1
[ 2
]
|
dujorha
|
Posted: 2015-04-30 09:07:18  Fasike detta loppet ser lurigt ut, inte kan väl örjan ta ledningen här då det finns många snabba invändigt, kan ju lika gärna bli galopp om dem ska försöka tok ladda.
Tillman I ledningen här ? kör så länge lampan lysser.
Kan erik dra iväg och försöka få ryggen på tillman här ?
Peter kan väl knappast hålla någon ledning här med sin, och kan väl bli galopp om han försöker.
Tillman I ledningen, erik I rygg ?
Edward kanske kan bli farlig om han hittar bra position.
Bakspåren är bra men hur ska dem kunna vinna detta ?
Vem av dem vill först ut I spåren och dra fram dem andra ?
Ja, kan väl lika gärna bli XX och s.o.s på tillman, eller så blir det tokkörning och svårt 
Answer to: "Fasike detta loppet ser lurigt ut, inte kan väl örjan ta ledninge"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Lurigt ja...Erik till spets..håller ut Tillman..lyckades sist med en mindre startsnabb häst...så de är ganska klart..men Örjan kommer nog att ladda...precis som han gjorde med DÓne..i debuten..Wallis låg lågt o pratade årsdebut o spår..här blir de ett likadant snack..men alternativet o backa är nog uteslutet o Plan B vänta på nästa chans till nästa lördag...tror ja lite mindre på...! 
|
|
Reply
|
|
Sharkit
|
Posted: 2015-04-30 11:00:09
|
Became a member: 2008-09-03
Forum posts: 608
|
Inte missar Peter spets med sin. Men många lär ladda, och bränna sina chanser. Tror nästan Harry tar detta, formen börjar smyga sig på och tror det finns en position ledig 3e utvändigt för honom. I ett lopp med så många icke vinnare som dessutom ska kriga om spets så körs nog loppet i händerna på Johan, är Edward som jag är mest orolig för som också kan få det serverat.
|
|
Reply
|
|
DaveTTT
|
Posted: 2015-04-30 19:56:59  Lurigt ja...Erik till spets..håller ut Tillman..lyckades sist med en mindre startsnabb häst...så de är ganska klart..men Örjan kommer nog att ladda...precis som han gjorde med DÓne..i debuten..Wallis låg lågt o pratade årsdebut o spår..här blir de ett likadant snack..men alternativet o backa är nog uteslutet o Plan B vänta på nästa chans till nästa lördag...tror ja lite mindre på...! 
Answer to: "Lurigt ja...Erik till spets..håller ut Tillman..lyckades sist med en "
|
Became a member: 2014-09-13
Forum posts: 409
|
Kan ju lika gärna bli så att örjan kommer till ledningen, vinner enkelt och får en inbjudan till elitloppet.
Fasike, svårt och välja mellan frozen eller magic som spik.
Känns som travet bara blir svårare o svårare varje år 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-04-30 20:22:01  Kan ju lika gärna bli så att örjan kommer till ledningen, vinner enkelt och får en inbjudan till elitloppet.
Answer to: "Kan ju lika gärna bli så att örjan kommer till ledningen, v"
|
|
Håller med dig....Nu verkar de som regnet kommer o ställa till de ytterliggare i funderingarna...måste se hur banan blir på lördagen...kommer de att kunna köra barfota o vilka klarar något tung bana...eller ännu värre riktigt tung regn bana..! 
|
|
Reply
|
|
NoShit
|
Posted: 2015-05-01 12:31:36  Inte mycket..Porthos tja inget som ja reflekterar ett dugg över...då tar ja hellre med Guldis från 12:te..!  Vet ibland inte va de är med Er Zonare....någon föreslog Obi Wan förra gången...ok trav är trav o halv nöjet är tron...men vet Ni vad...som tips är de ingen höjdare...! 
Answer to: "Inte mycket..Porthos tja inget som ja reflekterar ett dugg över...d&ar"
|
Became a member: 2008-12-23
Forum posts: 1500
|
Tror du fokuserade på fel del av mitt inlägg 
"BBS tänkbar spik, men jag har ju snöat in på obi wan, får bli några rader med honom också."
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2015-05-01 13:50:39  Kan ju lika gärna bli så att örjan kommer till ledningen, vinner enkelt och får en inbjudan till elitloppet.
Answer to: "Kan ju lika gärna bli så att örjan kommer till ledningen, v"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Håller inte med om
Tycker tvärtom att travet blir lättare/tråkigare för varje år.
Det här är ett hyggligt öppet ganska halvdant guldlopp där många kan vinna. Rätt kul alltså.
