[ 1
]
2
|
|
Posted: 2010-05-25 13:42:54
|
Became a member:
Forum posts:
|
Elitloppet 2010
Startlista, Elitloppsförsök 1
1.609 meter autostart
Häst - Tränare - Kusk - Nation (ägare)
1. Nu Pagadi - Stig H Johansson - Erik Adielsson - Tyskland
2. Copper Beech - Conrad Lugauer - Conrad Lugauer - Tyskland
3. Quarcio du Chene - Olle Goop - Björn Goop - Sverige
4. Lavec Kronos - Lutfi Kolgjini - Lutfi Kolgjini - Sverige
5. Ilaria Jet - Fabrice Souloy - Jean-Michel Bazire - Italien
6. Nimrod Borealis - Matthieu Abrivard - Matthieu Abrivard - Frankrike
7. Lucky Jim - Julie Miller - Andy Miller - USA
8. Triton Sund - Stefan Hultman - Örjan Kihlström - Sverige
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-25 14:51:36
|
Became a member:
Forum posts:
|
Copper beech snabbast..släpper till en vansinnig ludde..Tror tyvärr att Nu pagadi hoppar..
Till final..3,4,7,8..annars Om Nu pagadi ej galopperar byter ja han mot Triton Sund.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-25 19:59:00
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tysken till spets släpper till Alabanen Erik får lucka och lyckas ta sig vidare precis osm Lucky Jim vidare från Heatet.
4. Lavec Kronos
7.Lucky Jim
1.Nu Pagadi
2. Copper Beech
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-25 20:00:48
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kan QDC hålla sig i trav och laddas så kan han öppna riktigt fort. Tveksamt om någon tar en längd utifrån då. Fast mest troligt är väl att Goop kör lite på säkerhet och då släpps väl Kolgjini till spets. Lucky Jim lär inte köras passivt men det går ju inte att bedömma dessa jänkares chanser innan försöken. Spår 1 är nog sämsta tänkbara för Nu Pagadi. Håll dig nu i trav och bli inte fast på innerspår...
Jag tror resultatet blir följande:
1. Lucky Jim
2. Nu Pagadi (vinner finalen efter att ha fått spår 3 eller 4)
3. Lavec Kronos
4. Copper Beech
5. Triton Sund
6. Nimrod Borealis
7. Iliara Jet
8. Quarcio Du Chene diskvalificerad efter skengalopp i starten
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2010-05-25 22:33:34
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
|
När Goop sänder sista 500 så har de andra inte en chans. Nu Pagadi kommer ut och tar andra platsen. Lucky Jim kan bli trea efter en tung resa, om den är så bra som de säger. Nimrod är klart bättre än senast och kommer in som fyra.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-05-26 16:09:58
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Kolla klippet på Lucky Jim
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-26 16:53:44
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ser bra ut på Lucky Jim !!! Tror han har god chans på vinst !! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-05-26 17:14:51
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Börjar fundera.. Copper släpper till Ludde i hopp om trevlig resa, men Ludde har ju kört mot Lucky Jim tidigare o har respekt för den så han i sin tur kanske släpper när han kommer ångande? Innebär att Nu Pagadi sitter sist invändigt om han inte galopperar så bort med den?
Copper gillar väl jämt hårt tempo o det lär han ju få men 3dje inner? QDC känns som överhängande galopp men kan få typ andra ytter annars? Triton måste väl framåt o får dödens? Nimrod o Ilaria smyger 3 o 4ytter o eventuellt kan väl sistnämda ta en plats..
Äh det är menlöst att spekulera.. Tror jag chansar bort Nu Pagadi o Nimrod..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-26 18:15:03
|
Became a member:
Forum posts:
|
Lucky Jims jobb säger ingenting...
jag hoppas han är lika jävla värdelös som jag tror..
Att spela på Lucky Jim är ju verkligen att chansa.. finns ju inget att gå på.. har ju bara mött skit och var usel sist.
1.09.5 .. pöhh.. 11.5 .. här och då var han helt tom.
Vi får väl se hur han klarar svängarna .. dessutom så verkar han inte vara i närheten så startsnabb som kommer krävas..
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-26 20:02:49  Lucky Jims jobb säger ingenting...
jag hoppas han är lika jävla värdelös som jag tror..
Att spela på Lucky Jim är ju verkligen att chansa.. finns ju inget att gå på.. har ju bara mött skit och var usel sist.
1.09.5 .. pöhh.. 11.5 .. här och då var han helt tom.
Vi får väl se hur han klarar svängarna .. dessutom så verkar han inte vara i närheten så startsnabb som kommer krävas..
