Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Bergsåker 2007-12-08
V75-7 Bronsdivisionen, försök 5.
4. FRANCOSO 59% 28
Ohlsson Ulf
5. GLOBAL MIND 28% 118
Norman Peter G
10. M.T.BUFFETT 27% 54
Takter Johnny
2. ALVENA LISTON 18% 67
Adielsson Erik
9. MATRIX RELOADED 16% 50
Untersteiner Johan
6. SPEEDY GOLD 12% 152
Buhlér Peter
1. THUNDER SCOOP 8% 333
Lindberg Lars
8. TARGET PLAYER 7% 169
Goop Björn
11. VALLEE SOLIDE 7% 159
Kontio Jorma
12. TOTTI BOB 5% 188
Lennartsson Per
7. BOWIE MANT 2% 763
Gustafsson Per
3. MASTER VÄXUS 1% 0
Frick Jim

Senast uppdaterad: 2007-12-08 18:00:02, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Bergsåker
V75-2 Bergsåker
V75-3 Bergsåker
V75-4 Bergsåker
V75-5 Bergsåker
V75-6 Bergsåker
V75-7 Bergsåker
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-7 Bergsåker

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   3   [ 4 ]  
Author Message
Posted: 2007-12-08 11:01:57

Became a member: 
Forum posts:
Jag håller med Bowlarn. Det är jättesvårt att säga vilken kusk som är bättre än den andra. Jag anser att det mycket är en smaksak. Jag kanske tycker att Peter G Norman är den bästa kusne, men att han aldrig får visa upp det eftersom han inte får köra särskilt bra hästar. Sedan kan ju de bra hästarna ha dålig from och komma helt fel in i loppen också. Det behöver inte vara kuskarnas fel - alltid.

Och visst ska vi vara eniga om att Örjan och Goop JR får välja bland många hästar båda två? De hör ju till dem kuskar som alla vill ha. Dvs. Örjan, Takter, Erik, Goop JR. Det är väl oftast förstavalen av alla tränare och ägare? Sen finns det ju många andra bakom dem som för den delen kanske är bättre eller sämre, men det finns alltid ett litet gäng som anses bättre av omvärlden. För den delen behöver dem dock inte vara det.

Sedan så tycker jag att det är klasskillnad mellan rikstotokuskarna och vissa lärlingar i lärlingsloppen. Visst kan kuskar som kör i rikstoton göra bort sig ibland, men lärlingarna kör ju oftast verkligen full fart hela tiden. Det är visserligen inte så konstig då alla vill bevisa vad de kan i loppen. Tyvärr så kanske deras hästar förlorar på detta. Sen finns det ju riktigt skickliga lärlingar som Johan Untersteiner, Tony Wallin och några till.

Mitt smaktycke bland kuskar är dock att Uhberg är den bästa.

Sedan är det väldigt moget att ni för diskussionen på en seriös nivå. Ni behöver ju inte göra personangrepp på varandra, bete ur som vuxna travspelare för tusan !
Reply
Posted: 2007-12-08 14:29:51

Became a member: 
Forum posts:
Bästa kuskarna enligt mig...

1. Örjan Khilström

- Helt överlägsen ur ett längre perspektiv. Hans passiva körning betalar av sig då hästarna slits så oerhört om de måste gå "tomma" varenda lopp (typ Kent Knutsson styrningar). Han vet exakt vad han har i linorna även om det är första gången han kör och det är extremt sällsynt att Örjan kör fram till dödens eller gör någon annan taktiskt manöver utan att ha häst för det. En av världens bästa kuskar.

2. Björn Goop

- Får rätt mkt skit trots att han har en grym taktiskt förmåga och hans offensiva stil betalar sig bra. Visst får han ofta köra de bästa hästarna men det finns ju en anledning till att folk ringer Björn istället för t.ex Roger Malmqvist...

3. Erik Adielsson

- Får också nästan bara skit men faktum är att han är en av de bästa. Riktigt vass i voltstart och bra taktiskt. Kan vara ute och vingla ibland när han kör hästar han inte känner så bra men jag tycker att Erik får väldigt mkt gnäll helt utan anledning.

