Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Ingående Manual/FAQ

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2009-08-21 21:18:51

Became a member: 
Forum posts:
Skulle det inte vara intressant med en ingående FAQ som förklarar detaljerna i spelet, som ex. hur körorder påverkar etc.?
Reply
travspelarn Posted: 2009-08-21 21:29:06 Answer to: "Skulle det inte vara intressant med en ingående FAQ som förklara"

Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
Kolla in under regler/hjälp på spelet
Reply
Posted: 2009-08-24 23:06:21 Edited(1): 2009-08-24 23:08:08

Became a member: 
Forum posts:
Mmm...du får det nog inte mycket mer ingående än så , tyvärr...
Grejen är att även för oss som spelet länge så är rätt mycket höljt i dunkel. Vi som spelat länge är nog inte ens överens om hur mycket vissa grejer, som huvudlag skor kusk/häst- form m.m fungerar och inverkar.

Otroligt frustrerande ibland..men lite av charmen också. Innerst inne vill väl ingen ha ett matematiskt spel där man vet precis på procenten hur allt inverkar.

Det ska påverka, men sedan hur mycket är svårare att säga...Endast Eriksson vet
Reply
dujorha Posted: 2009-08-25 17:05:05 Answer to: "Skulle det inte vara intressant med en ingående FAQ som förklara"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Jag skulle kunna skriva en hel bok om detta ! Man kan säga att det finns så många variabler i ett lopp med tex. 10 hästar o 10 kuskar som kör olika o sedan ta detta gånger 7 så får man rätt så många variabler !!
Reply
Posted: 2009-08-26 05:44:28 Answer to: "Jag skulle kunna skriva en hel bok om detta ! Man kan säga att det fin"

Became a member: 
Forum posts:
du verkar inte ha nåt stall?

kan du programmera? php?
Reply
dujorha Posted: 2009-08-27 17:09:04 Answer to: "du verkar inte ha nåt stall? kan du programmera? php?"

Nej jag har inget stall o vill inte ha något heller ! Vill ej sätta igång med php heller ! Ville bara säga att jag har erfarenhet av travet o hur många variabler som tex. en v75 omgång skulle innehålla ! Sedan kommer problem med viktning osv. osv. Har god kännedom om kuskar o egen erfarenhet på lopp, träning osv. osv. Nu är jag travspelare o försöker omvandla detta med
erfarenhet till en "bra" V75 eftersom jag numera är "staketare"
Reply
Posted: 2009-08-27 18:23:13 Answer to: "Nej jag har inget stall o vill inte ha något heller ! Vill ej sä"

Became a member: 
Forum posts:
ok.

intressant. har du tränat häst själv på "seriöst plan" så att säga? i så fall skulle jag vilja ställa en fråga om så kallade variabler som jag gick och funderade på (andra användare är självklart välkomna att svara också om ni har koll): skulle man kunna säga att det finns (grovt sett) två typer av vinterbana: 1: hård vinterbana (frusen) och 2: tung vinterbana (tö eller delvis snötäckt). eller hur skulle man dela upp det realistiskt?

lite ot kanske men interssant ändå, tycker jag.
Reply
dujorha Posted: 2009-08-27 20:13:37 Answer to: "ok. intressant. har du tränat häst själv på "s"

Sist jag var med i "matchen" så kan jag säga så här ! Det handlar om fäste för hästens hovar o då på den "tiden" så var det diamant brodd o vanliga brodd(lite längre o smalare) som skruvas fast i skon. De ban typerna som du nämner så var de längre brodden(spetsiga) på hård vinterbana o de andra brodden på den lite lösare... Nu är det inte så att jag vill starta en "skola" här utan det får bli lite korta svar o det är inte alltid som jag kommer att ha tid(eller vill) att besvara dessa frågor.. Att närma sig det hela matematiskt med variabler o viktning av dessa, så gjordes det "ett" försök i England(galopp) om jag inte missminner mig som fick en del uppmärksamhet men sådan här försök slutar oftast i ett konstaterande om att det inte går att få fram något som håller.. Nu har du snart fått igång mig o snacka om det här.. Det finns några variabler dock som inte framskymtar i tips spalter eller i forumen o det är dyrköpta erfarenheter(variabler kan man säga) sedan lååång tid tillbaka som måste viktas upp om jag säger så ! Lite hemligheter måste jag som spelare hålla på tyvärr... vi spelar ju inte mot ATG utan mot varandra så att säga !
Reply
Posted: 2009-08-27 23:14:48 Answer to: "Sist jag var med i "matchen" så kan jag säga så "

Became a member: 
Forum posts:
ok. tack.

ja, jag funderade faktiskt inte kring irl-lir på v75 utan på hur ett dataspel med dessa "variabler" ska vara uppbygt för att vara realistiskt.

tack för svaret!

Reply
dujorha Posted: 2009-08-28 07:26:21 Answer to: "ok. tack. ja, jag funderade faktiskt inte kring irl-lir på v75 uta"

Hej Nyckel !
En fråga är det ett data spel för lek eller allvar ? För lek kan kanske gå men inte för allvar tyvärr. Ranking av hästar som det görs på reduserade system är ett sätt att närma sig problemet ! Kör man med 6-7 variabler i rankingen så kan man väl hålla rätt på de men problemet är ju när antalet variabler stiger ! När man är en duktig spelare så blandar man in "känslan" som variabel o synintryck från värmningar o det jag vill trycka på är provstarterna o till streckspel så har man bara första loppet att få den rätta nivån på rankingen eller spiken... Hasta la Vista !
Reply
Posted: 2009-08-28 08:07:41 Answer to: "Hej Nyckel ! En fråga är det ett data spel för lek eller "

Became a member: 
Forum posts:
jag funderar kring ett spel kring det som finns här, alltså ett dataspel med ett stall där man simulerar alltihop som i ett fotbollsmangerspel tex.
Reply
dujorha Posted: 2009-08-28 16:50:53 Answer to: "jag funderar kring ett spel kring det som finns här, alltså ett "

Ok ! Då vet jag vad du menar. Jag var nog lite vid sidan om... men okej. Är nog för mycket inriktad på streckspelet V75 o därtill tillhörande funderingar o tips rakt på !
Reply
[ 1 ]