Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Kända Stuteri?

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

1   [ 2 ]  
Author Message
Posted: 2007-12-18 16:14:33 Answer to: "Jag trodde stallnamn var typ som efternamn på hästarna? Inte hela namnet "

Became a member: 
Forum posts:
mm det trodde jag oxå..
Reply
Soberano Posted: 2007-12-18 16:23:45

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Nja, mina Ideer till Chokladkaka syftade iofs inte pa ponnyer utan snarare till användarnamnet. När stuterier skapar sina namn sa finns det ju oftast en tanke bakom, SUND= eriksSUNDs stuteri, TILLY= TILLander osv och da tänkte jag att chokladkakor kanske kunde inspirera men jag haller med om att det finns andra saker som kanske har högre prioritet just nu.
Reply
Soberano Posted: 2007-12-18 16:29:17

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Annars var väl jag mer inne pa att du bara kan döpa dina egna uppfödningar, vilket inte är sa fasansfullt manga ännu men det finns väl en risk att det brakar iväg och blir töntigt. Fast samtidigt sa bär det ju iväg IRL ocksa, Men segra da, Men inatt da, Inte illa Snart kommer väl Jag mar Illa eller varför inte Jag mar illa da?
Reply
Posted: 2007-12-18 16:34:26 Answer to: "Annars var väl jag mer inne pa att du bara kan döpa dina egna uppfödning"

Became a member: 
Forum posts:
jag vet det är verkligen namn jag hatar "men igår då" "men inatt då" hur får man ens döpa en häst till sånt?..
Reply
Posted: 2007-12-18 19:27:42

Became a member: 
Forum posts:
Frågan är ju bara hur stallnamnen skulle funka med spelmotorns val av namn , om du t.ex. bara skulle få ditt stallnamn adderat till dina uppfödningar?

Stuterierna väljer ju trots allt ganska kort namn; Typ Jupiter Hornline, Umbrella hornline, U.S.A Hornline, Benny Palema , Torvald palema ....och då funkar det ju.

Delightful Rocked chokladkaka , Above Average Plokko eller Joe´s Hopper Zilverdalen skulle ju funka sådär

Går säkert o lösa i o för sig , men...Tror mer på ett fåtal som får äran. Vore ganska coolt att få namnge några kusar helt exklusivt!
Reply
Posted: 2007-12-18 19:50:09

Became a member: 
Forum posts:
Jag tror mest på att lägga det här i "vi tar det sen"-lådan.
Finns viktigare saker att göra.
Reply
Posted: 2007-12-18 21:57:15

Became a member: 
Forum posts:
Låter som en lysande idé Plokko
Reply
B_Good Posted: 2007-12-19 00:27:41

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Min tanke var att varje stall skulle få ett unikt uppfödarnamn (som måste godkännas) och som läggs till det på fölet man avlar fram.

Exempel Jag har en häst som heter Dove Heaven. Ett framslumpat namn från namngenaratorn. Säg istället att bara Heaven hade slumpats fram och lagts ihop med mitt uppfödarnamn tex "Yellow" (stallet heter GulSvart), Hästen heter då Yellow Heaven. Ok?

Om alla hästar ska döpas unikt med tre olika förslag lär Andreasarna som står bakom det här spelat få anställa lite folk för det finns redan 4600hästar eller nåt sånt..
Att hålla koll på ett uppfödarnamn borde väl inte va svårare än att hålla koll på stallets namn, jag menar jag har inte sett nåt stall Nazist-KUK ännu..

I övrigt så borde väl namnet följa med om hästen säljs och hästar som köps in från stuteriet behöver inte innefattas utan bara föl man avlat fram själv.

Reply
1   [ 2 ]