[ 1
]
|
|
Posted: 2010-09-01 20:50:19 Edited(1): 2010-09-01 21:00:49
|
Became a member:
Forum posts:
|
Man får äga fler stall men max 3 stall istället på olika geografiska platser,istället för att ha 20 hästar i ett stall. där man kan ha möjlighet att flytta runt hästarna som man vill.
Man får sälja avel max 10 st/hingst / säsong men där man kan höja avelspriset efter kvalitet.Vädret ska ligga fast från "uttagning klar" bara skit att det ändras från uttagning till start och man får gå felskodd.Innan start vid värmning kan man ha lottning på xtra form där dom som vill vara med får pröjsa 10000/ häst.
Detta för att som i golfen få jämnare lopp,kul med någon skräll mellan varven.Hur detta ska regleras vet jag ej, men en kul tanke med chans till tydlig indexökning för någon sämre häst i loppen.Så att OM en häst gjort en kanonvärmning så ska det bli nåt resultat av det.
Detta kan motverka "meningslösheten" som de mindre stallen känner när det nästan jämnt är samma hästar som vinner de stora loppen.
Sen måste det till race för 2 åringar likadana som för 3 åringar.Detta är det roligaste i spelet att föda upp och tävla med 3 åringarna,varför inte göra det dubbelt så intressant.
Roligt är det men roligare kan det bli!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-05 10:24:39  Man får äga fler stall men max 3 stall istället på olika geografiska platser,istället för att ha 20 hästar i ett stall. där man kan ha möjlighet att flytta runt hästarna som man vill.
Man får sälja avel max 10 st/hingst / säsong men där man kan höja avelspriset efter kvalitet.Vädret ska ligga fast från "uttagning klar" bara skit att det ändras från uttagning till start och man får gå felskodd.Innan start vid värmning kan man ha lottning på xtra form där dom som vill vara med får pröjsa 10000/ häst.
Detta för att som i golfen få jämnare lopp,kul med någon skräll mellan varven.Hur detta ska regleras vet jag ej, men en kul tanke med chans till tydlig indexökning för någon sämre häst i loppen.Så att OM en häst gjort en kanonvärmning så ska det bli nåt resultat av det.
Detta kan motverka "meningslösheten" som de mindre stallen känner när det nästan jämnt är samma hästar som vinner de stora loppen.
Sen måste det till race för 2 åringar likadana som för 3 åringar.Detta är det roligaste i spelet att föda upp och tävla med 3 åringarna,varför inte göra det dubbelt så intressant.
Roligt är det men roligare kan det bli!
Answer to: "Man får äga fler stall men max 3 stall istället på ol"
|
Became a member:
Forum posts:
|
några frågor.
vad fan skulle man få ha 3 stall för? helt värdelöst katastrofalt dåligt uselt förslag .
Sedan vädret styr väl ingen över enligt eriksson är väl det styrt eller programmerat att vara likadant som vädret irl är på den platsen och jag tror varken hultman,walmann,nurmos allt va dom heter har någon aning om vad vädret ska bli när dom får se startlistorna 6-7 dagar innan  så det tycker jag inte, sedan två åringar känns kommentar överflödig på.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-05 15:01:03  några frågor.
vad fan skulle man få ha 3 stall för? helt värdelöst katastrofalt dåligt uselt förslag .
Sedan vädret styr väl ingen över enligt eriksson är väl det styrt eller programmerat att vara likadant som vädret irl är på den platsen och jag tror varken hultman,walmann,nurmos allt va dom heter har någon aning om vad vädret ska bli när dom får se startlistorna 6-7 dagar innan  så det tycker jag inte, sedan två åringar känns kommentar överflödig på.
Answer to: "några frågor.
vad fan skulle man få ha 3 stall fö"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Dum idé med 2 åringarna eftersom dom bara är 2 år i en vecka 
Där var det tyvärr inte en enda bra idé!
|
|
Reply
|
|
Limpicus
|
Posted: 2010-09-07 03:39:54
|
Became a member: 2007-12-25
Forum posts: 954
|
Tror inte att han menade att man ska ha tre olika stall utan att man kan ha stallplatser på 3 olika ställen i världen.. vilket dock inte har någon betydelse här då reser inte verkar ha så stor betydelse.. och alla stall har "råd" att åka överallt och tävla..
Lottning på extra form begriper jag inte.. men det skulle vara roligare tycker jag med en slumpmässig värmning.. inte som idag att den går efter formen.. då formen på hästen inte verkar ha någon betydelse men formen på kusken har jättebetydelse..?
Men det finns många saker som bör prioriteras högre än detta.. 
|
|
Reply
|
|
emil2010
|
Posted: 2010-09-27 21:14:11
|
Became a member: 2010-08-07
Forum posts: 15
|
KANSKE EN BRA IDE ÄR OM MAN GJORDE SÅ ATT MAN SKITEN I KUSKENS FORM O MAN TÄNKER BARA PÅ HÄSTEN ATT MAN BARA VÄLJER TYP ERIK ADIELSSON VET NI VAD JAG MENAR
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-28 09:20:24  KANSKE EN BRA IDE ÄR OM MAN GJORDE SÅ ATT MAN SKITEN I KUSKENS FORM O MAN TÄNKER BARA PÅ HÄSTEN ATT MAN BARA VÄLJER TYP ERIK ADIELSSON VET NI VAD JAG MENAR
Answer to: "KANSKE EN BRA IDE ÄR OM MAN GJORDE SÅ ATT MAN SKITEN I KUSKENS F"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nej
|
|
Reply
|
|
[ 1