1
[ 2
]
|
|
Posted: 2008-08-15 23:16:18
|
Became a member:
Forum posts:
|
Gör det lätt för er och gör så listan slumpas fram. Då har alla lika stor chans att komma överst!?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-16 02:09:35
|
Became a member:
Forum posts:
|
VI I NORGE DÅ
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-16 10:16:49
|
Became a member:
Forum posts:
|
Skiter väl i Norge
Nej, men det är väl bara att lägga utländska som en sån där region som Nyckel lagt upp. När varje land är tillräckligt stort kan de väl ha sina egna serier och finaler sedan ?
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-08-16 11:42:54
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Håller med dig Perra att det är så om någon lyckas 2-3 starter ed en 3 åring så kan de köra stora loppen och det är mest slumpen, för många som inte gör det är det i stort sett kört för tack vare de kommer så tidigt. Och för 3 åriga ston är det ännu värre för, finns ju knappt lopp för 3 åriga ston....man får gå ut o chansa mot hingstarna....många som inte får chansen där, så 3 års säsongen måste ses över....hoppas verkligen på ändring där, för det är ju massa som får hela framtiden att bli en lång transportsträcka blnd skitloppen sm de får harva i då.
Bra att ni jobbar för rättvisa Perra o Nyckel....ibland undrar jag på hur framför allt Nyckel om du dricker mycket kaffe...   
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-16 13:21:42
Answer to: "Håller med dig Perra att det är så om någon lyckas 2-3 starter ed en 3 "
|
Became a member:
Forum posts:
|
har lagt samman faktan från norge och ska se om jag kan få ihop zoner. det finns inte lika många stall där som i sverige men man kanske kan få ihop 2 ok zoner och lägga in en i sveriges norra semifinal och en i den södra.
återkommer om det.
skrev också om stona innan: man skulle kunna splitta 3-åringarna, kanske ston/hingstar. men då kanske det blir för svaga serier?
admin kanske kan kolla hur många avelshästar det finns så vi får grepp om stort underlaget är med avelshästar?
det är ju svårt att bedöma hur många som kan tänkas vara aktuella för det här om man inte vet hur många avlade hästar det finns jämfört med stuterihästar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-17 00:55:07
|
Became a member:
Forum posts:
|
Fast nu kan du mju avla på egna med så det öppnar ju en till aspekt --> Varför inte låta de avelshingstar som har med ett föl i stora finalen på en så´n här serie också få lyftas upp till att bli avelshingstar tillgängliga för alla ? (om de inte är det innan)
Även att den inte sprungit in massor så tror jag en och annan gärna skulle avla med en sådan hingst 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-17 14:32:10  Fast nu kan du mju avla på egna med så det öppnar ju en till aspekt --> Varför inte låta de avelshingstar som har med ett föl i stora finalen på en så´n här serie också få lyftas upp till att bli avelshingstar tillgängliga för alla ? (om de inte är det innan)
Även att den inte sprungit in massor så tror jag en och annan gärna skulle avla med en sådan hingst 
Answer to: "Fast nu kan du mju avla på egna med så det öppnar ju en till aspekt --> "
|
Became a member:
Forum posts:
|
håller helt med om att dom främsta "finalisthingstarna" skulle kunna gå upp på avelshingstlistan också. kanske allihop från finalen eller 6 i topp eller nåt? beror kanske på hur stort underlag med hästar det blir.
och så till norge igen:
inte helt lätt att få ihop geografiska och jämnstarka zoner där. man skulle kunna göra mindre zoner också men då blir varje zon väldigt "svag", så detta är mitt förslag. jag har inte helt hundra koll på var banorna ligger geografiskt men jag tror jag är rätt på det...
Zon 1:
Bodö 2st. 0
Harstad 1st. 1=7 500
Leangen 5st. 1=216 000 – 5=490
Biri 3 st. 1=81 000 – 3=0
Bergen 4st. 1=1 644 000 – 4=0
Forus 4st. 1=142 000 – 4=2100
Zon 2:
Drammen 14 st. 1=66 000 – 14=400
Bjerke 3st. 1=1 968 000 – 6=340
Jarlsberg 9st. 1=98 000 – 9=800
Momarken 5st. 1=371 000 – 5=35 000
man skulle kunna lägga in norrbaggarna i svenska tävlingen och köra så att norges zon 1 går in i sveriges semifinal 1, dvs mot hästarna från sveriges norra banor, och att norska zon 2 går in i sveriges södra semifinalfält. vi får då 2 stycken 10-hästars-semifinaler.
ni som kör i norge kanske har bättre förslag på uppdelning?
om inte, så är det bara för eriksson att lägga in zonerna och loppen så kör vi nästa etapp om folk hakar på.
hogan: skål och en ny kopp kaffe...
tja, några timmar här eller några timmar framför tv:n? då föredrar jag att sitta med det här...
|
|
Reply
|
|
samuraj1
|
Posted: 2008-08-17 17:43:34
|
Became a member: 2007-07-05
Forum posts: 189
|
Nog har jag sprungit in något mer än 550000 i mitt stall i Boden.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-17 18:16:52  Nog har jag sprungit in något mer än 550000 i mitt stall i Boden.