Answer to: "Lucky Jims jobb säger ingenting...
jag hoppas han är lika j&au"
|
|
Det där jobbet såg väldigt bra ut i mina ögon o hästen såg harmonisk o reglerbar ut !! Blir bra tror ja !! Spelar har jag bara gjort i 2 elitloppsförsök o en final under alla år !! Båda försöken satte jag vinnaren o i finalen var hästen jag spelade slagen med ett huvud (ej samma år heller) !! Kollar på sporten o de fina hästarna i elitloppet ! Streck spelet därimot har jag spelat varenda år !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-27 10:16:54
|
|
Gillade också vad jag såg på onsdagen med Andy Millers övningslopp !!! Snyggt o vårdat kört !! Tror inte han gör bort sig heller när han ska köra på Söndag !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-27 11:25:33
|
Became a member:
Forum posts:
|
Men vad såg ni? Var ju bara en intervju. klippte ju in ett par sekunder från jobbet. Haussandet av denna häst vet ju inga gränser verkar det som. Förra året talades det om Buck I S:t Pat´s demonjobb inför starten också. Jag tror chansen är god att Nu Pagadi sitter direkt i andraspår. Copper Bech är snabb och QDC kommer inte ens ansluta till bilen så det finns nog lucka direkt.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-27 12:11:11
|
|
Dom bilder dom visade räcker för mig !! 
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2010-05-27 12:22:07
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
|
Läste just i Guiden att Conrad inte tänker släppa till någon om han kommer till ledningen. Iofs så är det Markus W som säger det men om det stämmer så ligger Nu Pagadi riktigt risigt till.
Fast då blir det väl körning mellan Ludde och Conrad vilket innebär att luckan kommer ändå.
Var hamnar Lucky Jim?
Vem ska stå emot Quarcio?
Hur laddad är Nimrod?
Längtar..
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-05-27 12:35:24
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Bilderna på Lucky Jim´s jobb har inget att göra med att jag tror på honom, det man hann se kunde egentligen ha varit vilken V75-häst som helst.
Däremot vissa av insatserna i Staterna... Exempelvis när han utklassade Glen Kronos när denne var som bäst. Ni vet vi den där perioden då han vann två raka lopp överlägset på 11.8/2140 här hemma i Sverige. Enligt Ludde var han ju ännu bättre i USA, men fick ändå stryk med 5 längder längder av Lucky Jim.
Tror inte detta är någon bluff, hoppas de har honom i toppform bara. I finalen är han dock chanslös mot Torvald, som alla andra 
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2010-05-27 14:52:38
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
|
tydligen skall Conny L köra i ledningen med Copper Beach, hur fan ska man analysera loppet. det enda jag får ut är att det i så fall känns som Nu Pagadi är helt körd, lär ju fastna bakom Copper när den sjunker sista 150?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-27 17:01:48  Bilderna på Lucky Jim´s jobb har inget att göra med att jag tror på honom, det man hann se kunde egentligen ha varit vilken V75-häst som helst.
Däremot vissa av insatserna i Staterna... Exempelvis när han utklassade Glen Kronos när denne var som bäst. Ni vet vi den där perioden då han vann två raka lopp överlägset på 11.8/2140 här hemma i Sverige. Enligt Ludde var han ju ännu bättre i USA, men fick ändå stryk med 5 längder längder av Lucky Jim.
Tror inte detta är någon bluff, hoppas de har honom i toppform bara. I finalen är han dock chanslös mot Torvald, som alla andra 
Answer to: "Bilderna på Lucky Jim´s jobb har inget att göra med att ja"
|
|
Tja jag vet inte vad du ser hos hästar men det där var ingen vanlig V75 häst !!! Never in my life !! 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-05-27 17:07:45  Tja jag vet inte vad du ser hos hästar men det där var ingen vanlig V75 häst !!! Never in my life !! 
Answer to: "Tja jag vet inte vad du ser hos hästar men det där var ingen vanl"
|
|
Hade du inte vetat att det var Lucky Jim du såg hade du inte kunnat skilja honom från en sköntravande V75-häst, det är jag säker på. Finns så otroligt många hästar som travar fint.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-27 20:09:53  Hade du inte vetat att det var Lucky Jim du såg hade du inte kunnat skilja honom från en sköntravande V75-häst, det är jag säker på. Finns så otroligt många hästar som travar fint.
Answer to: "Hade du inte vetat att det var Lucky Jim du såg hade du inte kunnat s"
|
|
Nä nu trillar jag snart omkull !! Ser du inte skillnad på spänsten o klivet på en snabbloppare av den här klassen o en "vanlig" V75 häst ??? Äre bara "noobs" som min son skulle säga inne på tråden !! 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-05-27 23:42:22  Nä nu trillar jag snart omkull !! Ser du inte skillnad på spänsten o klivet på en snabbloppare av den här klassen o en "vanlig" V75 häst ??? Äre bara "noobs" som min son skulle säga inne på tråden !! 
Answer to: "Nä nu trillar jag snart omkull !! Ser du inte skillnad på sp&aum"
|
|
Kalla mig vad du vill, jag tror inte att dina höga tankar om dig själv har någon särskild verklighetsförankring i detta fall.
Nästan varje lördag ser man kanonvärmningar av hästar som sedan misslyckas ordentligt i själva loppet. Hästar som "joggar" i alla möjliga låga tempon, men som sedan inte har det där lilla extra som krävs för att vara en vinnare.
Tror du inte att alla deltagare i årets Elitlopp kan springa 13.5/1600 och avsluta 08.5/500 i fin stil? Säger absolut ingenting! Om du tror att du har en sån talang att du kan se att han är en Elitloppsvinnare genom att se hästen springa i sammanlagt 30 sekunder i ett webb-tv klipp bör du nog fundera på att se lite mer realistiskt på din egen förmåga.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|