[ 1
]
2
3
4
5
6
|
|
Posted: 2011-06-13 10:14:06 Edited(3): 2011-06-19 18:42:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
Här tänkte jag att de som vill kan skriva in det ekipage som man tycker är omgångens bästa spik och det ekipage som är omgångens bästa chansspik inför V75-omgångarna. Samt även omgångens bästa korsdrag (som är streckad på max 10 %).
Det är ingen tävling med pris i egentlig mening, utan mer att hålla koll på sin statistik och kunna jämföra med andra. Bra att veta vilkas spikar som är bra att rygga också.
Med chansspik menas i detta sammanhang en spik som är inte är en streckfavorit. Tänk på att ju lägre streckprocent dina spikar har desto mer kredd.
Publicera era spikar i följande format:
Omgångens spik: Xxx
Omgångens chansspik: Xxx
Omgångens korsdrag: Xxx
Sedan kan jag med jämna mellanrum publicera statistik (vinstprocent och snitt på streckprocent) för de spikar som ni angivit här innan spelstopp. Man behöver inte ha varit med från början, utan det är bara haka på när man känner för det.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-13 15:51:16  Här tänkte jag att de som vill kan skriva in det ekipage som man tycker är omgångens bästa spik och det ekipage som är omgångens bästa chansspik inför V75-omgångarna.
Det är ingen tävling med pris i egentlig mening, utan mer att hålla koll på sin statistik och kunna jämföra med andra. Bra att veta vilkas spikar som är bra att rygga också.
Med chansspik menas i detta sammanhang en spik som är streckad under 30 %, men eftersom det inte är en tävling så är det upp till var och ens samvete att följa den riktlinjen.
Boden
Omgångens chansspik: XXX
Sedan kan jag med jämna mellanrum publicera statistik (vinstprocent och snitt på streckprocent) för de spikar som ni angivit här innan spelstopp. Man behöver inte ha varit med från början, utan det är bara haka på när man känner för det.
Answer to: "Här tänkte jag att de som vill kan skriva in det ekipage som man "
|
Became a member:
Forum posts:
|
kanon, jag kommer med mina bidrag förmodligen på slutet av veckan.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-13 16:51:40  Här tänkte jag att de som vill kan skriva in det ekipage som man tycker är omgångens bästa spik och det ekipage som är omgångens bästa chansspik inför V75-omgångarna.
Med chansspik menas i detta sammanhang en spik som är streckad under 30 %, men eftersom det inte är en tävling så är det upp till var och ens samvete att följa den riktlinjen.
Boden
Omgångens chansspik: XXX
Answer to: "Här tänkte jag att de som vill kan skriva in det ekipage som man "
|
Became a member:
Forum posts:
|
isåfall borde ingen få lämna in innan lördag, för det är först då streck% kan tas på allvar, när det gäller chansspikar
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-13 17:04:16  isåfall borde ingen få lämna in innan lördag, för det är först då streck% kan tas på allvar, när det gäller chansspikar
Answer to: "isåfall borde ingen få lämna in innan lördag, fö"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det är den slutliga streckprocenten som gäller för statistiken. När man lämnar sitt bidrag är upp till var och en. Det är som sagt ingen formell tävling. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-13 17:11:06  Det är den slutliga streckprocenten som gäller för statistiken. När man lämnar sitt bidrag är upp till var och en. Det är som sagt ingen formell tävling. 
Answer to: "Det är den slutliga streckprocenten som gäller för statistik"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nehe, men va kul lämna en 25% sedna när den sitter är den 60% så får man inget för det? och bidraget går förlorat?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-13 18:28:31
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag spikade il leone sist, streckad på 36%... för mig räknas det som en chansspik. Det var ett lopp där majoriteten hade garderat. veckan innan satt jag med spik på sebastian K. Den var knapp favorit men räknas enligt mig som en chansspik, öppet lopp och med bakspår. (och ludde )  så det där med chansspik behöver inte vara en som är streckad under 30%.
Hur som helst, jag kommer spela som jag brukar göra och försöka hitta bra spikar. och försöka hitta en spik i ett lopp där majoritetetn garderar.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-06-13 18:41:09  jag spikade il leone sist, streckad på 36%... för mig räknas det som en chansspik. Det var ett lopp där majoriteten hade garderat. veckan innan satt jag med spik på sebastian K. Den var knapp favorit men räknas enligt mig som en chansspik, öppet lopp och med bakspår. (och ludde )  så det där med chansspik behöver inte vara en som är streckad under 30%.
