Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Travzonen Open!

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
OttoB Posted: 2018-12-03 23:38:59

Became a member: 2013-01-04
Forum posts: 390
Dags för de roligaste loppen under hela etappen. Jag själv har inte haft någon lycka med någon av mina hästar sedan Stall Superior startades. Men det är ändå något speciellt med denna tävling.

Stall Superior (som för övrigt har väldigt kass stallform och går mot en av sina sämsta etapper på ett tag) har 5 hästar ut till start. Många av stallets äldre hästar har slussats ut sakta men säkert för nya yngre förmågor. Därav det låga antalet hästar anmälda just till TZO. Nog om det... Stallets chanser på torsdag:

Crash Bandicoot: Stallchefens favorithäst är först ut av stallets hästar och det ser ut som att det kan bli tufft att gå vidare när hon 2 dagar tidigare går ut i Stoelitsfinal. Loppet kommer nog tyvärr sitta i benen men lyckas hon på nått sätt ta sig vidare så tror jag hon blir vass i Round 2.

Giunchi: Rattas av samma kusk som CB nämlig Jack Moiseyev, som ser ut att vara i bra form för dagen. Har han lite tur med resan så kan han nog ta sig vidare som trea-fyra. Har vunnit Round 1 två gånger om jag inte minns fel.

Criminal Hydro: Semi-talang som kanske väger lite för lätt. Det var några riktigt fina kusar emot men även några som inte ser alldeles för vassa ut. Kanske spurtar in som trea-fyra även han.

Laxviks King Of Stubbeköping: Har fått demonkusken Frank Nivard upp bakom sig. Tyvärr har den gode Frank inte så goda meriter från tävlande i Svea Rike. Ett rätt så jämnt lopp detta och har min en bra dag kan han mycket väl vara med och kriga där framme i detta gäng. Kapaciteten finns, det har vi bland annat fått se hos helsyskonet Joules Law som senast segrade i Suomi Sisu för championtränaren backagard.

Old Bandwith: Gled med på ett bananskal, trodde verkligen inte han skulle komma med, men tydligen räckte det med ynka 57p. Aja, skitsamma. OB har inte visat form sedan Will Smith senast var med i en bra rulle. Han går alltså inte vidare utan får nöja sig med att agera statist i detta getingbo.

Det var allt från Stall Superiors sida och det vore intressant att höra er andra om hur era tankar går kring de kommande TZO-loppen.

/Otto - Stall Superior.
Reply
Gerrard Posted: 2018-12-04 11:25:40
426
Stall Ameste
Jägersro

Became a member: 2015-12-29
Forum posts: 678
Ultimate Knight går tidigt i lopp 2. Hästen är inne på sista etappen och har i mina ögon fått en drömlottning. Sista häst in och tvingad att gå med skor brukar inte vara positivt men jag tror han har väldigt goda möjligheter att avancera.

Laxviks Valetta Princess går i heatet efter Ultimate Knight och har en brokig historia. Var snubblande nära final i TZO för två etapper sedan och har sedan haft en nedåtgående spiral. Skor på men borde gå vidare normalt.

I Heat 7 kliver supertalangen Chris Kirkland Justice in i bilden. Hästen har stått upp bra i WTC under etappen och vann senast Golden Five i imponerande stil. Även här tvingas vi ha skor på hovarna men hoppas han kan slinka vidare med en noslängd eller två.

Siscouriscerasus är enn av stallets stora hästar. Stoet har blivit en guldhäst under etappen och skördat framgångar i WTC där hon ett tag var i ledning. Statisk senast i Finland men skall lätt ta sig vidare från heat 10.

Obladi Oblada är en snabb och sprintig herre. Hade det varit kort distans hade han varit gynnad. Blixtrar till ibland. Kan vinna heat 15 men kan lika gärna sluta sist.

Glasers Law kliver in i handlingen i heat 20. Fina värden och gått bättre och bättre. Går hon vidare är vi lyckliga.

Shearer Pegasos två heat senare har en liknande bakgrund. Målet är att gå vidare till runda två och samla på sig lika rutin.

Tre heat senare i heat 25 kliver Hac Icy Cherry in i tävlingen. Ser inte mycket ut för världen men har ett fightinghjärta av guld. På väg at jobba sig tillbaka emot de större loppen.

Bra prestationer i Bon Bon, Addington samt Top Trot Cup under etappen för Legende Larockma. Elit Race senast glömmer vi och laddar för att nå långt här igen. Värdena är inte de bästa men hjärtat är av ädlaste fightingguldet. Var i final förra etappen.

Sist in från stallet är Sly Night. Gamlingen har extremt orutinerad men med högst medelvärde i stallet. Tar han sig vidare är det karriärens bästa bedrift hittils.

Totalt går vi in med 9 hästar i tävlingen och hoppas få 7 vidare till runda två.
Reply
[ 1 ]