1
[ 2
]
|
Yermac
|
Posted: 2021-03-23 20:49:55
|
Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2048
|
Jag talar ju om för dig att det tarvar jävligt mycket att få till en sådan programmering. Varför säger jag så? Jo, förmodligen för att det är så - annars hade jag hållt käft! (Där är väl lite skillnaden mellan dig och mig.)
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2021-03-23 20:56:57
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Vi har förstått att ni tycker olika i fråga om nödvändigheten och möjligheten att genomföra denna förändring.
Om diskussionen behöver fortsätta kan tonläget med fördel dämpas lite. Poängen har framgått.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2021-03-23 21:00:50  Vi har förstått att ni tycker olika i fråga om nödvändigheten och möjligheten att genomföra denna förändring.
Om diskussionen behöver fortsätta kan tonläget med fördel dämpas lite. Poängen har framgått.
Answer to: "Vi har förstått att ni tycker olika i fråga om nödvändigheten och möj"
|
|
Tyvärr har ju poängen inte framgått. Man når ju inte fram till TheMan. Han är ju så ivrig att försvara sig att han missar vad det är man försöker säga.
Kan du nå fram? Be my guest!
|
|
Reply
|
|
backagard
|
Posted: 2021-03-23 23:06:59
|
Became a member: 2015-03-29
Forum posts: 496
|
Då antar jag att det inte går att få till att t.ex. mina kusar åker runt ovalen med vit stalldress ens? Och om jag skulle ändra till turkos, mörkblå eller lila stalldress så går det inte heller att få dessa färger (fattar att detaljer och liknande inte kommer med på de olika bilderna).
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2021-03-23 23:14:16  Då antar jag att det inte går att få till att t.ex. mina kusar åker runt ovalen med vit stalldress ens? Och om jag skulle ändra till turkos, mörkblå eller lila stalldress så går det inte heller att få dessa färger (fattar att detaljer och liknande inte kommer med på de olika bilderna).
Answer to: "Då antar jag att det inte går att få till att t.ex. mina kusar åker run"
|
|
Nej det stämmer.
Vit dress kan du få då vissa kör med "kör i stalldress" och då har de en vit dress som är skapad utefter en vit dress.
Admin måste i nuläget gå in manuellt och skapa 2-bilder "90 grader" från stalldressen. Dvs från sidan. Detta har han gjort på alla dressar som finns sedan tidigare i spelet. "Alla" ska jag säga då jag inte vet om det är 100%.
Tyvärr finns ingen programmering som avläser stalldressars utseende och skapar en "sidobild" och detta är i mitt tycke ett helt klart orimligt önskemål då det skulle kräva enormt mycket programmering för så lite vinning.
Från början gjordes koden förmodligen med åtanke att kuskarna skulle kunna köra med "stalldress" om man valde bland de 10 valbara... men inte ens detta funkar.
|
|
Reply
|
|
backagard
|
Posted: 2021-03-24 00:03:41
|
Became a member: 2015-03-29
Forum posts: 496
|
Nu har jag ju spelat TZ ett tag, men hur väljer jag att "köra i stalldress"? Tror inte att jag löser att hitta var jag skulle ändra den inställningen...
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2021-03-24 00:10:47  Nu har jag ju spelat TZ ett tag, men hur väljer jag att "köra i stalldress"? Tror inte att jag löser att hitta var jag skulle ändra den inställningen...
Answer to: "Nu har jag ju spelat TZ ett tag, men hur väljer jag att "köra i stalldres"
|
|
Den inställningen finns inte för enskilda spelare. Det finns ett dressval när man redigerar kuskar som är heltvitt och så står det 'KÖR I STALLDRESS'. Kolla exempelvis Jevgeni Ivanov.
|
|
Reply
|
|
Gerrard
|
Posted: 2021-03-28 08:54:43
|
Became a member: 2015-12-29
Forum posts: 678
|
Finns tyvärr 2 anledningar till att Travzonen inte har utvecklats sedan Obama tillträdde som president i USA.
- I stort sätt ingen är villig att lägga ner tid på att utveckla sidan eller göra den aktivare/trevligare.
- När någon väl försöker är det alltid någon annan som trycker tillbaka personen.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2021-03-28 13:10:10  Finns tyvärr 2 anledningar till att Travzonen inte har utvecklats sedan Obama tillträdde som president i USA.
- I stort sätt ingen är villig att lägga ner tid på att utveckla sidan eller göra den aktivare/trevligare.
- När någon väl försöker är det alltid någon annan som trycker tillbaka personen.
Answer to: "Finns tyvärr 2 anledningar till att Travzonen inte har utvecklats sedan Ob"
|
|
Jag tycker givetvis att du är fel ute...
Trådstarter i allmänna forumet sedan årsskiftet:
Det pågår ändå ganska stor aktivitet med allt från folk som har frågor, till långa intervjuer, till lopptrådar, till enkäter och andra frågeställningar och många trådar får typ 5-10 svar och 100-tals visningar.
Vill också understryka det fina jobb mcfoist gör när han hjälper folk och designar dressar till höger och vänster.
Viss förändring av spelet i sig sker också.. såsom nu senast då loppschemat gjordes om.
Sen skall verkligen inte hampusenglund90:s hästjobb med intervjuer och texter till TZ News förringas.
Månadsvisa omröstningar sker också.
Och kuskar revideras.
Mycket händer här på sidan ändå. Vet inte hur mycket man kan kräva/förvänta sig när admin är så frånvarande...
Frågan för mig är väl lite... Vad bidrar du med Gerrard? Jag menar du brukar inte direkt vara aktiv i diskussioner eller frågeställningar. (Lopp kör du knappt heller.)
|
|
Reply
|
|
Gerrard
|
Posted: 2021-03-28 18:24:36  Jag tycker givetvis att du är fel ute...
Trådstarter i allmänna forumet sedan årsskiftet:
Det pågår ändå ganska stor aktivitet med allt från folk som har frågor, till långa intervjuer, till lopptrådar, till enkäter och andra frågeställningar och många trådar får typ 5-10 svar och 100-tals visningar.
Vill också understryka det fina jobb mcfoist gör när han hjälper folk och designar dressar till höger och vänster.
Viss förändring av spelet i sig sker också.. såsom nu senast då loppschemat gjordes om.
Sen skall verkligen inte hampusenglund90:s hästjobb med intervjuer och texter till TZ News förringas.
Månadsvisa omröstningar sker också.
Och kuskar revideras.
Mycket händer här på sidan ändå. Vet inte hur mycket man kan kräva/förvänta sig när admin är så frånvarande...
Frågan för mig är väl lite... Vad bidrar du med Gerrard? Jag menar du brukar inte direkt vara aktiv i diskussioner eller frågeställningar. (Lopp kör du knappt heller.)
Answer to: "Jag tycker givetvis att du är fel ute...
Trådstarter i allmänna "
|
Became a member: 2015-12-29
Forum posts: 678
|
Min insats senaste halvåret har väl i princip enbart varit att avla fram hästar för andra stall att förvalta. Jag valde som du redan vet att sälja av allt jag hade då jag precis som många andra med jämna mellanrum tröttnade rejält på spelet. Dock har jag en tanke och mål att starta upp som ett tävlingsstall igen.
Har dessutom lagt ner mycket tid på Travspelet News - något som för min del tyvärr blev lite för mycket.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
|