1
[ 2
]
|
Cherry
|
Posted: 2008-07-20 20:58:45  så du tror att järnskor gör en häst 1.5 sekunder sämre mot hästar som springer med lätta skor? så är det knappast.......
Visst kan Big Pain besegra mina, spelet är som sagt obalanserat. Men jag kan garantera att mina 2 hästar och mycket bättre siffror, tex Tug of war har 4-6(snart7)-3-3 på sina egenskaper......tråkigt om han ska behöver förlora mot en skithäst med 1 i snabbhet?
Annars går båda mina med skor, siktet är inställt på storloppet för 3 åringar på söndagen, med 400k i förstapris och där är barfotabalans planerat.
Men lycka till för den person som äger hästen vid loppet, kanske blir jag själv 
Answer to: "så du tror att järnskor gör en häst 1.5 sekunder sämre mot hästar som"
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Att sätta på järnskor på kusen borde ju du om någon veta är att ge upp på förhand. Trodde du också för länge sen insett att tider och tidsdifferenserna inte betyder ett skit. Sett hästar vara en halv längd bakom på målfotot men en halv sekund i tid osv... Eller treåringar som springer 1.10-tider i sitt livs första start...
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-07-20 21:08:54 Edited(2): 2008-07-20 21:12:09
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
Gett upp på förhand? därför ägaren skrev att hästen skulle vinna inför loppet? Tider tycker jag absolut spelar roll om det är i SAMMA lopp och bilderna är ju inget man ska bry sig om vilket ericsson sagt också. Där kan ju hästen som kommer 2.a bli 4.a i resultatet osv.......
Faktum kvarstår att Big Pain i princip blev krossad av andra skithästar, med undantag för vinnaren som jag tror är en bra häst. Järnskor som balans är en liten ursäkt, men så mycket påverkar det absolut inte då jag sett MÅNGA hästar prestera bra med järnskor.......
En lite bättre ursäkt för den usla prestationen hade väl varit om hästen inte kördes med order "ge allt", någon som vet??????
Oavsett så är det ett faktum att hästen har ganska usla siffror och vann ett breederscrown kval mot hästar som har MYCKET bättre siffror, det är inte bra alls för spelet. Sedan kvittar det om det var en engångsprestation eller inte.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-07-20 21:31:51
|
|
1. Du drar fortfarande för stora växlar vid det senaste loppet. Jag har då inte sett många prestera bra med järnskor... Och som du själv säger så vet du inget om körordern. Har han inte fixat skovalet lär han heller inte gett körorder så jag tycker fortfarande du drar för stora växlar vid det loppet.
2. Apropå breederskvalet. Var väl knappast ett race med de bästa treåringarna? Hur många startpoäng krävdes det för att kvalificera sig? 3?
Detta lär inte bli en av de bättre hästarna det förstår jag också men kanske lite tidigt att såga den redan... Verkar ju ha en egenskap som du inte kan se. Vinnarskalle. Något som tex Tegen Stand och min egen Growing Ship saknar.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-07-20 21:47:59
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
Vinnarskalle är alltid en relativ sak i förhållande till motstånd. Tegen stand vinner inte, men han är väl inte bättre? behöver inte relateras till "vinnarskalle".......
Du kanske drar för stor växlar av breedersloppet? möte inte de bästa kanske, men många som hade betydligt bättre siffor. Bland annat min egen Leader ska vara betydligt bättre......
Får se hur det går i nästa lopp för Big Pain, kommer som sagt att köra med skor. Men Tug Of war kommer nog att ha 4-7-3-3 till det loppet, då ska inte någon jäkla "vinnarskalle" avgöra! Going kronos besegrar vanliga guldhästar oavsett om han har vinnarskalle eller inte.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-07-20 22:37:01  1. Du drar fortfarande för stora växlar vid det senaste loppet. Jag har då inte sett många prestera bra med järnskor... Och som du själv säger så vet du inget om körordern. Har han inte fixat skovalet lär han heller inte gett körorder så jag tycker fortfarande du drar för stora växlar vid det loppet.
2. Apropå breederskvalet. Var väl knappast ett race med de bästa treåringarna? Hur många startpoäng krävdes det för att kvalificera sig? 3?
Detta lär inte bli en av de bättre hästarna det förstår jag också men kanske lite tidigt att såga den redan... Verkar ju ha en egenskap som du inte kan se. Vinnarskalle. Något som tex Tegen Stand och min egen Growing Ship saknar.
Answer to: "1. Du drar fortfarande för stora växlar vid det senaste loppet. Jag har d"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Försöker du lura någon att bjuda emot dig Grenka då du också insett att den hästen inte kommer tjäna många kronor till?
Han flaxade till och vann 2 lopp men om 4 starter så känner jag mig ganska säker på att den kusen står på 15-30 poäng och kommer få vara med i ett av de stora loppen,Breedersfinalen där han är chanslös. Det är iaf vad jag tror men kan ju ha fel.....Skulle säga att han som äger den säljer i rätt ögonblick.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-07-20 22:53:39
|
|
Jag ångrar mig absolut inte. Har inte köpt den än dock. Men kul att ha en häst för hambletonian, breedersfinalen mm. oavsett om den är "chanslös"
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-07-20 22:56:13
|
|
Det sjuka är att jag sålde den till den nuvarande ägaren för drygt 100.000 och erbjöd mig efter breedersvinsten att köpa tillbaka den för 700.000:-. Ägaren tackade nej och lägger nu ut den för bra mkt mindre... Märkligt...
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
|