Hur som helst, jag kommer spela som jag brukar göra och försöka hitta bra spikar. och försöka hitta en spik i ett lopp där majoritetetn garderar.
Answer to: "jag spikade il leone sist, streckad på 36%... för mig räkna"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Håller med, onödigt att vara så strikt när det gäller vad som räknas som chansspik rent %-mässigt. Nyckeln till stora pengar kan ju ofta vara att spika en 40%-are som "ingen" annan spikar. En spik på 30% i ett lopp där många garderar kan vara guld värd och kan definitivt räknas som en chansspik i mina ögon.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-13 18:51:36  nehe, men va kul lämna en 25% sedna när den sitter är den 60% så får man inget för det? och bidraget går förlorat?
Answer to: "nehe, men va kul lämna en 25% sedna när den sitter är den 60"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Men du. Det är ju som med ett riktigt system. Då vet du ju inte heller vad den landar på. Dessutom hör det lite till skickligheten att ha koll på vad en kuse landar på ungefär. Men som jag skrev var 30 % min riktlinje, och så länge det är öppet och tydligt vad folk lämnar in så är det ju skitsamma om den är streckad på 30 eller 35. Det visar ju sig ändå i statistiken eller hur?
Snacka om att tjafsa om ingenting. Lämna in chansspikar som är streckade på 90 % om du så vill. Sen kommer alla tycka att du är som professorn, men det är ju upp til var och en att skämma ut sig. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-13 18:51:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
ett förslag kan ju vara att spika allt annat än en favorit räknas som en chansspik. spikar man t ex en andrahands favorit kan det räknas som en chansspik.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-13 18:53:32
|
Became a member:
Forum posts:
|
iaf, jag lämnar in spikar och du för statistik. det låter skitbra. det viktigaste är att sätta dit travspanarn 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-06-13 18:53:54  ett förslag kan ju vara att spika allt annat än en favorit räknas som en chansspik. spikar man t ex en andrahands favorit kan det räknas som en chansspik.
Answer to: "ett förslag kan ju vara att spika allt annat än en favorit rä"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Bra o enkel definering.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-13 19:01:30 Edited(1): 2011-06-13 19:05:27  Håller med, onödigt att vara så strikt när det gäller vad som räknas som chansspik rent %-mässigt. Nyckeln till stora pengar kan ju ofta vara att spika en 40%-are som "ingen" annan spikar. En spik på 30% i ett lopp där många garderar kan vara guld värd och kan definitivt räknas som en chansspik i mina ögon.
Answer to: "Håller med, onödigt att vara så strikt när det gä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Själva poängen med att ha omgångens spik OCH en chansspik är för att det kräver mer skicklighet att ha en bra vinst % på lågstreckade hästar och för att det ska vara lite roliga att följa. Det blir lätt så att folk bara tar stora favoriter som spikar eftersom de statistiskt har bäst vinstchans. Och forumet är ju knappast till för att hitta favoriterna, det kan ju vem som helst göra. Att hitta säkra outsiders däremot är en annan femma.
Men ange vilka spikar ni vill, men personligen tycker jag att det roliga ligger i att hitta chansspikar.
Edit: Nu har jag justerat "reglerna" så att dom är lagom fluffiga.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-13 19:08:00  Själva poängen med att ha omgångens spik OCH en chansspik är för att det kräver mer skicklighet att ha en bra vinst % på lågstreckade hästar och för att det ska vara lite roliga att följa. Det blir lätt så att folk bara tar stora favoriter som spikar eftersom de statistiskt har bäst vinstchans. Och forumet är ju knappast till för att hitta favoriterna, det kan ju vem som helst göra. Att hitta säkra outsiders däremot är en annan femma.
Men ange vilka spikar ni vill, men personligen tycker jag att det roliga ligger i att hitta chansspikar.
Answer to: "Själva poängen med att ha omgångens spik OCH en chansspik &"
|
Became a member:
Forum posts:
|
håller med, vi märker ju vilka som kommer med bra "svårare" spikar och efter ett tag så kan vi ju se vem som är skickligast på hitta dem.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-06-13 19:19:32  Själva poängen med att ha omgångens spik OCH en chansspik är för att det kräver mer skicklighet att ha en bra vinst % på lågstreckade hästar och för att det ska vara lite roliga att följa. Det blir lätt så att folk bara tar stora favoriter som spikar eftersom de statistiskt har bäst vinstchans. Och forumet är ju knappast till för att hitta favoriterna, det kan ju vem som helst göra. Att hitta säkra outsiders däremot är en annan femma.
