[ 1
]
2
|
|
Posted: 2010-05-25 13:39:30
|
Became a member:
Forum posts:
|
Elitloppet 2010
Startlista, Elitloppsförsök 2
1.609 meter autostart
Häst - Tränare - Kusk - Nation (ägare)
1. Torvald Palema - Åke Svanstedt - Åke Svanstedt - Sverige
2. Enough Talk - Peter Kleinhans - Luc Ouellette - USA
3. Oyonnax - Vincent Brazon - Sebastien Ernault - Frankrike
4. Beanie M.M. - Morten Waage - Torbjörn Jansson - Sverige
5. Define The World - John Bax - Paul MacDonell - Kanada
6. Lisa America - Jerry Riordan - Jorma Kontio - Italien
7. Brioni - Joakim Lövgren - Joakim Lövgren - Tyskland
8. Iceland - Stefan Melander - Örjan Kihlström - Sverige
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-25 14:49:09
|
Became a member:
Forum posts:
|
Torvald spetsar,släpper till beany mm... nån av dom vinner.Tar med sig brioni och lisa america till final..
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-25 15:28:51  Torvald spetsar,släpper till beany mm... nån av dom vinner.Tar med sig brioni och lisa america till final..
Answer to: "Torvald spetsar,släpper till beany mm... nån av dom vinner.Tar m"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Håller med i dina analyser men jag tror att Iceland grejar en plats !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-25 17:35:17  Håller med i dina analyser men jag tror att Iceland grejar en plats !! 
Answer to: "Håller med i dina analyser men jag tror att Iceland grejar en plats !"
|
Became a member:
Forum posts:
|
i hans analys ingick inte Iceland, så hur ska han gå till final?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-25 20:00:49
|
Became a member:
Forum posts:
|
Torvald spetsar men släpper till Beanie, Brioni och Enough Talk lyckas också ta sig vidare
Beanie M.M.
Torvald
Brioni
Enough Talk
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-05-25 20:04:18
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Alla verkar överens om Åke spetsar o släpper till Beanie.. Det är resten som är knepigt 
Tror mer o mer på Lisa America! Ni som lirar oddslir på olika ställen vad får jag om jag slänger in en slant på henne nu? Hur ofta vinner ston Elitloppet?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-25 20:07:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
En massa ekipage som är otroligt svåranalyserade för mig. Kan Enough Talk hålla ut övriga i starten? Hur fungerar Oyonnax på distansen? Var hamnar Define The World och Lisa America? Svårt att sätta in dessa i sammanhanget med det är ju det som gör det så intressant. Hur som helst får Torvald drömresan i rygg på ledaren och spurtar enkelt till heatseger. Mitt tips är att Torvald och Beanie MM slutar 1:a och 2:a men bakom dessa har jag absolut ingen aning...
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2010-05-25 20:15:00
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
|
är väll inte säkert att torvald kommer få lucka om han sitter invändigt eller?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-05-25 20:16:32  är väll inte säkert att torvald kommer få lucka om han sitter invändigt eller?
Answer to: "är väll inte säkert att torvald kommer få lucka om han"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Nä men han behöver inte vinna.. Kan finåka till 2a
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2010-05-25 20:25:57 Edited(1): 2010-05-25 20:26:37
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
|
absolut, blev bara förvånad över att Skybird verkade så övertygad att det skulle bli en lucka från rygg ledaren i försöket. tror mer på torvald i en kommande final än i försöket faktiskt. men visst kan det bli lucka men det är ju oftare det inte blir det än att det blir det
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-25 21:01:50
|
Became a member:
Forum posts:
|
Klart han kan fastna men luckan från rygg ledaren kommer ju allt som oftast. Speciellt när ett gäng amerikaner och fransoser är med.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-05-25 22:10:36  Klart han kan fastna men luckan från rygg ledaren kommer ju allt som oftast. Speciellt när ett gäng amerikaner och fransoser är med.
Answer to: "Klart han kan fastna men luckan från rygg ledaren kommer ju allt som "
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Och speciellt när det förmodligen är Beanie som sitter i spets. Han trivs ju bäst med att tåga på i ett högt jämnt tempo så det skulle förvåna mig om luckan inte kommer.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-26 07:33:23  i hans analys ingick inte Iceland, så hur ska han gå till final?