Tyvärr är det nog så att det som kommer hända är troligen precis det du säger, alla andra som egentligen har chans o bättre spår släpper Örjan till spets o ger upp loppet. För att Örjan är Örjan o för att hästen är favorit. Tråkigast möjliga scanario känns som det blir oftare o oftare.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-05-01 14:03:02  Tror du fokuserade på fel del av mitt inlägg 
"BBS tänkbar spik, men jag har ju snöat in på obi wan, får bli några rader med honom också."
Answer to: "Tror du fokuserade på fel del av mitt inlägg:)
"BBS tä"
|
|
Ja...men de lät för mycket snö...ber om ursäkt....vill ju gärna vi ska komma fram till väsentligheter...vet att du kan de...!! 
|
|
Reply
|
|
Sharkit
|
Posted: 2015-05-01 23:52:30
|
Became a member: 2008-09-03
Forum posts: 608
|
Ju mer jag går igenom loppet så känns det helgarderat med 2xUntersteiner, Peter i spets och Johan 3e utvändigt. Peter kommer inte släppa till någon Örjan kan i bästa fall få dödens och där vinner han inte ifrån och skulle han trycka på kommer Harrys speed avgöra och trycker han inte på så styr Peter till enkel seger från spets.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-05-02 15:35:55 Edited(1): 2015-05-02 15:37:34
|
|
Då får vi se om Peter kör i ledningen här..helstängt o laddning verkar de som !!  Vill helt förklara bort galoppen sist..såg lugn o fin ut i värmningen så...då är de upp till bevis...tycker han är lite lite för kort för att vinna ett sådant här lopp bara ..! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2015-05-02 15:36:04
|
|
Hoppas Nothing stressar upp sig o hoppar av det stängda. Fick inte plats på mitt system.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-05-02 15:38:48 Edited(2): 2015-05-02 15:43:55  Hoppas Nothing stressar upp sig o hoppar av det stängda. Fick inte plats på mitt system.
Answer to: "Hoppas Nothing stressar upp sig o hoppar av det stängda. Fick inte pla"
|
|
Ja...tror inte de är någon fara...kommer o gå lite för fort detta lopp o då kan han bli för het o rusa i spetsen om han nu kör hårt för den...!  Ska väl kunna gå neråt 10-tid detta lopp...grejar Örjan de så får nog Wallis sin biljett..!  Tror Peter släpper till Örjans om den går felfritt...! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2015-05-02 15:48:30 Edited(1): 2015-05-02 15:48:44
|
|
Ok trodde verkligen inte det. Trodde inte alls han skulle kunna göra det från dödens. Är ändå med på fegstreck
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-05-02 15:50:27 Edited(2): 2015-05-02 20:02:31
|
|
Måste fråga Er om Porthos...hur tyckte Ni han gick ?  Fick ett bra lopp o var chanslös eller hur ? 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2015-05-02 15:53:49
|
|
Inte alls bra. Skyller på utrustningen 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-05-02 15:59:06  Inte alls bra. Skyller på utrustningen 
Answer to: "Inte alls bra. Skyller på utrustningen ;)"
|
|
Haha...ok du är på hör jag...så då tog du inte någon skada av min "ton"..! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2015-05-02 19:24:59  Måste fråga Er som Porthos...hur tyckte Ni han gick ?  Fick ett bra lopp o var chanslös eller hur ? 
Answer to: "Måste fråga Er som Porthos...hur tyckte Ni han gick ?:S Fick et"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Han är fast för alltid i ickevinnarfacket, ett gäng hästar som jag inte kommer ta med och tar smällen den där gången på 40 dom vinner. Super Otto är ungefär lika duktig på att bromsa och har tagit plats där sedan en tid tillbaka.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-05-02 20:46:01 Edited(1): 2015-05-02 20:48:16  Han är fast för alltid i ickevinnarfacket, ett gäng hästar som jag inte kommer ta med och tar smällen den där gången på 40 dom vinner. Super Otto är ungefär lika duktig på att bromsa och har tagit plats där sedan en tid tillbaka.
Answer to: "Han är fast för alltid i ickevinnarfacket, ett gäng häs"
|
|
Jorå..."visste" att han inte skulle leverera den här gången heller..gäller ju att analyser hästar o även då lopp...är de så "farligt" o säga att dom inte duger...är de fel om ja tycker att nivån borde höjas lite ? Ja är inte Oraklet i Delfi...långt därifrån men de vore väl fan om ja inte skulle kunna bedöma en häst efter ha hållit på ett halvt sekel med o titta på travhästar o lopp...!  Porthos kan säkert komma igen o med rätt form o mot rätt motstånd ev. fixa en seger..! 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
|