Edit: Nu har jag justerat "reglerna" så att dom är lagom fluffiga.
Answer to: "Själva poängen med att ha omgångens spik OCH en chansspik &"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Jo jag fattar. Snöade in på ämnet lite bara 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-13 19:30:46 Edited(1): 2011-06-13 19:32:17  Men du. Det är ju som med ett riktigt system. Då vet du ju inte heller vad den landar på. Dessutom hör det lite till skickligheten att ha koll på vad en kuse landar på ungefär. Men som jag skrev var 30 % min riktlinje, och så länge det är öppet och tydligt vad folk lämnar in så är det ju skitsamma om den är streckad på 30 eller 35. Det visar ju sig ändå i statistiken eller hur?
Snacka om att tjafsa om ingenting. Lämna in chansspikar som är streckade på 90 % om du så vill. Sen kommer alla tycka att du är som professorn, men det är ju upp til var och en att skämma ut sig. 
Answer to: "Men du. Det är ju som med ett riktigt system. Då vet du ju inte "
|
Became a member:
Forum posts:
|
handlar inte om det, det är ingen grejen, jag vet precis vad mina spikar är inlämnade på eftersom jag alltid lämnar in efter 14.00
pratar om de som lämnar in under torsdag och fredagarna, trodde du skulle fatta det, men uppenbarligen inte.
kan ta som exempel, jag sa under elitloppshelgen att Chimall tt är stenklar på torsdagen, den va 3d favorit då 22-25%, sedan seglade den upp som klar favorit.
men klart du ska överdriva allting jag säger å börja babbla om 90% hit å dit
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-13 19:42:23  handlar inte om det, det är ingen grejen, jag vet precis vad mina spikar är inlämnade på eftersom jag alltid lämnar in efter 14.00
pratar om de som lämnar in under torsdag och fredagarna, trodde du skulle fatta det, men uppenbarligen inte.
kan ta som exempel, jag sa under elitloppshelgen att Chimall tt är stenklar på torsdagen, den va 3d favorit då 22-25%, sedan seglade den upp som klar favorit.
men klart du ska överdriva allting jag säger å börja babbla om 90% hit å dit
Answer to: "handlar inte om det, det är ingen grejen, jag vet precis vad mina spik"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Lämnar man sitt bidrag på torsdagen och tror att en häst som Chimallen blir tredjehandare så får man nog skylla sig själv. Men starta en egen tråd med de "perfekta reglerna" då herr besvärlig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-13 19:46:41 Edited(2): 2011-06-13 19:49:16  Lämnar man sitt bidrag på torsdagen och tror att en häst som Chimallen blir tredjehandare så får man nog skylla sig själv. Men starta en egen tråd med de "perfekta reglerna" då herr besvärlig.
Answer to: "Lämnar man sitt bidrag på torsdagen och tror att en häst so"
|
Became a member:
Forum posts:
|
tydligen har du svårt att förstå frågan här, frågade om man har bränt sitt bidrag om den går upp i %?
är inte meningen att du ska hänga upp dig på ett exempel heller för den delen.
aldrig klagat på dina regler, får ursäkta att man ställer en fråga vad för regler som gäller.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-13 19:52:34  tydligen har du svårt att förstå frågan här, frågade om man har bränt sitt bidrag om den går upp i %?
är inte meningen att du ska hänga upp dig på ett exempel heller för den delen.
aldrig klagat på dina regler, får ursäkta att man ställer en fråga vad för regler som gäller.
Answer to: "tydligen har du svårt att förstå frågan här, fr"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jaha. Då är det min tur att be om ursäkt då. Som svar på frågan så bränner man inte sitt bidrag. Det är bara statistiken som påverkas.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-15 12:27:58 Edited(1): 2011-06-17 21:56:07
|
Became a member:
Forum posts:
|
V75 Boden
Omgångens spik: V74-1, nr 5 Important Face
Omgångens chansspik: V75-3, nr 9 Beanie MM
[edit: efter lite funderande så bytte jag omgångens spik]
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-16 22:07:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag blir borta i helgen så jag lägger upp mina två spikar nu.
Yellow Eden och myllarfaks
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
4
5