Answer to: "i hans analys ingick inte Iceland, så hur ska han gå till final"
|
|
Iceland har en förmåga att tåla högt tempo o är på väg upp i form precis som Man on the Moon visade !! Men den förklaringen duger inte åt dig vet ja som mer är inriktad på mera saker som Örjan är ful osv.... Så håll dig till ditt "Lasix-tåg" du !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-26 08:23:15  Iceland har en förmåga att tåla högt tempo o är på väg upp i form precis som Man on the Moon visade !! Men den förklaringen duger inte åt dig vet ja som mer är inriktad på mera saker som Örjan är ful osv.... Så håll dig till ditt "Lasix-tåg" du !! 
Answer to: "Iceland har en förmåga att tåla högt tempo o är "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Iceland är bortlottad
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-26 12:16:59  Iceland är bortlottad
Answer to: "Iceland är bortlottad"
|
|
Kan hålla med dig på spåret men Tobbe är intresserad av spets o jämn hård fart o Örjan har rutin o skickligheten att lösa problemet... Hästen är i bättre form o jag tror på en 3-4 plats för Iceland o Örjan ! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-26 14:39:47  Kan hålla med dig på spåret men Tobbe är intresserad av spets o jämn hård fart o Örjan har rutin o skickligheten att lösa problemet... Hästen är i bättre form o jag tror på en 3-4 plats för Iceland o Örjan ! 
Answer to: "Kan hålla med dig på spåret men Tobbe är intresserad"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Möjligt att han kan greja en fjärdeplats och bli belönad med ett lika usel spår igen i finalen. Kommer inte tjäna många kronor denna helg tror jag.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-26 15:43:19  Möjligt att han kan greja en fjärdeplats och bli belönad med ett lika usel spår igen i finalen. Kommer inte tjäna många kronor denna helg tror jag.
Answer to: "Möjligt att han kan greja en fjärdeplats och bli belönad med"
|
|
Nej den risken finns ju... Örjan får 2 chanser o göra något från 8:de spåret på båda heaten o är den någon som kan lyckas så är det väl han !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-26 18:17:47  Iceland har en förmåga att tåla högt tempo o är på väg upp i form precis som Man on the Moon visade !! Men den förklaringen duger inte åt dig vet ja som mer är inriktad på mera saker som Örjan är ful osv.... Så håll dig till ditt "Lasix-tåg" du !! 
Answer to: "Iceland har en förmåga att tåla högt tempo o är "
|
Became a member:
Forum posts:
|
 Iceland har en förmåga att tåla högt tempo o är på väg upp i form precis som Man on the Moon visade !!
Man on the moon var kanon tom på 1.11.8 och.. och från spets.
Iceland får ingen ledning.
Du har ju ingen analys precis som med Lucky Jim.. du bara gissar o har inget scenario presenterat ...
Visst att han kan gå till final, men hur i helvete då? Ska han spetsa från spår 8 eller?
Hur ska loppet bli kört för att han ska gå vidare? Och hur stor är sannolikheten för att det blir kört på det viset?
|
|
Reply
|
|
rotagg
|
Posted: 2010-05-26 19:02:59
|
Became a member: 2007-09-30
Forum posts: 413
|
Örjan tar väll en lugn start och sveper de till slut?? Spetsar gör enogh talk och körs väll där också.. Sedan drar han med sig torvald ner i fältet när han kallnar 500 kvar.. Beanie är heroisk från dödens men kan inte svara Oyonnax till slut som fått ett bra lopp i andra ut.. Iceland spurtar ner Define the world som ändå grejar fjärdepriset på linjen mot en bortkörd Brioni..
1. Oyonnax
2. Beanie MM
3. Iceland
4. Define the world
Kom ihåg var ni läste det först 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-26 19:51:16   Iceland har en förmåga att tåla högt tempo o är på väg upp i form precis som Man on the Moon visade !!
Man on the moon var kanon tom på 1.11.8 och.. och från spets.
Iceland får ingen ledning.
Du har ju ingen analys precis som med Lucky Jim.. du bara gissar o har inget scenario presenterat ...
Visst att han kan gå till final, men hur i helvete då? Ska han spetsa från spår 8 eller?
Hur ska loppet bli kört för att han ska gå vidare? Och hur stor är sannolikheten för att det blir kört på det viset?
Answer to: "Iceland har en förmåga att tåla högt tempo o &"
|
|
Det är ett klart svårt läge o svåranalyserat med !! Gissa måste jag mer eller mindre för jag är inte synsk !! Backa eller köra det är nog frågan...ja tror Örjan kör o de andra invändigt som Jocke o Jorma tar upp ! Hamnar Örjan i dödens så kör han lagom o sparar för upploppet ! Vinner nej men släpper nog inte så mycket ... 3 plats grejar han nog !! 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|