Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Vad skall man säga?

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

1   [ 2 ]  
Author Message
Posted: 2008-03-16 07:45:26

Became a member: 
Forum posts:

Träningen och matchningen bör spela roll, i allafall träningen. Många (jag) kör träning 100% mest hela tiden. Men det säger sig själv att köra ett stenhårt backträningspass dagen före borde reducera presationen i loppet. Men så är inte fallet.

Är du säker på det???? Upplever att mina gått mkt bättre då träningen varit noll nån dag innan lopp.

När jag var ny i spelet frågade jag Eriksson angående träningen. Svaret jag fick var att alltid köra 100% för att minimera risken för skador!
Reply
Posted: 2008-03-16 10:33:34 Answer to: "Det att din slog min Beauty melody var att min fick göra allt jobb och din"

Became a member: 
Forum posts:
min gick ju utvändigt! .

din var på tredje inv, sedan lucka .
Reply
Nijo Posted: 2008-03-16 18:22:04 Answer to: "Träningen och matchningen bör spela roll, i allafall träningen. M"

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
det svaret har jag också fått.

Annars har vi det ultimata bevisat för att formen på hästarna betyder väldigt lite för prestationen. Främsta orsaken till att ha hög form är väl för att hästen inte ska skada sig???

RHRN hade 5 i form.....
Reply
Posted: 2008-03-16 18:23:12 Answer to: "det svaret har jag också fått. Annars har vi det ultimata bevisat för"

Became a member: 
Forum posts:
du han hade faktiskt 4:a!
Reply
Post removed Posted: 2008-03-16 18:23:46
Posted: 2008-03-16 20:06:01

Became a member: 
Forum posts:
Tycker egentligen det är förbannat dåligt att formen inte betyder mer!

Inte för att det är fel, men för att på kuskarna verkar det vara precis tvärtom! Där verkar formen i stället vara löjligt viktig!
Nå´n ordning får det väl vara på det hela !

Om en häst är i så dålig författning (läs form) så att han till och med bedöms löpa en allvarlig risk att bli skadad, vilket verkar vara största risken du tar i spelet med låg form, så skulle den knappt släppts ut på banan av banveterinären.

Nu kanske inte 4 är så låg form, men det är definitivt usel form.
men ändå...

Den skulle definitivt inte kunna vinna ett topplopp som kriteriet! Då är något vansinnigt fel med spelmotorn !

Jag säger faktiskt inte det här av bitterhet. Chokladkaka och jag snackar tillräckligt mycket för han ska veta att jag kan leva med att RHRN vinner kriteriet.
Tycker t.o.m att det är kul att en häst med lite lägre medel vinner! Så klart lätt och säga när det är min uppfödning

Men inte både lägre siffror OCH kass form....Det är bara för mycket!
Då kan vi lika gärna skippa alla siffror i spelet...
Reply
Posted: 2008-03-16 20:15:27 Answer to: "Tycker egentligen det är förbannat dåligt att formen inte betyder mer! "

Became a member: 
Forum posts:
Jag tänkte på att isåfall en häst MÅSTE ha 6-10 i form för kunna starta annars stryks den?
Reply
Nijo Posted: 2008-03-16 20:36:53

nä, men en dålig prestation ska vara att vänta av en häst med dålig form.

Nu kan en häst vinna alla möjliga lopp med usel form om kusken själv bara har bra form(skicklighet behövs ej), och sedan barfotabalans SÅ KLART!

det har blivit grymt löjligt tycker jag, 4.a i form och vinna kriteriet? var väl inte ens en skicklig kusk? hade bara bra form.............Kvalet kan man köpa då det var en bra kusk på alla sätt och viss samtidigt som 6 ekipage galopperade, därav loppets 2 bästa hästar som även diskvalificerades.

RHRN är väl inget undantag, fanns fler hästar som bland annat vann kvalet till kriteriet med 4.a i form..........
Reply
samuraj1 Posted: 2008-03-16 21:03:25

Became a member: 2007-07-05
Forum posts: 189
mycke skulle väll lösa sig om hästen startas med 4 i form och barfota + ge allt så skadas den så mycke att den inte kommer i mål.
Reply
Posted: 2008-03-16 21:19:11

Became a member: 
Forum posts:
jag tror faktist det går till så just nu. Har då märkt typ "gallop" tider när jag råkade köra fult med en häst med under 7.5 i form (den hade 7 men tydligen saknades lite) Hästen har tagit slut. Nej jag tror faktist kakan kört med defenseiv eller utan order då det är mer förståligt att kusken tagit ut "rätt" ur hästen.

En skicklig kusk ger väl mindre galloprisk? Alla värden kan inte vra bra för allt
Reply
Soberano Posted: 2008-03-16 21:33:46 Answer to: "jag tror faktist det går till så just nu. Har då märkt typ "gallop"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Finns mycket att tycka om denna frågan och det mesta har väl sagts.

Att en häst med 4:a i form inte ska kunna vinna en final som kriteriet känns ju givet. Lovar att Inte ens Commander Crowe skulle vunnit Derbyt med låt säga 60%:ig form.

En annan tanke är att om du kör en häst ur form offensivt så borde psyket ta stryk och psyke är ju ngt som varit på tapeten tidigare vilket skulle kunna vara ett ganska effektivt sätt att få bort lite av denna problematik. Om du riskerar att få en häst som underpresterar resten av sin karriär eller under en lång tid då du måste bygga upp psyket igen kanske det vore till att tänka efter innan man startar hästar ur form och "chansar".

Jag tycker som de flesta att det bara är kul att en häst med lägre medel vinner lopp men jag hade önskat att segern kom tack vare smart matchande och målmedveten träning osv istället för sättet det nu gick till på.

Reply
Nijo Posted: 2008-03-17 13:14:26 Answer to: "jag tror faktist det går till så just nu. Har då märkt typ "gallop"

hon har knappast kört defensivt, går nästan inte att vinna ett skitigt grupp 4.a lopp med defensiv taktik......

Hade hon kört defensivt så hade hästen INTE skadats och därav är det solklart att det varit offensiv taktik, eller kanske "Inga order"........
Reply
Posted: 2008-03-21 02:35:47 Answer to: "hon har knappast kört defensivt, går nästan inte att vinna ett skitigt g"

Became a member: 
Forum posts:
Tycker formen på kusken har för stor betydelse! helt sjukkkt man måste nog se över programeringen lite?
Reply
1   [ 2 ]