[ 1
]
|
iisabella
|
Posted: 2011-06-20 20:47:25
|
Became a member: 2011-01-23
Forum posts: 1
|
Har funderat lite, varför kan man inte ha montélopp på travspelet? Det finns ju nästan minst ett på varje tävlingsdag irl, så varför skulle det inte kunna finnas här? Skulle personligen tycka det var jätte kul med monté här! Någon som håller med? 
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2011-06-20 20:58:45 Edited(1): 2011-06-20 22:33:18  Har funderat lite, varför kan man inte ha montélopp på travspelet? Det finns ju nästan minst ett på varje tävlingsdag irl, så varför skulle det inte kunna finnas här? Skulle personligen tycka det var jätte kul med monté här! Någon som håller med? 
Answer to: "Har funderat lite, varför kan man inte ha montélopp på tr"
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
Näe fyfan, inga kallblod, inga galopphästar, inge monté o inte ponnykörning på TZ!
|
|
Reply
|
|
pekko100
|
Posted: 2011-06-21 20:51:29
|
Became a member: 2010-10-05
Forum posts: 7
|
håller med vill ha monte lopp här
|
|
Reply
|
|
Racerbil
|
Posted: 2011-06-21 20:54:38
|
Became a member: 2007-07-02
Forum posts: 159
|
Finns betydligt viktigare saker att åtgärda, än att införa Montélopp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-25 11:05:59  Finns betydligt viktigare saker att åtgärda, än att införa Montélopp.
Answer to: "Finns betydligt viktigare saker att åtgärda, än att inf&oum"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Monté kommer snart vara lika stort som "trav" IRL, så det är inge fel med den idéen!
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2011-06-25 11:15:23  Monté kommer snart vara lika stort som "trav" IRL, så det är inge fel med den idéen!
Answer to: "Monté kommer snart vara lika stort som "trav" IRL, så"
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
monté kommer aldrig bli lika stort som trav för sulky.
Men framförallt undrar jag vad som skulle vad skilja mellan monté och trav i detta spel , är det bara namnet och inget annat är det meninglöst.
Tycker inte vi behöver det , men det viktiga är man inte lägger till någon mer ras.
|
|
Reply
|
|
Limpicus
|
Posted: 2011-06-25 19:42:20
|
Became a member: 2007-12-25
Forum posts: 954
|
Skulle kunna vara en kul ide, om man såg några tendenser i loppmotorn..
Men som det är idag kan en häst vinna med flera längder på kanontid för att starten efter med samma utrustning få stryk och gå imål långt efter klungan..
Inga montelopp inga nya saker alls med utrustning och sånt innan loppmotorn fått sig justerad..
Däremot behöver nog loppen ses över lite.. Skulle vara bra med lite nya lopptyper..
Mellan 100-200.000 mellan 250-500.000 och sånt hade vart bra..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-11 22:43:34
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hur orkar ni dra igång idén om monté när det finns så mycket större problem att åtgärda?! Att införa nya vinklar och lopptyper gör ju bara att det blir ännu mer att ändra på senare! Tycker inte montén hör hemma på TZ! Inget ont om monté förövrigt.. har själv en montéhäst hemma, men inte HÄR!
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2011-07-14 04:18:36
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Håller fullständigt med er på slutet, varför skulle Monte vara ngt för TZ, det handlar ju inte om rörliga bilder eller ngt så vad är skillnaden, bara ytterliggare krångel o likadant med kallblod, räcker fint med det vi har och satsa på förbättra viktigare saker istället.
Såna här ideer är så typiskt ogenomtänkta och kommer oftast från nybörjarstall, inget ont mot er men det är så typiskt att okända drar upp sånt som bara är onödigt.
Håll till godo till Monte som finns IRL istället men försök inte jämnföra IRL med travzonen, detta är ett spel som behöver andra förbättringar först o främst.
Och Monte kommer aldrig bli lika stort som trav, det gäller bara Frankrike men detta är Sverige och vi har helt andra traditioner här.....här har vi Frances Bulwark och Ego Boy, Legolas och vad har Monte`??? 
|
|
Reply
|
|
larockma
|
Posted: 2011-07-15 13:37:36
|
Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
|
Doktor larockma rekommenderar Er alla som villa ha monte, nsv, ponny eller fjordinglopp.
Blunda och dröm ert lopp, dra sedan snabbt ner tabben till resultatet (så ni slipper se de eminenta travbilderna) och vips, så har ni det lopptyp som ni önkade Er.
Nästa patient.....
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2011-07-15 17:07:07  Doktor larockma rekommenderar Er alla som villa ha monte, nsv, ponny eller fjordinglopp.
Blunda och dröm ert lopp, dra sedan snabbt ner tabben till resultatet (så ni slipper se de eminenta travbilderna) och vips, så har ni det lopptyp som ni önkade Er.
Nästa patient.....
