Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Byggnader

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

1   2   [ 3 ]  
Author Message
Posted: 2008-12-12 08:26:10

Became a member: 
Forum posts:
Man kan iförsig inte dra hur många hästar som hellst bara för att man har pengar.

Får man dåliga hästar som inte går att sälja måste man vänta 3 veckor. Jag skulle tro att 3veckor in på säsongen börjar det bli lite kört att dra nya hästar. Så man kan nog bara dra 2 hästar per plats ungefär. (om de är dåliga)
Reply
Cherry Posted: 2008-12-12 10:03:27

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Antalet boxplatser gjorde att jag inte kunde dra någon förra året så det där ger jag inte mycket för.
Reply
Posted: 2008-12-12 12:09:05

Became a member: 
Forum posts:
om admin har tid att fixa den där 3-årings-(avels?)-serien (om folk vill ha det) som jag och perra fixade ihop samt att han sedan även har tid att ändra träningsförmågan för 1-3 eller 4-åringar så kanske spelet balanseras upp.

vi skulle få en riktigt rolig 3-årings-liga (tror jag) och matchningen skulle bli riktigt rolig.

personligen tycker jag ideen att dom har lite sämre värden från början så man själv kan styra upp dom mera som man vill låter mycket rolig.

men det kräver lite programmering från admins sida så att man verkligen får en "3-årings-lopp-tränings-utmaning".
Reply
JontePuma Posted: 2008-12-12 22:35:38 Answer to: "om admin har tid att fixa den där 3-årings-(avels?)-serien (om f"

Became a member: 2008-07-12
Forum posts: 605
det där med att storstallen kan dra och dra tills det kommer en bra e ju bara fel iom att, som sägs tidigare, det tar 3 veckor att bli av med hästen...
MEN när storstallen lägger 5 millar för dom bästa unghästarna så är det ju svårt för småstallen att säga nej...Jag skulle gärna se att småstallen sa nej och behöll själva för att på så sätt jämna ut det hela på sikt...
Jag skulle personligen, som småstall man är, behålla min kanon 3åring om jag fick nån sådan, för jag tycker att det roliga med detta är att se hästarna vinna och komma med i storloppen..Inte att ha en fet bankrulle...
Men alla gör ju som man vill...
Reply
Posted: 2008-12-13 00:57:51

Became a member: 
Forum posts:
Men så ovanliga är inte kanonerna JontePuma !

jag sålde direkt för bra pengar i början. Räcker ju till både träningsanläggning och 2-3 vettiga hästar om du får , säg sådaär, 2 eller 3 millar !

Inte många hästar som springer in det på 2 etapper...och efter 2 etapper har du oftast fått bra tränare, och rejäl snurr på stallet med hjälp av de 2-3 miljonerna. Smaksak...men jag sålde direkt vid bra bud...och gör ofta än .
Reply
Posted: 2009-02-03 18:35:19

Became a member: 
Forum posts:
Min tycken och tankar:

Max antalet på boxar skall vara 20st.Då skall 14 vara för tävlingshästar och 6 för avelston och föl.

Ta bort stuteriet efter justering så att uppfödningarna blir mkt bättre.
Reply
Andynalan Posted: 2009-02-03 18:45:30 Answer to: "Min tycken och tankar: Max antalet på boxar skall vara 20st.D&arin"

Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
Härligt förtainlägg. Mycket du har lärt dig på 13 h online
Reply
1   2   [ 3 ]