Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V64 -> Tidnings o nät-tips V64 Solval...

Diskutera omgångens V64. Startlistorna uppdateras vanligtvis någon gång under morgonen.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2011-01-17 19:57:28

Became a member: 
Forum posts:
STALL TRAVTIPS
Det är dubbel jackpott på Solvalla, sedan det blev alldeles för enkelt förra onsdagen, och utdelningen föll bort på både 5 och 4 rätt. Kan vara läge då att spela enbart för 6 rätt, där hela jackpotten ligger. Ca 14 miljoner beräknas man spela om i den potten.
Avdelning 1
2140 Auto

Årest häst och elitloppsvinnaren 2010, 5 Iceland, kommer här ut i en hyperintressant start, då Prix D´Amerique satsningen frös inne. Hästen har blandat och gett i sina prestationer på slutet, men ska normalt sett bara vinna ett sådant här lopp. Galopperade från start i senaste starten när Solvalla arrangerade V75 på annandagen, men svarade sedan för en svettig upphämtning. Jag brukar normalt inte dra för stora växlar på bra prestationer efter galopp, men här hade han nog slagit vinnaren Jaded om han inte startat med gunga. Jag ser ingen anledning till att gardera storfavoriten, och börjar kupongen med en spik, utan att bli alltför nervös.
Bland motståndarna ser vi vinterhästen 3 Acclaim, som inte haft en lika lyckad säsong den här vintern som tidigare, får visa kraftig bättring om han ska kunna slå en frisk Iceland. 6 Dust All Over är också en kapabel häst, men får svårt att rå på favoriten med spår utanför. 1 Colombian Necktie har nog sett sina bästa dar och verkar göra sina bästa lopp på ”himmabanan”.

Avdelning 2
2640 Auto

3 Jaguar Broline gjorde ett bra lopp på V64 innan jul, då han fick dra upp spurten själv i tredjespår från tillägg. Kunde inte utmana vinnande Balticas Yahoo som startade 20 meter före, men det är en bra häst som fortfarande är obesegrad. Har lottats till ett fint läge, och blir nog favoritspelad. Ska ses med bra chans. Stig H. har fått en bra start på året, och selar här ut 4 Nero Capar som kommer från seger på Solvalla. Serverades då ett perfekt smyglopp i tredje invändigt av Erik Adielsson, och luckan kom som på beställning innan sista kurvan. Avgjorde på ett fint sätt och visade form. Fick dock loppet helt kört i halsen. 10 Mcclain tog sin första seger senast i vintriga förhållanden på Mantorp. Även här rörde det sig om ett vilsamt lopp i tredje invändigt, där storfavoriten Golden Boy drog på i ett högt tempo i ledningen. De i andra spår tröttnade, och luckan kom i sista sväng. Det var långt fram till ledaren, men Calle Lindblom fick fin fart på hästen som avslutade riktigt fort och hann ikapp favoriten strax innan mål. En mycket bra insats, och visade att det finns fina speedresurser. 1 Quando Streamline tröttnade efter ett lopp i dödens senast, och ska räknas tidigt från ett fint läge. Även dalahästen 6 Enzo Wibb måste nämnas med respekt, även om Leif Witasp inte vinner så ofta på Valla. Här känns det som det finns ett flertal skrällbud, så det kan löna sig att måla på.

Avdelning 3
2140 Auto

6 Windfall Hoss har visat prov på fin startsnabbhet och får ses med goda chanser att spetsa även här, och är då hästen att slå. Har radat upp segrarna, och motståndet ser inte så mycket värre ut nu. Bra chans för Ulf Ohlsson och Timo Nurmos. 2 Mellby Trader vann näst senast ett lopp på Bjerke utan att imponera. Blev tidigt släppt till ledningen och Olle Goop fick bestämma tempot som storfavorit. Känns som den får svårt att utmana min idé här.

Avdelning 4
2140 Volt

4 Dodge Caliber är ett oskrivet kort som inte startat på väldigt länge. Här får man nog invänta värmningar innan man vet exakt hur man ska behandla hästen. Kapacitet för att duga finns i alla fall. 14 Colin McKenzie var ute mot hårda hästar senast, och gick en fin sista långsida. Stumnade dock totalt och var bland de sista i mål. Från ett svårt läge här, med bakspår på tillägg, känns det inte som någon het vinstchans, trots att motståndet känns enklare den här gången. Har tjänat mest pengar i fältet. 3 Ingvar Viking var med i samma lopp som Windfall Hoss senast, och stretade emot riktigt bra. Fick ett tungt lopp i dödens och höll förvånansvärt bra som tvåa. Bör kunna vara långt framme här också om han är lika bra igen, och han får agera tipsetta på kupong. Loppet känns dock väldigt svårlöst, och jag täcker loppet, och hoppas på en storskräll.

Avdelning 5
2140 Auto

1 Mils You Love avslutade fint senast från ett svårt utgångsläge, och visade fin form. Går nu ner i klass, och läget är betydligt bättre, även om spår ett kan bli en fälla till slut, då man riskerar att bli fast på innerspåret. Räknas mycket tidigt. 5 M.T.Devil är min spetsidé, men det krävs nog att han får fuska bort ett varv i täten för att hålla ända in i mål. Kan duga. 2 Midnight Hall gjorde senast comeback i samma lopp som M.T.Devil, efter att ha varit borta länge. Behövde loppet, och är säkert betydligt längre fram formmässigt denna gång, men frågan är om han inte behöver fler lopp innan han är segermogen? 12 Castor Race vann direkt som vallack senast, och hela Dalarna håller tummarna. Fick dock loppet helt kört i halsen. Lite skrällvarning vill jag utfärda för 9 Jasper Lane som höll farten riktigt bra senast mot hårda hästar. En lite bättre resa nu, kan blåsa bort många kuponger. Även Daniel Olssons uppsittning 7 Shackelton Carjan ska nämnas. Han har gått bra hela tiden på slutet, utan att få sätta nosen först.

Avdelning 6
2140 Auto

Björn Goop kan få en mycket trevlig kväll på valla, och är favorit i de tre sista avdelningarna, och kör en andrahandare i avd.3. Här får han chansen bakom Nurmos kapable 5 Höwings Oh Titan, som kan vara hans bästa chans för kvällen? Är väl ingen raket ut från start, men chansen är stor att övriga vinkar fram favoriten som tidigt kan sitta i spets och finåka till enkel seger. Stallkamraten 1 Gany Du Ling, kan kanske hålla ut övriga till att börja med, och släpper sedan välvilligt för att själv få en bra resa. 11 Kasper Scott var jämnspelad med K.K.Logistics på Färjestads V75 senast, men fick ett tufft lopp i dödens, och kunde inte gå i närkamp. Lika dåligt läge igen, men kapacitet att vinna finns om det löser sig på ett bättre sätt.

V64-Systemet.
Jag väljer att rama in kupongen med två starka spikar, och sedan chansar jag något i tredje avdelningen med min spetsidé. Det ger mig många garderingsalternativ i de övriga avdelningarna.

Avd.1: 5 ICELAND (3-6)
Avd.2: 1,3,6,4,10,5,11,2 (7-9)
Avd.3: 6 WINDFALL HOSS (3-1)
Avd.4: Alla 15 (3-9)
Avd.5: 1,9,5,2,7,10 (12-4)
Avd.6: 6 HÖWINGS OH TITAN (11-1)
720 rader

Lilla systemet.
Avd.1: 5 Iceland
Avd.2: 1,3,6
Avd.3: 6 Windfall Hoss
Avd.4: 3,9,15