Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Kusk-förslag

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2009-09-08 05:15:37

Became a member: 
Forum posts:
Alla härinne verkar rörande överens om att kuskens betydelse och/eller kuskens forms betydelse borde minska i avseende till hästarnas kapacitet och/eller kusken skicklighet.

Förutom det, vad sägs om en ny kusk-funktion? Min idé är att ett stall ska kunna ta upp en lärlingskusk på samma sätt som tränare/skötare.
Exempel:
*Max 1(eller kanske 2) lärlingar per stall.
*Stallet kan alltid välja lärlingen som kusk istället för de andra kuskarna.
*Lärlingen utvecklar sin skicklighet under en etapp på liknande sätt som hästar tränar.
*Efter första etappen varierar lärlingens form beroende på resultat.
*Lärlingen pensioneras efter 3(eller kanske 4) etapper.

Lite andra tankar...
Kanske "lärlingen" blir en "proffskusk" åt stallet efter första etappen. Om det ska ha någon betydelse om lärlingen kör ett lopp med mycket eller lite prispengar för lärlingens utveckling(rutin?). Hur lärlingens " offensivhet" baseras och om man ska kunna påverka den har jag ingen riktigt bra lösning på... Någon annan kanske har en bra idé??
Reply
Posted: 2009-10-01 19:19:54

Became a member: 
Forum posts:
Jag håller med. Har nyss börjat spelat men jag började tänka på det där direkt när jag började spela. Lite konstigt att bara välja kuskar som inte ens är med i stallet.
Reply
Mancher Posted: 2009-10-01 22:04:41 Answer to: "Jag håller med. Har nyss börjat spelat men jag började t&au"
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264

Jag håller med. Har nyss börjat spelat men jag började tänka på det där direkt när jag började spela.

haha?
Reply
Soberano Posted: 2009-10-01 22:11:24 Answer to: "Jag håller med. Har nyss börjat spelat men jag börja"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Efter 7 minuter och 20 sekunder hinner man snappa upp en hel del tydligen.... Inte all som är lika tröga som mig, som behövde dessa 7 minuterna för att få fram boxar och tränare till mina hästar.
Reply
[ 1 ]