[ 1
]
|
|
Posted: 2011-05-09 22:53:59 Edited(7): 2011-05-10 02:31:26
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag har köpt och säkert fler med mig hästar som kvalat med i nån final, men när man får hästen inser man ganska omgående att gamla ägarn gått och tagit bort anmälningen
Oftast så är det ju därför man köper hästen och ger mer än man normalt skulle ge samma häst utan finalbiljett.
Ska fler bli offer för denna typ av behandling...
Och ibland bjuder man på en häst (som inte är anmäld till lopp) men sista dan så är den plötsligt uttagen och oftast med usel matchning.
Dags för en förändring!!!
Jag tycker att man som köpare ska ha möjligheten att se anmälningarna som hästen har på sig under tiden den är till salu, så man vet vilka lopp som den kommer att springa i eller EJ
nån som håller med om att det skulle hjälpa mycket vid en eventuell hästköp
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2011-05-10 01:02:44  jag har köpt en häst och säkert många med mig också som kvalat med i nån final, men så har gamla ägarn gått och tagit bort anmälningen
oftas så är det ju pga det man köper hästen och kanske ger också mer än man normalt skulle ge samma häst utan finalplatsen...
vill inte att nån mer ska bli offer för den behandlingen...
Och ibland också ser man en häst som är ute närmare 3 dagar kvar och så går man o bjuder, sen ser man att sista dagen är den plötsligt anmäld till något lopp , som man själv inte hadde anmält den till, eller ens köp med dom nya villkoren..
då tänkte jag att när hästarna är ute på börsen så ska man som "potentiell" köpare kunna se anmälningarna som hästen har, så man vet vad man bjuder på och vilka lopp som den "kanske kommer att springa i eller EJ för den delen..
nån som håller med om att det skulle hjälpa mycket vid eventuell hästköp
Answer to: "jag har köpt en häst och säkert många med mig ocks&ari"
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
du har helt rätt och mycket dåligt av förra ägaren att göra så och jag tycker vederbörande ska hängas ut på forumet för dåligt uppförande.
kommer ihåg en liknande historia för några etapper sen då en av toppspelarna köpte en häst med bra poäng för starta i ett större lopp och det var väl hans tanke med köpet och köpets pris att få starta där, då gick gamla ägaren i sista sekunden och kommer ej ihåg om det var betäckte henne för det var ett föl eller om det var en hingst o kastrerade honom, jag kommer iaf toppspelaren var upprörd och namngav svinet som gjorde detta förmodligen för att jävlas....ursäkta om jag har fel, men har får mig det var Carl som var boven i dramat....eller om det var han Victory Stables som hämnd för han blev avstängd, kommer ej exakt ihåg vem av dessa men ngn av dom var det....skitdåligt gjort iaf och skriv direkt till Eriksson eller Spanarn vid dessa tillfällen och rapportera även köpet. 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2011-05-10 09:55:30  jag har köpt och säkert fler med mig hästar som kvalat med i nån final, men när man får hästen inser man ganska omgående att gamla ägarn gått och tagit bort anmälningen
Oftast så är det ju därför man köper hästen och ger mer än man normalt skulle ge samma häst utan finalbiljett.
Ska fler bli offer för denna typ av behandling...
Och ibland bjuder man på en häst (som inte är anmäld till lopp) men sista dan så är den plötsligt uttagen och oftast med usel matchning.
Dags för en förändring!!!
Jag tycker att man som köpare ska ha möjligheten att se anmälningarna som hästen har på sig under tiden den är till salu, så man vet vilka lopp som den kommer att springa i eller EJ
nån som håller med om att det skulle hjälpa mycket vid en eventuell hästköp
Answer to: "jag har köpt och säkert fler med mig hästar som kvalat med"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Vi har nog haft det uppe flera ggr tidigare och är sjukt lågt av förra ägaren att göra så. Vad du kan göra är att anmäla affären så att den går tillbaka med ett mejl till Eriksson där du förklarar vad som hänt. Vi är några stycken som kan häva affärer och får vi in en anmälan och anledning till det hela så kan köpet hävas om det är minst 3 stycken som är överens. Annars så har jag sagt tidigare att det borde gå att anmäla tillbaka om anmälan tagits bort även om det handlar om final. Är hästen inkvalad så går den anmäla, punkt slut.
|
|
Reply
|
|
larockma
|
Posted: 2011-05-10 12:16:50 Edited(1): 2011-05-10 12:17:26
|
Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
|
Vet ej om det är möjligt, men, om en häst läggs ut till försäljning. Vore det inte möjligt att "låsa" den från att anmäla eller avanmäla? Som om den typ blivit skadad...3dgr? (3dgr är ju försäljningstiden = 72 timmar exakt)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-10 13:06:01 Edited(1): 2011-05-10 13:10:25
|
Became a member:
Forum posts:
|
Javisst, enkel ändring - man ska kunna anmäla hästar till alla lopp tills uttagningstiden har passerat, and thats it!
Och att man kan se anmälningara hästen har under tiden den är ute till försäljning..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-10 17:12:21  du har helt rätt och mycket dåligt av förra ägaren att göra så och jag tycker vederbörande ska hängas ut på forumet för dåligt uppförande.
kommer ihåg en liknande historia för några etapper sen då en av toppspelarna köpte en häst med bra poäng för starta i ett större lopp och det var väl hans tanke med köpet och köpets pris att få starta där, då gick gamla ägaren i sista sekunden och kommer ej ihåg om det var betäckte henne för det var ett föl eller om det var en hingst o kastrerade honom, jag kommer iaf toppspelaren var upprörd och namngav svinet som gjorde detta förmodligen för att jävlas....ursäkta om jag har fel, men har får mig det var Carl som var boven i dramat....eller om det var han Victory Stables som hämnd för han blev avstängd, kommer ej exakt ihåg vem av dessa men ngn av dom var det....skitdåligt gjort iaf och skriv direkt till Eriksson eller Spanarn vid dessa tillfällen och rapportera även köpet. 
Answer to: "du har helt rätt och mycket dåligt av förra ägaren att"
|
Became a member:
Forum posts:
|
|
|
Reply
|
|
Post removed
|