[ 1
]
|
|
Posted: 2008-06-12 22:49:35
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tittade på några avelshingstar och när jag klickar på "stamtavla" för att se hur hingstens avkommor har lyckats i travvärlden är det flera som har avkommor som är lika gamla som "pappa". Lite nyfiken på hur detta kan komma sig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-12 23:17:10 Edited(2): 2008-06-12 23:19:36  Tittade på några avelshingstar och när jag klickar på "stamtavla" för att se hur hingstens avkommor har lyckats i travvärlden är det flera som har avkommor som är lika gamla som "pappa". Lite nyfiken på hur detta kan komma sig.
Answer to: "Tittade på några avelshingstar och när jag klickar på "stamtavl"
|
Became a member:
Forum posts:
|
I början kunde man köpa hästar i olika åldrar på stuteriet och inte som det är nu. Man kunde välja på 3-5 år gamla hästar, alltså blev det så som du beskriver.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-12 23:21:41  I början kunde man köpa hästar i olika åldrar på stuteriet och inte som det är nu. Man kunde välja på 3-5 år gamla hästar, alltså blev det så som du beskriver.
Answer to: "I början kunde man köpa hästar i olika åldrar på stuteriet och inte so"
|
Became a member:
Forum posts:
|
men det kan väl också vara så att en avelshingst som är tre år så hinner ju hans avkomma bli tre år innan nästa etapp,om den är född senast 15 dagar före sista dagen på etappen vill säga
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-12 23:25:19  men det kan väl också vara så att en avelshingst som är tre år så hinner ju hans avkomma bli tre år innan nästa etapp,om den är född senast 15 dagar före sista dagen på etappen vill säga
Answer to: "men det kan väl också vara så att en avelshingst som är tre år så hin"
|
Became a member:
Forum posts:
|
mm så är det ju också
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-13 09:58:46
|
Became a member:
Forum posts:
|
har ett sto som fick föl och hennes föl är 3 och det är mamman oxå..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-13 10:04:00  har ett sto som fick föl och hennes föl är 3 och det är mamman oxå..
Answer to: "har ett sto som fick föl och hennes föl är 3 och det är mamman oxå.."
|
Became a member:
Forum posts:
|
som sagt,i och med att ett föl blir 3 år på två veckor så blir det ju så
finns många sådana fall 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-14 00:41:05
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vad lätt det blir när "snillen spekulerar"! Ibland kan jag snurra in mig totalt. Tack för att ni hjälpte till att reda ut trasslet
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|