1
2
[ 3
]
|
|
Posted: 2009-01-25 16:16:40 Om han hade gått felfritt, så hade han hamnat väldigt långt bak från den starten han fick.
Hade han valt en start längre ut så hade han inte orkat. Han duger inte.
Ingen Meaulnes du Corta vi pratar nu.
Finns en sinnessjuk övertro till de svenska hästarna, jag är enormt imponerad av Opal Viking - igen. 5.a trots allt. Jorma befäster sig som min favoritkusk. Skönt med lite oöm drivning också.
Qualita Bourbon, gick i dödens, höll på att ramla och ändå blev, vad 2-3:a? Enormt imponerande. Nyblivet femårigt sto, trots allt.
Answer to: "Om han hade gått felfritt, så hade han hamnat väldi"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Qualita gjorde ett jävligt bra lopp om några år kanske den vinenr detta
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-25 16:18:56 Edited(1): 2009-01-25 16:19:54  Tråkigt att se Exploit Caf helt slut..
Att man spelade den ist för Plokkos givna vinnare med finfint odds är tragiskt. (Försöker smyga mig in i plokko sekten)
Answer to: "Tråkigt att se Exploit Caf helt slut..
Att man spelade den ist f&o"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Du är välkommen.
Vi träffas tisdagkvällar i folkets hus, medtag bibel och folköl.
MdCorta bröt ut rätt många spår, 7-8st kanske.
Undrar om fetto-Hultmans hybris dämpas nu.
Lite reality-check för han. En sak och bli tokig i tv-studio efter ett vinter-guldlopp, nu får han nog acceptera faktumet att Triton aldrig kommer vinna varken PdA och Elitloppet.
Och andra sidan, vem minns Opalen om 10 år, han kommer att gå dåligt i avel och förmodligen bli glömd, men Nisse lär knappast gråta, han kan matcha och har väl vid tid för pension dragit in över 20 mille på denna hästen.
Är du ikapp snart Triton?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-25 16:38:36  Du är välkommen.
Vi träffas tisdagkvällar i folkets hus, medtag bibel och folköl.
MdCorta bröt ut rätt många spår, 7-8st kanske.
Undrar om fetto-Hultmans hybris dämpas nu.
Lite reality-check för han. En sak och bli tokig i tv-studio efter ett vinter-guldlopp, nu får han nog acceptera faktumet att Triton aldrig kommer vinna varken PdA och Elitloppet.
Och andra sidan, vem minns Opalen om 10 år, han kommer att gå dåligt i avel och förmodligen bli glömd, men Nisse lär knappast gråta, han kan matcha och har väl vid tid för pension dragit in över 20 mille på denna hästen.
Är du ikapp snart Triton?
Answer to: "Du är välkommen.
Vi träffas tisdagkvällar i folkets h"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vad fick du för V-odds på Meulne De Corta?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-25 16:41:53
|
Became a member:
Forum posts:
|
5.40 gav den
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-25 16:46:29
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hade närmare 6 gånger på UB, oddsen förändrades ganska dramatiskt på vissa kusar sista dagarna. Glöm inte det självklara häst mot häst oddset på Opalen mot Skämtet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-25 17:00:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
Annars va det ett bra platsodds på Qualita....7ggr gav den.Spelade V/P,så lite plus iaf..
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-01-25 21:19:50
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
Fa fan vilket lopp Qualita gör asså !! Där har vi en framtida vinnare av detta loppet , helt klart. Meaulnes Du Corta ska man väl inte heller glömma, helt outstanding idag på målfotot men jag tycker nog att Qualita gör att bättre lopp. Synd att Triton hoppade , hade varit kul att se honom  Och Opalen borde kunnat bättre sista biten.
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2009-01-26 07:58:55
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
|
kan bara instämma med de tidigare som sagt det Qualita var grym, fy fan vilken fin häst det är. Hoppas hon kommer till norden i år, hon är ju sto och har ju ingen avelssäsong att anpassas till.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-26 10:38:11 Fa fan vilket lopp Qualita gör asså !! Där har vi en framtida vinnare av detta loppet , helt klart. Meaulnes Du Corta ska man väl inte heller glömma, helt outstanding idag på målfotot men jag tycker nog att Qualita gör att bättre lopp. Synd att Triton hoppade , hade varit kul att se honom  Och Opalen borde kunnat bättre sista biten.
Answer to: "Fa fan vilket lopp Qualita gör asså !! Där har vi en"
|
Became a member:
Forum posts:
|
 Synd att Triton hoppade
Du fick se honom, han såg ut som vanligt och var precis så bra han kunde vara.
Nu är du värd vatten.
MdC var överlägsen och Qualita gjorde icke ett bättre lopp, men du kör väl loppen utifrån "Kalmar-jag är 14 år och spelar innebandy-preferenser". Dödens på Vincennes långa bana är inte samma sak som dödens på en 1km bana.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-01-26 19:02:52   Synd att Triton hoppade
Du fick se honom, han såg ut som vanligt och var precis så bra han kunde vara.
Nu är du värd vatten.
MdC var överlägsen och Qualita gjorde icke ett bättre lopp, men du kör väl loppen utifrån "Kalmar-jag är 14 år och spelar innebandy-preferenser". Dödens på Vincennes långa bana är inte samma sak som dödens på en 1km bana.
Answer to: "Synd att Triton hoppade
Du fick se honom, han såg u"
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
Jag är varken 14 år eller spelar innebandy. Jag är en duktig studerande pojke som ska börja plugga på gymnasiet efter sommarn. Därefter högskola och sen ska jag bli musiklärare och spela in plattor med mitt band. Jag tänker inte bli en idiot som sitter och trycker ner ungdomar på forum på internet, för att jag själv inte är omtyckt av någon mer än min morsa...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-26 19:34:25  Jag är varken 14 år eller spelar innebandy. Jag är en duktig studerande pojke som ska börja plugga på gymnasiet efter sommarn. Därefter högskola och sen ska jag bli musiklärare och spela in plattor med mitt band. Jag tänker inte bli en idiot som sitter och trycker ner ungdomar på forum på internet, för att jag själv inte är omtyckt av någon mer än min morsa...
Answer to: "Jag är varken 14 år eller spelar innebandy. Jag är en dukti"
|
Became a member:
Forum posts:
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-26 19:52:42  Jag är varken 14 år eller spelar innebandy. Jag är en duktig studerande pojke som ska börja plugga på gymnasiet efter sommarn. Därefter högskola och sen ska jag bli musiklärare och spela in plattor med mitt band. Jag tänker inte bli en idiot som sitter och trycker ner ungdomar på forum på internet, för att jag själv inte är omtyckt av någon mer än min morsa...
Answer to: "Jag är varken 14 år eller spelar innebandy. Jag är en dukti"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Studerande är ett ord som endast borde innefatta universitetsstuderande, du är ett barn.
Hoppas du lyckas med dina högt uppställda mål, musiklärare, vi andra kan bara drömma. Blinka lilla stjärna kan vara svår att lära ut till en hop sinnesslöa svin till ungar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-26 20:12:33
|
Became a member:
Forum posts:
|
Meaulnes du Corta överlägsen, Qualita Bourbon var också grym! MEN; något Prix d'Amerique vinner hon inte, för nästa år är Ready Cash med, Ready Cash's lopp var nästan roligare att kika på än själva Pd'A.
Döm själva;
http://se.youtube.com/watch?v=gY3ZXm90NQA&feature=channel_page
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
|