4. Johnny Takter

- Bra kusk med fin känsla för hästarna. Anledningen till att han inte är högre upp är att han ibland verkar "somna" i loppen, och då menar jag inte att han kör passivt som Örjan, utan mera att han går för sent i loppen när han ska anfalla från kön. Men Johnny är bra.

5. Stefan Söderkvist

- Kör efter hästens förmoga, inga onödigt offensiva styrningar och iskall häst 300 kvar. Bra taktiskt känsla och fick han göra lite bättre hästar skulle han lega ännu högre upp i V75-ligan osv.
Reply
Posted: 2007-12-08 16:27:37

Became a member: 
Forum posts:
Ulf Ohlsson kör efter förmåga nästan alltid.
Björn måste få avdrag iom att han är lättpåverkad, han får damp för ofta.
Den där finnen han svarade på V64 för en månad sen, det var sanslöst.. Sen när han o Svanstedt tävlar om vem som kan skämma ut sig mest.

Njaa..
Reply
tommie Posted: 2007-12-08 16:30:31 Answer to: "Ulf Ohlsson kör efter förmåga nästan alltid. Björn måste få avdrag "
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Håller med om uffe! Mycket underskattad!
Reply
Posted: 2007-12-08 16:58:44
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
Jo Uffe är också en av mina favoriter. Han slåss om sjätteplatsen på min lista tillsammans med Svanen.

H*lvete att man spikar en 16-oddsare i första men inte har med Matrix på dubbeln.... Tröttande på den för länge sen...men såg ljust ut för Takter när han fick ryggen på den hela borte långsidan, tyvärr var Matrix för bra
122 ggr på 11-10 hade smakat.
Reply
Posted: 2007-12-08 17:08:49

Became a member: 
Forum posts:
Bull bull. Men jag streckade 8 hästar i min dubbel med spik i DD1 tack vare dig så nöjd ska du vara
Satte den till drygt 154 ggr pengarna. Wiihhoooo!

På fyra hästar skulle jag nog valt med Matrix även om han inte har någon direkt vinnarskalle...

Reply
Posted: 2007-12-08 17:15:02

Became a member: 
Forum posts:
undrar hur mycket pengar Björn körde in idag??
Reply
tommie Posted: 2007-12-08 18:21:32
223
Benny
Eskilstuna

Fick sex rätt... tog med matrix bara på att det var kuskplus...
Reply
Posted: 2007-12-08 19:04:59
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

Bull bull. Men jag streckade 8 hästar i min dubbel med spik i DD1 tack vare dig så nöjd ska du vara
Satte den till drygt 154 ggr pengarna. Wiihhoooo!

På fyra hästar skulle jag nog valt med Matrix även om han inte har någon direkt vinnarskalle...

Snyggt...räcker med en tjuga på det för att det ska skramla till lite

Mja har sett den en del på Valla och tröttnat på att den jämt ska vara så vek sista biten...men idag fick han det verkligen kört i halsen och det var ingen i närheten så han glömde väl bort att han skulle vika ner sig haha

Men du vet att jag inte är Andreas Larsson? Det finns många Andreas på detta forumet haha :P

Fick sex rätt... tog med matrix bara på att det var kuskplus...

Haha Vart sprack du? Hur mkt fick du tillbaka?
Reply
Posted: 2007-12-08 19:07:11
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
Kul att jag och far min hade med alla hästarna som vann i olika lopp. Nu fick vi fyra rätt var istället. Om vi skulle gjort ett system tillsammans skulle vi ha haft 5 mille nu =) (med förutsättnign att vi skulle ha spikat rätt).
Reply
tommie Posted: 2007-12-08 19:20:06 Answer to: "Bull bull. Men jag streckade 8 hästar i min dubbel med spik i DD1 t"
223
Benny
Eskilstuna

Sprack på simb luke... hade ett litet system så det blir runt 30 tror jag... hade spik på jewish banker... har ni några drag till solvalla?
Reply
Posted: 2007-12-08 19:56:12

Became a member: 
Forum posts:
"Kuskbyte kan bli nytändning. Matrix blir bortglömd av många denna vecka, speciellt när Örjan ej kör. Johan är nästan 14%-are i år på 1-platser, så han vet var målet är. Matrix går gärna med skor runtom dessutom."

