Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> Prix du France

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2010-02-14 17:36:54

Became a member: 
Forum posts:
Prix du France

Meaulnes du Corta var helt överlägsen och är väl förmodligen de bättre i världen atm.
Men Premiere Steed slutar tre (inte tvåa). Och är egentligen inget lejon över längre distanser, varför vågar inga bra svenska hästar prova därnere?

Maharajah - Inte fått chansen.
Torvald Palema - Inte fått chansen.
Jaded - Inte fått chansen?
Beanie MM - Inte fått chansen.
Bobtail - Inte fått chansen?
Debbie Brodda - Inte fått chansen?
Triton Sund - Gjorde vad, två lopp?
Commander Crowe - Gjorde vad, ett lopp? Med PG-skor? Förvisso valack, men finns ju lopp.
Nu Pagadi - Gjorde två lopp och galoppera/var sjuk

Efter att ha sett PdF idag, så känns det som att vem som helst av de här hade kunnat vara på plats med någorlunda lopp.

3 milj i Elitloppet (+ två heat och skadad häst)
2.1 milj idag i PdF

Är franska så svårt?
Reply
Cherry Posted: 2010-02-14 18:08:30 Answer to: "Prix du France Meaulnes du Corta var helt överlägsen oc"

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Svenska tränare är väl rätt usla överlag på att matcha. Nisse Enqvist är överlägsen men får ingen cred för han inte ställer upp i de mest prestigefyllda svenska loppen.
Reply
Dark_horse Posted: 2010-02-14 19:14:44

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
Många tränare är väl noga med vintervilan för sina elithästar, och jag antar att många svenska hästägare tycker det är roligare att tävla hemma i sverige med sina hästar under sommaren. Det senare förstår jag dock inte, själv skulle jag tycka att det vore grymt kul att se mina hästar i Frankrike om jag var hästägare.
Har Svanstedt något speciellt emot att tävla med sina elithästar där nere? Han var väl aldrig där med exempelvis Gidde Palema?
Reply
Posted: 2010-02-14 19:47:35 Edited(1): 2010-02-14 19:48:17

Became a member: 
Forum posts:
Finders Keepers försökte de nog lite med.
Men det var inte mycket.

Svanstedt ogillar Frankrike vad det verkar.

Tycker svenskarna är grymt passiva.
Trots allt.

Kolla Westholm, han sugar material, o han kör in rejält med pengar.
Tänk Nurmos, Stig H och Svanen..

Vore kul om de kunde tänka lite mer globalt.

Vanessa du Ling i stolopp.
Övertygad om att hon skulle göra bra ifrån sig.
Reply
Dark_horse Posted: 2010-02-14 20:00:21 Answer to: "Finders Keepers försökte de nog lite med. Men det var inte mycke"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
Håller med dig. Verkar som att svenskarna har funnit sig i att det är för tufft i Frankrike och att det inte är någon idé att åka ner dit och "bränna ut" sina hästar. Trist tycker jag. Kan Quarcio och Brioni lyckas därnere så borde det finnas ett antal till som skulle kunna hävda sig hyggligt. Måste ju finnas sätt att kombinera storloppssäsongerna i Sverige och Frankrike. Är väl bara att köra "vinter"vilan mellan september och december?
Reply
dujorha Posted: 2010-02-16 13:47:08

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
ATG är väl den första att gratulera om svenskar åker ner till Frankrike ! Blir det för ont om spelbara lopp eller hästar här så fixar ju ATG spelet där för oss ! Som fotbollen o engelska ligan...
Reply
[ 1 ]