ett heatlöp samma dag, så bör det kanske var så att det är lika villkor som gäller för alla i första heatet.
Därför så borde heat och final anses som ett lopp. (Plus kanske1-2)
Dvs, efter heatet sker inget, men efter finalen tappar hästen 8 eller 9.
Greit? Heja Brann..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-10-27 11:38:10  Om nu någon av mina hästar är eventuella deltagare, eller inte för den delen. Hur skall man lägga upp två lopp samma dag. Jag tror ni har skjutit er lite i foten där.
För att kunna köra för fullt i en final, så måste du köra defensivt i försöket, för att inte bli skadad.
Då är det inte aktuellt med start för min del.
I ett heatlöp samma dag, så bör det kanske var så att det är lika villkor som gäller för alla i första heatet.
Därför så borde heat och final anses som ett lopp. (Plus kanske1-2)
Dvs, efter heatet sker inget, men efter finalen tappar hästen 8 eller 9.
Greit? Heja Brann..
Answer to: "Om nu någon av mina hästar är eventuella deltagare, eller inte för den "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ser inget större problem i det här, vid en bra form på hästen ska det inte vara några problem att starta i två lopp samma dag.
Defensivt i försöket är dock att rekomendera, då hästen knappt tappar någon form. Sedan kan du köra fullt blås i finalen.
Givetvis kan du ge allt i försöket men då lär formen vara så kass till finalen att du får svårt där.
Eller kanske ingen körorder vid båda racen.
/ Andreas
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-10-27 13:03:40  Ser inget större problem i det här, vid en bra form på hästen ska det inte vara några problem att starta i två lopp samma dag.
Defensivt i försöket är dock att rekomendera, då hästen knappt tappar någon form. Sedan kan du köra fullt blås i finalen.
Givetvis kan du ge allt i försöket men då lär formen vara så kass till finalen att du får svårt där.
Eller kanske ingen körorder vid båda racen.
/ Andreas
Answer to: "Ser inget större problem i det här, vid en bra form på hästen ska det i"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Precis, defensivt i försöket tjena.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-10-27 16:25:18  Precis, defensivt i försöket tjena.
Answer to: "Precis, defensivt i försöket tjena."
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nu fungerar loppmotorn så och de som tar loppet seriöst lär ju inte "ge allt" i försöket för att vara väldigt trött till finalen.
Du kan alltså välja hur du vill göra själv, precis som inför ett vanligt lopp, men det gäller å tänka på finalen. Klarar man sig vidare på defensiv taktik? kanske bäst med ingen körorder? tömma hästen för att få plats i finalen?
Jag tycker det är mera intressant än problematiskt, även om jag förstår din poäng.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-10-30 11:17:39
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det är ju en fråga om matchning hur man kör i heaten och i ev. final. Ganska intressant och se hur folk väljer i heaten. Väljer du rätt så lär du inte få några problem med formen.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|