Answer to: "Nog har jag sprungit in något mer än 550000 i mitt stall i Boden."
|
Became a member:
Forum posts:
|
en "1" som fattades. den senaste veckan har du dragit in ca 600 000 och när jag la ihop listan stod du förmodligen på ca 1 550 000.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-17 22:24:29
|
Became a member:
Forum posts:
|
ingen reaktion från norrbaggarna?
vad säger admin?
vad säger ni andra?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-19 12:39:56
|
Became a member:
Forum posts:
|
Låter som en spännande ide det där Nyckeln. Blir det lite extra krydda till spelet med.
|
|
Reply
|
|
Eriksson
|
Posted: 2008-08-22 21:52:28
|
Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
|
Gillar idén med lopp där man börjar i sin egen region och sedan går vidare upp i systemet. Nu ligger ju banorna redan i regioner men det kanske går att göra mindre regioner i de befintliga regionerna och dela upp det ytterligare. Ska kolla på saken. Än så länge finns det ju inte heller nåt system för att begränsa anmälningar till ett lopp för enbart hästar inom samma region men det går nog att lägga till.
För att återgå till avelsfrågan så tror jag att listan kommer att finnas kvar men det kommer att ändras en del. För att din avelshings överhuvudtaget skall visas på listan så tänkte jag att man får betala en slant för att på så vis få upp en annons på listan. På listan visas sedan enbart de 25 senaste eller nåt som har lagt in en annons. På detta sätt har alla lika stor chans att komma överst på listan. Givetvis kommer man kunna avla med hingstar som inte ligger med på listan men som är avelshingstar.
Kommentarer, tankar???
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-08-23 02:53:12 Edited(1): 2008-08-23 02:54:05  Gillar idén med lopp där man börjar i sin egen region och sedan går vidare upp i systemet. Nu ligger ju banorna redan i regioner men det kanske går att göra mindre regioner i de befintliga regionerna och dela upp det ytterligare. Ska kolla på saken. Än så länge finns det ju inte heller nåt system för att begränsa anmälningar till ett lopp för enbart hästar inom samma region men det går nog att lägga till.
För att återgå till avelsfrågan så tror jag att listan kommer att finnas kvar men det kommer att ändras en del. För att din avelshings överhuvudtaget skall visas på listan så tänkte jag att man får betala en slant för att på så vis få upp en annons på listan. På listan visas sedan enbart de 25 senaste eller nåt som har lagt in en annons. På detta sätt har alla lika stor chans att komma överst på listan. Givetvis kommer man kunna avla med hingstar som inte ligger med på listan men som är avelshingstar.
Kommentarer, tankar???
Answer to: "Gillar idén med lopp där man börjar i sin egen region och sedan går vid"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Betala en slant?
På riktigt eller i spelpengar? I vilket fall som helst gillar jag iden.
Problem är väl att ingen kommer betala för en annaons när man kan göra "reklam" helt gratis på forumet istället.. Om inte det blir förbjudet..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-25 18:52:07  Gillar idén med lopp där man börjar i sin egen region och sedan går vidare upp i systemet. Nu ligger ju banorna redan i regioner men det kanske går att göra mindre regioner i de befintliga regionerna och dela upp det ytterligare. Ska kolla på saken. Än så länge finns det ju inte heller nåt system för att begränsa anmälningar till ett lopp för enbart hästar inom samma region men det går nog att lägga till.
Kommentarer, tankar???
Answer to: "Gillar idén med lopp där man börjar i sin egen region och sedan går vid"
|
Became a member:
Forum posts:
|
eriksson: kan inte hitta dina regioner här på spelet. kan man se dom nånstans?
och så för att pusha lite: det borde väl inte vara en stor programmeringssak att man, på samma sätt som att man bara kan anmäla 4-åringar, bara kan anmäla hästar från ett visst antal banor till ett lopp?
blir det inte lite risk att dom som har mest pengar ändå lägger upp sina hästar på avelslistan om man ska pröjsa för annonsen? (för min del spelar det dock ingen roll hur den listan ser ut.)
vore riktigt kul om du fick till regionsloppen!
|
|
Reply
|
|
Eriksson
|
Posted: 2008-08-26 21:47:11
|
Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
|
Svar B_Good: Givetvis spelpengar. Skulle förmodligen bli en väldigt liten summa, 5 000-10 000 eller nåt sånt. Tror det är bättre så att alla har chansen att komma högst upp pålistan.
Svar nyckel: Är ju inte inga problem rent programmeringsmässigt, problemet är snarare att det måste administreras och skapas lopp. Just nu känns det som att det inte finns utrymme för att lägga in mer saker som inte sköter sig själva till 100%, men visst det kanske går att göra det helt automatiskt.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
|