[ 1
]
|
|
Posted: 2011-02-10 12:31:14
|
Became a member:
Forum posts:
|
de vore bra att man kunde få stryka sin häst om man vill om man t.ex får en skit dålig kusk eller anmäld till fel lopp....
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2011-02-10 12:50:40  de vore bra att man kunde få stryka sin häst om man vill om man t.ex får en skit dålig kusk eller anmäld till fel lopp....
Answer to: "de vore bra att man kunde få stryka sin häst om man vill om man "
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
så var det när spelet var nytt , men det var inte alls bra .
Då var det många som anmällda till många lopp och strök när de inte var nöjda , resultat av det var att det blev färre hästar i loppen och att de blev svårare att komma med i lopp , det var bra att eriksson ändrade det.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-10 13:23:03  så var det när spelet var nytt , men det var inte alls bra .
Då var det många som anmällda till många lopp och strök när de inte var nöjda , resultat av det var att det blev färre hästar i loppen och att de blev svårare att komma med i lopp , det var bra att eriksson ändrade det.
Answer to: "så var det när spelet var nytt , men det var inte alls bra .
D&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jo men de kanske blir annorlunda nu när de är mer spelare på zonen och mer bra hästar
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2011-02-10 13:37:33  jo men de kanske blir annorlunda nu när de är mer spelare på zonen och mer bra hästar
Answer to: "jo men de kanske blir annorlunda nu när de är mer spelare på"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Fast problemet kvarstår ju. Alla kommer att välja de 5 bästa kuskarna och anmäla till massvis med lopp. Sen så stryker man i alla lopp där du får en dålig kusk och det kommer bli 5-8 hästar i varenda lopp till slut. Usel ide som aldrig kommer genomföras skulle jag tro.
Skulle enbart funka i kombination med ngt annat som tex att hästen automatiskt följdstryks i samtliga lopp den är uttagen till om man stryker OCH får ett anmälningsförbud på 5 dagar. Detta skulle ju innebära att det inte skulle gå anmäla hästen till en massa lopp flera dagar i rad bara för att stryka den i de lopp som inte passar och starta där det ser bra ut. Om det var genomförbart skulle jag kanske gilla ideen.
|
|
Reply
|
|
Limpicus
|
Posted: 2011-02-10 16:19:38  Fast problemet kvarstår ju. Alla kommer att välja de 5 bästa kuskarna och anmäla till massvis med lopp. Sen så stryker man i alla lopp där du får en dålig kusk och det kommer bli 5-8 hästar i varenda lopp till slut. Usel ide som aldrig kommer genomföras skulle jag tro.
Skulle enbart funka i kombination med ngt annat som tex att hästen automatiskt följdstryks i samtliga lopp den är uttagen till om man stryker OCH får ett anmälningsförbud på 5 dagar. Detta skulle ju innebära att det inte skulle gå anmäla hästen till en massa lopp flera dagar i rad bara för att stryka den i de lopp som inte passar och starta där det ser bra ut. Om det var genomförbart skulle jag kanske gilla ideen.
Answer to: "Fast problemet kvarstår ju. Alla kommer att välja de 5 bäst"
|
Became a member: 2007-12-25
Forum posts: 954
|
tycker det vore en ganska bra ide..
Strykning av häst = anmälningsstopp i 5 dagar och att formen rasar som att den inte startat på 15 dagar..
så att den blir tvungen att gå kvallopp igen.. då krävs det lite tanke om man verkligen vill stryka eller inte..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-11 10:27:39  tycker det vore en ganska bra ide..
Strykning av häst = anmälningsstopp i 5 dagar och att formen rasar som att den inte startat på 15 dagar..
så att den blir tvungen att gå kvallopp igen.. då krävs det lite tanke om man verkligen vill stryka eller inte..
Answer to: "tycker det vore en ganska bra ide..
Strykning av häst = anmäl"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jo de är ju sant men om de var så att om man stryker så får man en anmälnings förbud på typ fem dagar eller nått sånt men de skulle iallafall vara bra om man anmälde fel själv så köpte jag nyss en 4 årig med 98p. skulle enmälä till provlopp men de blev b lopp istället...med såna tillfällen om man anmäler fel så vore de mkt bra med en strykning
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2011-02-11 10:55:33  jo de är ju sant men om de var så att om man stryker så får man en anmälnings förbud på typ fem dagar eller nått sånt men de skulle iallafall vara bra om man anmälde fel själv så köpte jag nyss en 4 årig med 98p. skulle enmälä till provlopp men de blev b lopp istället...med såna tillfällen om man anmäler fel så vore de mkt bra med en strykning
Answer to: "jo de är ju sant men om de var så att om man stryker så f&"
|
|
Det är såklart jättetrist att du missade i anmälan men nån sorts begränsning/straff måste det ju ändå finnas annars komemr det ju att missbrukas något oerhört.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2011-02-11 10:56:42
|
|
Jag ser för övrigt gärna att B-loppen försvinner och att det läggs till fler "vanliga" grupp 2-3 lopp istället så att ingen behöver slita ut sin häst för 2000 i förstapris.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-11 18:34:20  Jag ser för övrigt gärna att B-loppen försvinner och att det läggs till fler "vanliga" grupp 2-3 lopp istället så att ingen behöver slita ut sin häst för 2000 i förstapris.
Answer to: "Jag ser för övrigt gärna att B-loppen försvinner och at"
|
Became a member:
Forum posts:
|
de e ju sant jag tycker också att b loppen är helt onödiga du kommer ju ändå inte med i lopp med 2p..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-11 21:22:59
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jo. Så är det väl. Det är mest nybörjare utan kunskap om spelet som anmäler till B-lopp. Bättre att signalera till de nya i spelet att det lönar sig att anmäla till mer riktiga lopp. Årgångsloppen med 20000-30000 i förstapris är sällan fullbesatta.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2011-02-12 10:43:27  Jo. Så är det väl. Det är mest nybörjare utan kunskap om spelet som anmäler till B-lopp. Bättre att signalera till de nya i spelet att det lönar sig att anmäla till mer riktiga lopp. Årgångsloppen med 20000-30000 i förstapris är sällan fullbesatta.
Answer to: "Jo. Så är det väl. Det är mest nybörjare utan kun"
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
På tal om nybörjare....ser ibland även i riktiga Provloppen finns dom som tror de tjänar ngt extra på att vinna dom....nu syns ju inte ens vinsten vid antal starter o segrar längre för det togs ju bort då det snyggade till seger raden.....men det har tydligen inte framkommit till alla, och vissa tror väl att det är vinstpengar dessutom.....det körs t.o.m barfota ibland för att komma först i detta extremt prestigefyllda lopp.
Vissa stall anmäler 3 st startande med så höga startpoäng som 5p upp till aktningsvärda 25p
för vad kan man fråga sig??? .  ........................ 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|