Och där satt han klockrent. Underskattad igen. Spik på V75-an +
100:- ggr. 11-9 var heller inte helt fel. TACK Johan.

Reply
Posted: 2007-12-08 23:46:43 Edited(2): 2007-12-08 23:47:55

Became a member: 
Forum posts:
Tänk att feelingarna stämde bra idag.. Simb Luke, Matrix Reloaded & Grove´s Ben. Dubbeln satt som en smäck. Lundås Emelie visade återigen vilken fruktansvärd speed hon har & tummen upp till Adielsson som lotsade henne felfritt.

Tyvärr så flög man på Gunnar Melander på V7:an. Men dryga 40 in är inte fel. Skål på er
Reply
tommie Posted: 2007-12-09 00:31:41
223
Benny
Eskilstuna

Nijo är och kommer alltid att vara en loser!!!
Reply
Nijo Posted: 2007-12-09 01:07:43

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
och du kommer alltid att förbli en bortskämd 10 årig snorunge,,,,så jag kan väl acceptera att jag är en loser då.

tur i kärlek och otur is spel,,,,,,,,
Reply
Posted: 2007-12-09 01:35:41

Became a member: 
Forum posts:
nu ska jag ta och lägga mig i lite här tro jag sköter matrix och det är lite roligt att läsa alla diskutioner om hans skalle.. anledningen till att han haft så svårt att få huvudet först är att han ett tag i somras bara hade eländiga spår, typ 8-12 -11-7 o s v.. då är det inte lätt, men han har gjort det fantastiskt bra hela tiden och alltid fått pengar förutom dom gångerna han har fått helt omöjliga lopp. idag var det verkligen hans tur att få sätta nosen först, så där ser ni att även han har en skalle
och det där med att han bara galopperat med andra kuskar än örjan (och johan) är att han var väldigt ostabil i den tiden av karriären men nu är han betydligt mer stabil än va han var då.. om nån av dom kuskarna skulle sätta sig upp bakom honom nu så tror jag inte att han skulle galoppera iaf (även om det inte är örjan och johan som kör)
Reply
Posted: 2007-12-09 01:42:25 Edited(1): 2007-12-09 01:44:47 Answer to: "nu ska jag ta och lägga mig i lite här tro jag ;) sköter matrix och det "
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
hah, må så vara. Men köper inte det där med dåliga startspår, tyvärr. Han har ju surat sista biten länge nu, var väl skönt för han att få vinna så Lennart kan knäcka en dyr champagne ikväll och ja, det lär han ha råd med.

Det här sätter ju Larssons tips i ett helt nytt perspektiv - en insider hos Walmann knäcker allt. (Sorry Andreas )
Då kan du kanske ta ner alla Giant Diablo-fans på jorden och hennes världsrekord 1.08.5 och samma dag vann luddes surskalle One Man Show på 1.10.0, sätter det hela i ett annat perspektiv.

Lycka till i finalen med Jelbe/Matrix Reloaded!
Reply
Posted: 2007-12-09 15:34:53
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
Jag tycker fortfarande att han är blöt sista biten. Men han kan röra på sig och de springer inte ifrån honom, han är "på pengarna" i nästan varje start så det är en väldigt nyttig häst. Idag stämde allt för honom och han fick en välförtjänst vinst. Synd för mig bara att jag tog bort honom...
Reply
Posted: 2007-12-09 15:37:40 Answer to: "Jag tycker fortfarande att han är blöt sista biten. Men han kan röra på"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
Samma här, tycker det är en ovillig jävel - han har fått många kryss av mig i onödan så detta var väl hästens payback.
Reply
1   2   3   [ 4 ]