Answer to: "Doktor larockma rekommenderar Er alla som villa ha monte, nsv, ponny eller "
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
|
Kära doktorn, jag skulle vilja att mina hästar kom högst upp i resultatlistan, är det något doktorn kan ordna?
mvh
"Förhoppningsfull"
|
|
Reply
|
|
larockma
|
Posted: 2011-07-15 20:02:58
|
Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
|
Det skulle farbror doktorn kunna ordna, dock, så skulle det anses som doping...o vips så kommer herr chefsveterinär Hogan på besök på eder gårdsplan. Å det kommer inte sluta bra 
|
|
Reply
|
|
Limpicus
|
Posted: 2011-07-15 22:18:04  Det skulle farbror doktorn kunna ordna, dock, så skulle det anses som doping...o vips så kommer herr chefsveterinär Hogan på besök på eder gårdsplan. Å det kommer inte sluta bra 
Answer to: "Det skulle farbror doktorn kunna ordna, dock, så skulle det anses som"
|
|
Tycker chefsvetrinär Hogan verkar alldeles för snäll jag.. Misstänker starkt att flera hästar medicíneras regelbundet med mefenamsyra behandlas med morfin och i vissa fall kan man undra om dom inte tränas med anabola också..!
Inför dopingtester på zonen.. 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2011-07-15 23:59:43  Tycker chefsvetrinär Hogan verkar alldeles för snäll jag.. Misstänker starkt att flera hästar medicíneras regelbundet med mefenamsyra behandlas med morfin och i vissa fall kan man undra om dom inte tränas med anabola också..!
Inför dopingtester på zonen.. 
Answer to: "Tycker chefsvetrinär Hogan verkar alldeles för snäll jag.. M"
|
|
Tyvärr har ATG beslutat att inte bidra med några pengar alls till mitt labb. där prover skulle skickas till för analys, det ända dom bidrog med var plastmuggar o plastpottor där urinen ska hamna efter det att hästen har urinerat, det andra alternativet att ta blodprover var nämligen uteslutet då en eller flera sprutnarkomaner på Sergels Torg har stulit hela sändningen av sprutor, bortåt 2 container försvann ute vid frihamnen i Stockholm.
Så nu står hoppet till Nisse Ekman, att han pekar ut sin langare i Italien, problemet är att langaren är medlem av Cosa Nostra men kan han det och vi tar ett snack med killarna som tros ligga bakom hela marknaden, kan vi protestera genom att ta med Mona Sahlin och Maud Olofsson så kanske dom lägger ner Svenska marknaden, dom törs nog inte annat då.......är ni med??
Nu är jag inte snäll längre!! 
|
|
Reply
|
|
Limpicus
|
Posted: 2011-07-16 00:40:59
|
|
Jag är med.. Men vill gärna ha med Patrik Sjöberg , Micke Persbrandt och magnus hedman också så det går rätt till.. Jag menar mitt parti med vitamin deluxe foder från Ryssland kommer säkert visa spår av diverse trots att jag har papper från självaste Dimitrij Lurendrejovitj att det bara innehåller vitaminer och mineraler..
Sahlin och mångo Maud i all ära men ska vi få till ett renare spel måste vi ha med några med insikt i branchen.. Magnus Hedman sägs haft samma kontakt som Nisse i Italien, dock överdoserade han vilket gjorde att hästgnägget Bengtzing blev aldelles tills sig ett tag.. Sjöberg och Persbrandt tros också haft med saken att göra men där är det mest rykten..
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2011-07-16 08:39:39
|
|
Okej, låter som Dimitrij verkar opålitlig....och jag som trodde han hade renare mjöl i påsen, men han kanske har en renare form av anabola jag vet inte?? 
Nu försår jag varför Bengtzing gnäggar....det är den där jädra Nisses fel alltihopa!!
Nej...fr.o.m nu ska mina hästar bara få Ekologiskt....har hört från Palermo o Sicilien att det ska finnas en renare form av det Nisse Ekman fick, och det ska vara ekologiskt dessutom. Så det så. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-16 15:34:08
|
Became a member:
Forum posts:
|
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2011-07-16 15:57:32
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
- Dopingprov
På vinnarna efter loppet där det finns en minimal risk att hästen blivit dopad, ingen chans alls vid användning av det bästa fodret.
ett utdrag ur tråden "förändringar på sikt" , en av många ideer och funderingar från Larsson , så ideen om dopingprov har funnits hos spelledningen.
Det är är ganska intressant tråd , där många av ideerna har genomförts.
Misstänker att Hogan extraknäcker på stuteriet och kör exprementell doping på hästarna där.
|
|
Reply
|
|
Limpicus
|
Posted: 2011-07-16 22:24:40  - Dopingprov
På vinnarna efter loppet där det finns en minimal risk att hästen blivit dopad, ingen chans alls vid användning av det bästa fodret.
ett utdrag ur tråden "förändringar på sikt" , en av många ideer och funderingar från Larsson , så ideen om dopingprov har funnits hos spelledningen.
Det är är ganska intressant tråd , där många av ideerna har genomförts.
Misstänker att Hogan extraknäcker på stuteriet och kör exprementell doping på hästarna där.
Answer to: "- Dopingprov
På vinnarna efter loppet där det finns en minimal "
|
|
Ärligt talat tycker jag inte det är någon bra ide.. Skulle inte kännas bra att bli av med en segercheck.. Finns bättre saker att lägga energin på i första hand..
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|